• مدیر کل بنیاد مسکن استان فارس 

توسعه محرومیت زدایی ، تامین مسکن مددجویان و طرح اقدام ملی جلوه ای از خدمت بی منت است

مهندس عطا الله زمانی زمانی مدیر کل بنیاد مسکن استان فارس در بازدید از طرح های توسعه و تامین مسکن در شهرستان های جنوبی فارس بر لزوم تداوم خدمت بی منت در بنیاد مسکن به اقشار آسیب پذیر تاکید کرد و ابرز داشت : توسعه روستایی ، محرومیت زدایی ، تامین مسکن مددجویان و طرح اقدام ملی جلوه ای از خدمت بی منت است که در این شهرستان ها در جریان است.

به گزارش راستین آنلاین  مدير كل بنياد مسكن انقلاب اسلامي از پروژه هاي عمراني شهرستان خنج بازدید کرد وگفت : بنیاد مسکن طرح ساخت 3500 واحد مسکونی ویژه مددجویان و اقشار آسیب پذیر در قالب تفاهم نامه با سازمان برنامه و بودجه سال گذشته در فارس اجرا کرد .

عطاالله زمانی افزود : بخش قابل توجهی از این طرح در شهرستان خنج اجرایی شده است و تا کنون 90 درصد پیشرفت داشته است ، در قالب این طرح وام های ارزان قیمت 50 میلیون تومانی در اختیار مالکان واحد های مسکونی قرار می گیرد ، 64 درصد از واحد های مسکونی دریافت کننده تسهیلات نیز دراین طرح کار مقاوم سازی را انجام داده است. 

او عنوان کرد:  بنیاد مسکن با تهیه و اجرای طرح های هادی روستایی گام های موثری برای توسعه و محرومیت زدایی در استان فار س انجام داده است ، هم اکنون برای 100 درصد روستاهای استان فارس طرح هادی تهیه شده و در 54 درصد از روستاهای بالای 20 خانوار معادل یک هزار و 264 روستا این طرح اجرایی شده است ، شاخص توسعه روستایی دراین حوزه دراستان فارس فراتر از متوسط کشوری است.

 

وی با بیان اینکه شهرستان لارستان در بسیاری از شاخص های توسعه فرتر از متوسط استانی عمل کرده است افزود: این طرح ها در ۲ هزار و ۳۳۸ روستا در استان فارس تهیه شده  ۳۳۵ طرح هادی در استان فارس در سال گذشته اجرا شده است.

 

مدیر کل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی فارس همچنین از پروژه‌های در دست اقدام مسکن اقدام ملی لار بازدید کرد و گفت: استقبال شهروندان جنوب فارس از اجرای طرح مسکن ملی کم نظیر بوده است شهروندان در شهرهای اوز ، خنج ، گله دار ، لار ، لامرد ، گراش ، اشکنان ، بیرم ، جویم ، علامرودشت ، عماد شهر ، مهر و وراوی از اجرای طرح مسکن اقدام ملی استقبال کردند.

 

وی خاطر نشان کرد : ۲ هزار و ۵۳۶ تقاضا در این شهرها تایید نهایی شده است و برای یک هزار و ۵۴۴ متقاضی پروژه مناسب اختصاص یافته است .همچنین یک هزر و ۳۳۷ تقاضا برای مسکن ملی در شهرهای جنوب فارس نیز در حال بررسی است.

 

زمانی ادامه داد: مسکن اقدام ملی در سایر شهرستان های فارس نیز کلید خورده و متقاضیان در  شهرهای اقلید ، صفا شهر ، نورآباد ، نی ریز ، اردکان ، کازرون ، داراب ، بوانات ، ارسنجان، آباده  و کارزین بخشی از آورده طرح  را تامین کرده اند.

 

مدیر کل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی فارس و هیات همراه همچنین طی سفری ۵ ساعته با حضور در شهرستان گراش و بازدید از پروژه طرح اقدام ملی گراش پیگیر حل مشکلات مربوط به اخذ پروانه ساخت و تخفیفات شهرداری از طریق مکاتبه با استانداری فارس شد.
مهندس زمانی در جریان این بازدید شهرستان گراش را از جمله مناطق اولویت دار دراستان فارس در توسعه و محرومیت زدایی دانست و گفت: صدور اسناد مالکیت در روستاها با همکاری ثبت اسناد و املاک یکی از شاخص های توسعه روستایی در فارس است که شهرستان گراش هم در آن موفق عمل کرده است ، بنیاد مسکن این طرح را با موفقیت دنبال کرده است 283 هزار و 213 سند مالکیت روستایی در فارس صادر شده است ، در شهرهای زیر 25 هزار نفر جمعیت نیز 33 هزار و 857 جلد سند مالکیت واحد های مسکونی صادر شده است .
مدیر کل بنیاد مسکن استان فارس ادامه داد: اعطای اسناد مالکیت، موجب قانونمند شدن معاملات و جلوگیری از تخلفات و ایجاد انگیزه برای رونق اقتصادی در مناطق شهری و روستایی شده است.

 

وی اظهار داشت: تضمین مالکیت و ارزش دادن به تثبیت مالکیت خانه‌های مسکونی، جلوگیری از تعارض مالکان، وجود وثیقه‌ای مطمئن برای اخذ تسهیلات، جلوگیری از مهاجرت جامعه روستایی به شهرها، برنامه‌ریزی موثر در بازار خرید و فروش و قانونمند کردن این فعالیت و همچنین تسریع در امر آموزش و بهداشت، از نتایج اجرای این طرح است.

 

 بیژن جمشیدی مدیر بنیاد مسکن انقلاب اسلامی شهرستان گراش نیز با بیان اینکه اخذ تخفیفات شهرداری جهت کمک به متقاضیان این طرح و ساخت پروژه مهم و حیاتی می‌باشد بر تسریع صدور پروانه ساخت توسط شهرداری تاکید کرد.
همچنین مدیران بنیاد مسکن خنج و لارستان در جریان سفر مدیر کل بنیاد مسکن استان فارس گزارشی از طرح های توسعه و محرومیت زدایی ارائه دادند 
 
 
 
انتهای پیام /  منصوره خسروبیگ
176 کلیک ها  سه شنبه, 25 خرداد 1400 15:34
این مورد را ارزیابی کنید
(1 رای)

نظر دادن

لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
از ارسال دیدگاه های نا مرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.
لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.
در غیر این صورت، «راستین آنلاین» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

بالا