کلنگ‌ تعدادی پروژه شبکه آبیاری و زهکشی در فارس به زمین زده شد

کلنگ‌ تعدادی پروژه شبکه آبیاری و زهکشی در فارس به زمین زده شد
   
کلنگ‌ تعدادی پروژه شبکه آبیاری و زهکشی در فارس به زمین زده شد |||| ||||

همزمان با چهارمین روز از هفته جهاد کشاورزی، کلنگ شبکه فرعی آبیاری و زهکشی اراضی پایاب بند فهلیان واقع در شهرستان ممسنی و پروژه مرمت و بازسازی کانال دولت آباد شهرستان رستم به زمین خورد.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی فارس عصر سه شنبه ۲۵ خرداد در آیین کلنگ‌زنی این پروژه‌ها با بیان اینکه آب و خاک یکی از اساسی‌ترین منابع پایه است که منحصر به بخش کشاورزی نیست، آب امروز یک مقوله کشاورزی، اقتصادی، اجتماعی و امنیتی است، گفت: امروز شاهد کلنگ زنی پروژه‌های شبکه آبیاری و زهکشی هستیم تا بخشی از حقوق عقب افتاده مردم شریف و پرتلاش منطقه احقاق شود.

احمد طمراسی با بیان اینکه انسان جزیی از طبیعت است و اگر به دیده احترام و ظرافت با آن برخورد نکند دچار قهر طبیعت می‌شود، اظهار کرد: آنچه که در حفظ منابع طبیعی اهمیت دارد، ظرافت اجرایی است از این رو بخش کشاورزی باید با نگاه کلان و به صورت بلند مدت مدیریت شود.

او با اشاره به اینکه در شرایط سخت مدیریت امور با روحیه جهادی، مهارت خاص و اقدامات غیر متعارف صورت می‌گیرد، ابراز کرد: اجرای پروژه‌های آبیاری از این قبیل اقدامات است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی فارس با بیان اینکه طرح‌های آب و خاک باید با مطالعه کامل اجرا شود و در اجرای این قبیل پروژه‌ها باید جامع نگر بود تا عمر طبیعی داشته است، افزود: اگر نواقصی در تکمیل این طرح‌ها وجود دارد از هم اکنون در برنامه‌های توسعه‌ای استان فارس دیده شود.

طمراسی تاکید کرد: تا آخر تیرماه و قبل از پایان سال مالی این پروژه باید به اتمام برسد.

توسعه کاشت چغندرقند پاییزه

او، کاشت چغندرقند پاییزه را از ظرفیت‌های قابل توسعه در شهرستان رستم دانست و افزود: کشاورزان می‌توانند از پتانسیل کارخانه‌های قند استان در زمینه کشت قراردادی استفاده کنند.

طمراسی اظهار کرد: خوشبختانه در حوزه نهاده‌های کشاورزی، ذخیره سازی به اندازه کافی وجود دارد و در همین سال زراعی که در اواخر آن قرار داریم کود اوره بیش از ۱.۵ برابر سهمیه پارسال توزیع شده است.

انتهای پیام /  منصوره خسروبیگ
504 کلیک ها  چهارشنبه, 26 خرداد 1400 10:17
این مورد را ارزیابی کنید
(1 رای)

نظر دادن

لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
از ارسال دیدگاه های نا مرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.
لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.
در غیر این صورت، «راستین آنلاین» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

بالا