توجه و معرفی حضرت شاهچراغ (ع) نباید محدود به زمان خاصی باشد

توجه و معرفی حضرت شاهچراغ (ع) نباید محدود به زمان خاصی باشد
   
توجه و معرفی حضرت شاهچراغ (ع) نباید محدود به زمان خاصی باشد |||| ||||

دبیر اجرایی ستاد بزرگداشت دهه کرامت فارس تاکید کرد که معرفی حضرت شاهچراغ (ع) نباید محدود به زمان خاصی باشد و باید در تمام طول سال برای آن برنامه داشت.

حجت‌الاسلام حسین امیدی سه‌شنبه یکم تیرماه در جمع خبرنگارن با تبریک دهه کرامت و میلاد با سعادت حضرت ثامن الحجج(ع)، بیان کرد: در تقویم ما مناسبت‌های مذهبی و ملی جایگاه‌ ویژه‌ای دارد که از این فرصت می‌توان در نشر و ترویج معارف بلند اهل بیت (ع) کوشید و زمینه انس و الفت بیشتر همگان را فراهم کرد.

او افزود: ایام دهه کرامت که از یکم تا یازدهم ذی القعده نامگذاری شده است، یکی از این مناسبت‌هاست که فرصت معرفی سیره حضرت معصومه (س)، حضرت امام رضا (ع) و حضرت شاهچراغ (ع) را به ویژه برای نسل نوجوان و جوان فراهم می‌کند.

مدیر ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد فارس ادامه داد: با توجه به اینکه روز ششم ذی القعده از ایام دهه کرامت به نام روز بزرگداشت حضرت احمد بن موسی شاهچراغ (ع) نامیده شده است، از ظرفیت این ایام و به ویژه این روز می‌توان در نهادینه کردن عنوان سومین حرم اهل بیت (ع) بهره برد که در این راستا ضمن اجرای برنامه‌های فرهنگی و هنری در سنین مختلف نباید از ظرفیت رسانه و فضای مجازی نیز غافل بود و با محوریت آستان مقدس حضرت شاهچراغ (ع) در تولید محتوا و همکاری همه دستگاه‌های اجرایی در نشر می‌توان به نتایج مطلوبی رسید.

امیدی عنوان کرد: دهه کرامت فرصتی برای تجدید پیمان و بیعت با خاندان عصمت و طهارت (ع) را فراهم می‌کند و این ایام با قریب ۱۰ دهه از عمر فعالیت خود هنوز نتوانسته است به سطح و جایگاه مطلوبی از معرفی حضرت شاهچراغ (ع) برسد.

او اضافه کرد: استان فارس و شیراز با وجود جاذبه‌های گردشگری و اماکن مذهبی و تاریخی از ظرفیت‌های عظیم توریسم مذهبی برخوردار است که در ایام دهه کرامت با فراهم آوردن زمینه‌های گردشگری نظیر راه‌اندازی تورهای گردشگری، تخفیف در اقامتگاه‌ها و هتل‌ها و اعمال تخفیف در بلیط‌های ورودی اماکن می‌تواند به وجود گردشگران کمک کند.

سعیدرضا کامرانی، مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان فارس نیز در جمع خبرنگارن بیان کرد: دهه کرامت با برنامه ریزی صحیح و تولید محتوای مناسب، تبلیغات گسترده و ذکر فضائل حضرت امام رضا (ع)، حضرت معصومه (س) و حضرت شاهچراغ (ع)  به عنوان «امین ولایت» می‌تواند بسیار در معرفی سیره بزرگان دین برای همه اقشار جامعه به ویژه کودکان و نوجوانان موثر باشد.

او گفت: در کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان فارس تلاش می‌کنیم تا با معرفی حضرت شاهچراغ(ع) در برنامه‌های مختلف حضوری و مجازی و تولید محتوای فرهنگی هنری و ادبی گامی هر چند کوچک برداریم.

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان فارس تاکید کرد: توقع ما در دهه کرامت و معرفی حضرت شاهچراغ (ع) این است که مسئولان فرهنگی استان سیره عملی و ولایتمداری و الگو قرار دادن حضرت احمد موسی (ع) را نه تنها در دهه کرامت بلکه در تمام ایام سال مورد معرفی قرار دهند.

کامرانی خاطرنشان کرد: شهر شیراز از دیرباز شاهد حضور جمعیت انبوه زائران حضرت احمدبن موسی (ع) بوده است و شاید بتوان ادعا کرد که کمتر گردشگری است که به شهر شیراز بیاید و از بارگاه ملکوتی این امامزاده واجب‌التکریم (ع) بازدید نکند.

او یادآو شد: کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان به عنوان تخصصی‌ترین مرجع فعالیت‌های فرهنگی هنری و ادبی برای کودکان و نوجوانان این روزها بیشتر در فضای مجازی که مخاطب آن هم اعضا و هم خانواده‌ها هستند به ارائه فعالیت پرداخت و با تولید محتوا، قصه‌گویی از زندگی سه عزیز، معرفی شخصیت، معرفی وقایع و زندگی این بزرگان، شعرخوانی، داستان‌سرایی، شعرسرایی، تولید انیمیشن و بسیاری فعالیت دیگر سعی در ادای دین دارد و امیدوارم بتوانیم در حد توان خود در این ایام گام برداریم و تاثیرگذار باشیم تا نگاه خدا و ائمه معصوم (ع) همچون همیشه یاورمان باشد و بتوانیم ایرانی پر از معنویت و شعور برای کودکان ونوجوانان رقم بزنیم. 

انتهای پیام /  منصوره خسروبیگ
247 کلیک ها  سه شنبه, 01 تیر 1400 12:40
این مورد را ارزیابی کنید
(1 رای)

نظر دادن

لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
از ارسال دیدگاه های نا مرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.
لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.
در غیر این صورت، «راستین آنلاین» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

بالا