فراخوان بسیج همگانی مهار آتش‌سوزی منابع طبیعی در فارس

فراخوان بسیج همگانی مهار آتش‌سوزی منابع طبیعی در فارس
   
فراخوان بسیج همگانی مهار آتش‌سوزی منابع طبیعی در فارس |||| ||||

سرپرست روابط عمومی اداره کل حفاظت محیط زیست استان فارس، دوستداران طبیعت را به یاری طلبید تا در قالب گروه‌هایی پس از گذراندن دوره‌های کوتاه مدت، دستگاه‌های دولتی را برای اطفاء حریق در عرصه‌های طبیعی، کمک کنند.

گل‌آفرین زارع، دوستداران طبیعت، محیط زیست و منابع طبیعی را به یاری طلبیده و تقاضا کرد تا با تشکیل گروه‌های محلی و زیر نظر افراد با تجربه و حتی با گذراندن دوره های کوتاه مدت اطفاء حریق، از میراث ارزنده ای که به ارث برده و باید امانتدار آن باشند، در برابر آتش‌سوزی‌ها خصوصا در فصل تابستان، حفاظت کرده و به کمک نیروهای منابع طبیعی و محیط زیست بشتابند. 

وی با بیان این نکته که تیم عکس العمل سریع مدیریت بحران اداره کل حفاظت محیط زیست فارس با برنامه ریزی های انجام شده در ماه های اخیر موفق شده اند آتش‌سوزی‌های حادث شده را مدیریت و در کوتاه‌ترین زمان ممکن آتش را با همکاری جوامع محلی، تشکل های مردم نهاد، بسیج، آتش نشانی و سایر ادارات مرتبط مهار کنند، خاطرنشان کرد: به علت پراکندگی نقاطی که آتش سوزی در آن اتفاق می‌افتد تشکیل گروه‌های مردمی و گسترش حمایت‌ها برای تهیه امکانات و تجهیزات لازم ضروری است.

زارع افزود: در صورتی که نقاط شروع آتش سوزی ها در همان دقایق اولیه شناسایی و حریق ایجاد شده در آنها مهار شود، شاهد گسترش آتش و از بین رفتن منابع ارزشمند زیست محیطی نخواهیم بود. اما با گسترش آتش و گذشت زمان، کار مهار حریق دشوار و آسیب‌های وارده بسیار زیاد خواهد شد.

او همچنین از خیرین و افرادی که استطاعت مالی دارند درخواست کرد تا در تهیه امکانات اطفاء حریق، نظیر آتش کوب دمنده و غیره حفاظت محیط زیست را یاری داده و پس از تهیه این وسایل آنها را در اختیار تشکل‌های مردم نهاد مورد تایید قرار دهند.

سرپرست روابط عمومی حفاظت محیط زیست فارس با اظهار تاسف از آتشی که طی روزهای اخیر به جان نقاط مختلف نظیر دشت چوگان و کوهمره سرخی افتاده است، گفت: گرچه این منطقه در حوزه مدیریت محیط زیست نیست اما وقوع حریق در هر نقطه از طبیعت زیبا و وارد شدن آسیب به زیست بوم‌ها، قلب دوستداران محیط زیست را به درد آورده و محیط زیست تا حد امکان در این راستا یاری رسانی خواهد کرد.

انتهای پیام /  منصوره خسروبیگ
257 کلیک ها  دوشنبه, 24 خرداد 1400 22:23
این مورد را ارزیابی کنید
(1 رای)

نظر دادن

لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
از ارسال دیدگاه های نا مرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.
لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.
در غیر این صورت، «راستین آنلاین» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

بالا