دهه کرامت یک فرصت فرهنگی برای معرفی راهبردهای ارزشمند سلامت اجتماعی ونظام تربیتی است

دهه کرامت یک فرصت فرهنگی برای معرفی راهبردهای ارزشمند  سلامت اجتماعی ونظام تربیتی است
   
دهه کرامت یک فرصت فرهنگی برای معرفی راهبردهای ارزشمند  سلامت اجتماعی ونظام تربیتی است |||| ||||

بانوان و مادران سکان داران تربیت نسل های آینده اند ، لذا توجه به تربیت و سلامت روان دختران و بانوان ایران اسلامی باید در اولویت برنامه‌های تربیتی و فرهنگی باشد.

به گزارش راستین آنلاین معاون امور آسیب‌های اجتماعی دفتر اجتماعی فرهنگی استانداری فارس گفت: دهه کرامت فرصتی است که از کرامات حضرات معصومین تأسی جسته و باید در وجود مقدس امام مهربانی ها (امام رضا علیه السلام ) ،حضرت معصومه( س)و ائمه اطهار بهره ببریم.

سیده فروغ هاشمی در گفت و گو با خبرنگار راستین آنلاین ضمن تبریک به مناسبت دهه کرامت افزود :دهه کرامت یک فرصت فرهنگی برای معرفی راهبردهای ارزشمند سلامت اجتماعی ونظام تربیتی است. 

او با بیان اینکه دهه کرامت فرصتی فرهنگی در زمینه معرفی الگوهای موفق تربیتی، رفتاری و راهبردهای هدفمند زندگی متعالی در حوزه تربیت و سلامت اجتماعی است، عنوان کرد :توجه به این فرصت های متعالی در اولویت  است.

هاشمی با اشاره به اینکه شیوه‌های مطلوب عملکردی و رفتاری در مباحث فرهنگ سازی و اصلاح سبک زندگی یک ضرورت است، ادامه داد : از منظر روانشناختی و جامعه شناختی، انسان همواره نیازمند یک الگوی نمونه رفتاری جهت تکامل و تعالی شخصیت خود است.

او با بیان این نکته که منظور از الگو، انسان‌های کامل و رشد یافته‌ای هستند که لیاقت سرمشق بودن برای دیگران را دارند، تصریح کرد :وجود شخصیت‌هایی مانند حضرت فاطمه معصومه (س) که خجسته زادروز میلادشان در تقویم رسمی کشور به عنوان روز دختر نامگذاری شده و برادران بزرگوارشان حضرت علی بن موسی الرضا (ع) و حضرت احمدبن موسی الکاظم (ع) که آراسته به صفات عالیه و اخلاق ممتاز هستند جهت الگو برداری در زندگی عملی و سازندگی انسان نقش مهمی را ایفا می‌کند.

معاون امور آسیب‌های اجتماعی دفتر فرهنگی استانداری فارس همچنین در ادامه سخنان خود از این بانوی کریمه به عنوان اسوه اخلاق، صبر و شکیبایی و کرامت یاد کرد.

 

او در سخنان خود به این نکته اشاره کرد که در این دهه جایگاه والای زنان و دخترا جلا یابد ،تصریح کرد :با آموزش در این دهه می توان پندار های غلط و نادرست جامعه را در مورد دختران تغییر داد.

هاشمی ضمن اینکه سکان داران تربیت نسل های آینده بانوان و مادران هستند، عنوان کرد : توجه هوشمندانه در اصول تربیتی و سلامت روان دختران و بانوان ایران اسلامی بسیار مهم و باید در اولویت برنامه‌های تربیتی و فرهنگی باشد.

معاون امور آسیب‌های اجتماعی دفتر فرهنگی استانداری فارس گفت:تحقیقات نشان می‌دهد که ارتباط معناداری در زمینه کاهش آسیب‌های اجتماعی در بین افرادی که دارای باورهای اعتقادی و مذهبی عمیق و ارزش‌های دینی هستند وجود دارد.

هاشمی همچنین گفت :برای استقرار هویت دینی و گسترش آموزه‌های اخلاقی برگرفته از سیره عملی این بزرگواران با استفاده از ابزارهای موثر، ادبیات نوین و شیوه‌های کارشناسی شده جذب حداکثری در انتقال اخلاق شایسته و گسترش آرمان‌ها و اهداف الهی که در سیره اهل بیت (ع) جلوه گر است تحقق می‌یابد.

تکیه بر آموزه‌های دینی و سیره اهل بیت (ع)

او در سخنان خود به اینکه تبلیغات مسموم و تهاجم فرهنگی گسترده‌ای با هدف نابودی باورهای دینی و فرهنگی از سوی دشمنان صورت می‌گیرد، افزود :با برنامه ریزی های عمیق و فرهنگ سازی می توان از ایجاد گسل فرهنگی بین نسلی جلوگیری کرد.

هاشمی همچنین بیان کرد :با تکیه بر آموزه های دینی می توان گسترش فرهنگ مهربانی، کرامت و خویشتن داری را مورد بررسی قرار داد.

او گفت: حق الناس و همسایه آزاری از جمله خشونت‌های اجتماعی است که منجر به تضییع حقوق فرد دیگر می‌شود و در سیره اهل بیت (ع) نیز نهی شده‌اند.

گفتنی است از یکم ذیقعده سالروز تولد حضرت معصومه (س) تا یازدهم ذیقعده ولادت حضرت علی‌بن موسی‌الرضا (ع) به عنوان دهه کرامت نامگذاری شده است.

انتهای پیام /  منصوره خسروبیگ
384 کلیک ها  دوشنبه, 24 خرداد 1400 22:15
این مورد را ارزیابی کنید
(2 رای‌ها)

نظر دادن

لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
از ارسال دیدگاه های نا مرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.
لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.
در غیر این صورت، «راستین آنلاین» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

بالا