ویژه برنامه‌های متنوع بزرگداشت دهه کرامت در فارس

ویژه برنامه‌های متنوع بزرگداشت دهه کرامت در فارس
   
ویژه برنامه‌های متنوع بزرگداشت دهه کرامت در فارس |||| ||||

مدیر ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد استان فارس با اشاره به پیش بینی برنامه‌های متنوع برای بزرگداشت دهه کرامت در این استان و حرم سوم اهل بیت(ع)، از همکاری ۳۲ ارگان در قالب هشت کمیته برای تدوین و اجرای این برنامه‌ها خبر داد.

حجت‌الاسلام حسین امیدی دوشنبه ۲۴ خرداد در جلسه هماهنگی برگزاری برنامه‌های دهه کرامت و روز بزرگداشت حضرت احمدبن موسی(ع)، افزود: مسابقه کتابخوانی «امین ولایت» با همکاری اعضای ستاد دهه کرامت، مسابقه «خوشنویسی آیات» با همکاری اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی استان، مسابقات ورزشی با همکاری اداره کل ورزش و جوانان فارس، بازدید از موزه حرم مطهر شاهچراغ (ع)، برگزاری نمایشگاه عکس با همکاری اتاق اصناف فارس و کتابخانه ملی از جمله برنامه‌هایی است که توسط این کمیته‌ها برنامه ریزی شده است.

دبیر اجرایی ستاد دهه کرامت فارس اضافه کرد: کمیته بانوان و خانواده ستاد دهه کرامت استان به برگزاری پیاده روی همزمان با میلاد حضرت معصومه (س) اقدام کرد و کمیته کودک و نوجوان نیز با محوریت کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان فارس تشکیل شده و برنامه زیارت دسته جمعی کودکان و برگزاری جشن عبادت در دهه کرامت نیز خواهیم داشت.

امیدی اعلام کرد: دستگاه‌های عضو این ستاد در مورد برگزاری جشن‌های خانگی و آذین بندی خانه‌ها ابلاغاتی انجام داده‌اند و صدا و سیمای مرکز فارس به مناسبت این ایام مبارک، برنامه‌های ویژه کودکان پخش می‌کند.

او ادامه داد: کمیته خدمات اجتماعی ستاد دهه کرامت در فارس برای حضور خدام حرم مطهر شاهچراغ (ع) در بیمارستان‌ها، زندان‌ها، مراکز نگهداری از کودکان بی سرپرست، خانه سالمندان و ... برنامه ریزی کرده و شاهد برپایی میز خدمت و ایستگاه سلامت در بقاع متبرکه استان خواهیم بود.

امیدی اضافه کرد: کمیته اصناف این ستاد در استان نیز به اطلاع رسانی در خصوص آذین بندی بازار، مراکز خرید و تجاری و توزیع بسته‌های معیشتی می‌پردازد و کمیته امداد نیز توزیع ارزاق میان نیازمندان در روز بزرگداشت حضرت شاهچراغ (ع) را به انجام می‌رساند.

مدیر ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد فارس با اشاره به اقدامات شهرداری شیراز در دهه کرامت، گفت: شهرداری شیراز در قالب کمیته فضا سازی و تزئینات شهری به نور افشانی در شب بزرگداشت حضرت شاهچراغ (ع) و نصب بنرها در میدان‌ها و فضا سازی گلدان‌های گل در این حرم مطهر خواهد پرداخت.

او افزود: در شب بزرگداشت حضرت شاهچراغ (ع) نیز با همکاری اداره اوقاف فارس برپایی ایستگاه صلواتی و توزیع بسته های معیشتی انجام خواهد شد.

دبیر اجرایی ستاد دهه کرامت فارس با اشاره به فعالیت کمیته اطلاعات و ارتباطات اصحاب رسانه در ستاد دهه کرامت فارس، گفت: وظیفه این کمیته تولید اخبار مختلف و تولیدات در فضای مجازی در خصوص دهه کرامت و با هدف معرفی هر چه بیشتر حضرت شاهچراغ (ع) است.

فرمانده انتظامی استان فارس نیز در این جلسه تاکید کرد: بی شک حضور نیروی انتظامی در برگزاری جشن‌های مذهبی امید بخش بوده و به مردم این اطمینان را می‌دهد که نیروی انتظامی خدمتگزار و همراه مردم است و به اهل بیت (ع) نیز ارادت ویژه دارد.

سرتیپ رهام بخش حبیبی با بیان اینکه دهه کرامت فرصت مطلوبی برای عرض ادب به اهل بیت (ع) است، افزود: دهه کرامت و روز بزرگداشت حضرت شاهچراغ (ع) برای مردم شیراز، سایر نقاط فارس و کشور روز مهمی است و نیروی انتظامی استان برای هر چه برگزار شدن این دهه مبارک همواره اهتمام ویژه و آمادگی دارد.

فرمانده انتظامی فارس اضافه کرد: مشارکت در برگزاری برنامه‌های دهه کرامت و بزرگداشت حضرت شاهچراغ (ع) برای نیروی انتظامی فارس، افتخار بزرگی است.

انتهای پیام /  منصوره خسروبیگ
474 کلیک ها  پنج شنبه, 06 مرداد 1401 08:45
این مورد را ارزیابی کنید
(1 رای)

نظر دادن

لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
از ارسال دیدگاه های نا مرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.
لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.
در غیر این صورت، «راستین آنلاین» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

بالا