مشارکت همه در مقابله با مراکزغیرقانونی تولید رمز ارز

مشارکت همه در مقابله با مراکزغیرقانونی تولید رمز ارز
   
مشارکت همه در مقابله با مراکزغیرقانونی تولید رمز ارز |||| ||||

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان فارس خواستار همکاری و مشارکت گسترده کلیه دستگاه های اجرایی استان و همچنین شهروندان استان فارس در برخورد با مراکزغیرقانونی تولید رمز ارز در سطح استان فارس شد.

به گزارش راستین آنلاین احمدرضا خسروی، در دومین جلسه کارگروه استانی ساماندهی مراکز استخراج رمز ارزها با اظهار این مطلب گفت: در سال جاری شاهد گرمای بی سابقه از فصل بهار بودیم که این امر سبب شد تا میزان مصرف درکشور ۱۹ درصد و در استان های فارس و بوشهر تا ۵۰ درصد نسبت به مدت مشابه سال قبل افزایش نشان دهد.

وی روشن شدن زود هنگام پمپ های کشاورزی را ازجمله  دلایل رشد مصرف برق در استان عنوان کرد و گفت: از انجا که بیش از 45درصد از انرژی برق استان در بخش کشاورزی صرف می شود، این امر در طی این روزها سبب شده است تا میزان انرژی مصرفی در این بخش به طرز چشمگیری بالا رود.

این مقام مسئول، پایین بودن نرخ تعرفه برق مصرفی برای بیش از70 درصد از مشترکان استان فارس را از دلایل مستعد بودن این استان جهت فعالیت های غیر قانونی تولید رمز ارزها عنوان کرد وگفت: از آنجا که بیشتر مشترکان در شهرستان ها به ویژه شهرستان های جنوبی از تعرفه برق گرمسیری 1 برخوردارند، همین پایین بودن تعرفه برق مشترکان سبب شده است تا سوءاستفاده کنندگان، این مناطق را جهت تولید رمز ارز غیرمجاز انتخاب کنند.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان فارس، با بیان اینکه مقابله و مبارزه با رمز ارزهای غیر مجاز نیازمند مشارکت و همکاری کلیه شهروندان و بهره گیری ازظرفیت های دستگاه های اجرایی درسطح استان است، گفت:کلیه شهروندان  می توانند پس از حصول اطمینان از محل فعالیت استخراج کنندگان غیرمجاز رمز ارز(ماینر) در مجاورت محل زندگی وکار خود به آدرس اینترنتی www.tavanir.org.ir/samat مراجعه و از طریق گزینه ثبت گزارش رمز ارز غیرمجاز، گزارش خود را ثبت نموده و در صورت صحت گزارش از پاداش نقدی تا سقف 20 میلیون تومان بهره مند شوند.

در بخش دیگری از این جلسه، مشاور فنی مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان فارس نیزگفت: یکی از عواملی که امروزه با آن روبه رو هستیم گسترش رمز ارزها به عنوان یک وسیله پر مصرف و غیرمجاز درسطح جامعه است که باعث بروز افت ولتاژ برق و در نتیجه آسیب جدی به لوازم برقی شهروندان و تجهیزات توزیع برق می شود.

حمیدرضا کریمی فرد ادامه داد: اگرچه هیئت وزیران و وزارتخانه‌های صمت و نیرو د‌‌‌ستورالعمل هایی برای فعالیت مجاز د‌‌‌ارند‌‌‌گان مراکز استخراج رمز ارز تد‌‌‌وین و ابلاغ کرد‌‌‌ند‌‌‌ و اطلاع رسانی هم شد‌‌‌ه، با این وجود عد‌‌‌ه زیاد‌‌‌ی در حال حاضرهمچنان به صورت غیرقانونی فعالیت می کنند‌‌‌.

د‌‌‌بیرکارگروه مقابله با پدیده رمزارز استان فارس تاکید کرد: ما د‌‌‌ر راستای صیانت از منافع ملی و بیت المال، مسئول هستیم برق مطمئن و پاید‌‌‌اری به مشترکان تحویل د‌‌‌هیم بنابراین نمی توانیم از مراکز استخراج رمز ارز غیرمجاز چشم پوشی کنیم.

این مقام مسئول یادآورشد: به خاطر اهمیت موضوع مقابله با پدیده رمزارز به د‌‌‌ستور مد‌‌‌یرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان فارس کارگروهی در این شرکت متشکل از 11 نفر از کارشناسان مجرب شرکت توزیع درجهت کشف راهکارهای فنی برای شناسایی رمزارزهای غیرمجاز شکل گرفته که تاکنون تصمیمات خوبی نیز اتخاذ گردیده است.

این مقام مسئول همچنین از تشکیل کارگروه استانی در شرکت توزیع نیروی برق استان فارس خبرداد وگفت: بر اساس نامه ای از شرکت توانیر و مصوبه هیات وزیران، این کارگروه نیز به د‌‌‌بیری شرکت توزیع نیروی برق استان فارس تشکیل شده است که اعضای آن متشکل از معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی استانداری فارس، اداره کل اطلاعات استان، سازمان بازرسی، اد‌‌‌اره کل ارتباطات و فناوری، فرماند‌‌‌اران و... می باشد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود به جرائم سنگین استخراج غیرقانونی رمزارز اشاره کرد وافزود: علاوه بر ضبط د‌‌‌ستگاه‌های استخراج که معمولا قیمت های گزافی د‌‌‌ارند‌‌‌، متخلفان متناسب با مصرف برقی که د‌‌‌اشتند‌‌‌ جرائم سنگینی خواهند‌‌‌ پرد‌‌‌اخت و محاکم قضایی نیز د‌‌‌ر این خصوص به هیچ عنوان اغماض نخواهند‌‌‌ د‌‌‌اشت.

مشاورفنی مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان فارس خاطرنشان کرد: با توجه به موثربودن گزارش های مردمی، شهروندان می‌توانند ازطریق سامانه"سمات"شرکت توانیر به آدرسwww.tavanir.org.ir/samat و ثبت گزارش و یا ارسال پیامک به شماره3000290157 شرکت توزیع نیروی برق استان و شماره فضای مجازی 09916672483 استخراج کنندگان غیر قانونی رمز ارزها را اطلاع دهند و از پاداش نقدی بهره مند گردند.

وی د‌‌‌ر پایان ابرازامیدواری کرد با همکاری دستگاه های اجرایی و مشارکت کلیه مردم  بتوانیم مراکز غیرمجاز استخراج رمز ارز را شناسایی کرده و ضمن برخوردبا سوء استفاده کنندگان، ازبیت المال نیز محافظت نماییم. لازم به ذکر است درادامه این جلسه، هر یک از اعضا به بیان چالش ها، مشکلات و... در مسیر مقابله با استخراج غیرقانونی رمز ارزها پرداختند.

انتهای پیام /  منصوره خسروبیگ
583 کلیک ها  چهارشنبه, 26 خرداد 1400 09:33
این مورد را ارزیابی کنید
(0 رای‌ها)

نظر دادن

لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
از ارسال دیدگاه های نا مرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.
لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.
در غیر این صورت، «راستین آنلاین» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

بالا