دور خیز موج پنجم کرونا در فارس / مردم هشیار باشند

دور خیز موج پنجم کرونا در فارس / مردم هشیار باشند
   
دور خیز موج پنجم کرونا در فارس / مردم هشیار باشند |||| ||||

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی شیراز گفت: در حال حاضر یک هزار و ۱۱۶ نفر مبتلا به کروناویروس در بیمارستان‌های استان بستری بوده که از این تعداد ۱۵۳بیمار با وضعیت وخیم تنفسی در بخش مراقبت‌های ویژه، تحت درمان‌های تخصصی قرار دارند.

به گزارش راستین آنلاین به گفته معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شیراز، از ابتدای شیوع کروناویروس ، ۱۲۶ هزار و ۸۱۴ نفر در شیراز به کروناویروس مبتلا شدند.

عبدالرسول همتی گفت: از ابتدای شیوع بیماری کرونا، ۹۳۰ هزار و ۹۹۰ مورد تست تشخیصی مولکولی در آزمایشگاه‌های استان تهیه شده که با بررسی نمونه‌های انجام شده، ۲۶۷ هزار و ۲۰۶ بیمار مثبت قطعی شناسایی شده است.

او افزود: همچنین از ابتدای آغاز طرح شهید حاج قاسم سلیمانی ۱۰۷ هزار و ۲۴۶ مورد تست سریع انجام شده که از این تعداد ۱۶ هزار و ۴۳۷ بیمار مثبت شناسایی شده است و در مجموع ۲۸۳ هزار ۵۵۳ بیمار مبتلا به کووید ۱۹ در استان فارس شناسایی شده است.

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی شیراز، مجموع بیماران مثبت و مشکوک دارای علائم که هم اکنون در بیمارستان‌های استان بستری هستند را نیز یک هزار و ۱۱۶ نفر اعلام کرد و افزود: از این تعداد، ۱۵۳ بیمار به دلیل وخامت شرایط جسمی، در بخش‌های ICU، مراقبت‌های ویژه درمانی دریافت می‌کنند.

این مقام مسئول در دانشگاه همچنین از بهبودی ۲۵۹ هزار و ۴۲۳ نفر از ابتدا خبر داد که از بیمارستان‌ها ترخیص شده و یا از ایزوله خانگی خارج شده اند.

همتی در ادامه با اعلام جان باختن ۷ هم استانی دیگر بر اثر این بیماری طی روز گذشته، مجموع جان باختگان ناشی از کووید ۱۹ از ابتدای شیوع بیماری را ۴ هزار و ۶۸۱ نفر اعلام کرد.

معاون بهداشت دانشگاه تنها راه پیشگیری از ابتلا به کرونا ویروس و قطع زنجیره انتقال، استفاده از ماسک، رعایت فاصله فیزیکی و پرهیز از تردد‌های غیرضرور و دورهمی‌های خانوادگی عنوان کرد.

همتی، با اعلام بیماران شناسایی شده از ابتدای شیوع کرونا به تفکیک شهرستان‌های تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی شیراز گفت: از مجموع ۲۸۳ هزار و ۵۵۳ مورد شناسایی شده، ۱۲۶ هزار و ۸۱۴ مورد مربوط به شیراز؛ کازرون هشت هزار و ۹۸۰ مورد؛ مرودشت هفت هزار و ۱۴۷ مورد؛ ممسنی پنج هزار و ۶۵۱ مورد؛ فیروزآباد چهار هزار و ۵۱۳ مورد؛ داراب پنج هزار و ۲۰۶ مورد؛ آباده سه هزار و ۷۲۵ مورد؛ کوار سه هزار و ۲۳۶ مورد؛ سپیدان دو هزار و ۹۱۵ مورد؛ استهبان سه هزار و ۳۱۲ مورد؛ کوه چنار سه هزار و ۷۲۲ مورد؛ نی ریز دو هزار و ۷۰۶ مورد؛ زرین دشت دو هزار و ۳۷۱ مورد؛ قیروکارزین دو هزار و ۴۶۴ مورد؛ اقلید سه هزار و ۶۴ مورد؛ لامرد سه هزار و ۱۹۳ مورد؛ خرم بید هزار و ۸۹۵ مورد؛ رستم دو هزار و ۲۷۴ مورد؛ زرقان دو هزار و ۱۸ مورد؛ فراشبند دو هزار و ۴۳۸ مورد؛ خرامه هزار و ۷۷۶ مورد؛ پاسارگاد هزار و ۷۳۴ مورد؛ ارسنجان دو هزار و ۹۷ مورد؛ مهر هزار و ۵۶۸ مورد؛ سروستان هزار و ۱۱۷ مورد؛ بوانات هزار و ۱۳۴ مورد؛ بختگان هزار و ۸۰ مورد؛ بیضاء هزار و ۲۰ مورد؛ سرچهان ۶۱۹ مورد بوده و مابقی مبتلایان نیز مربوط به دیگر دانشگاه‌ها و دانشکده‌های علوم پزشکی استان است.

انتهای پیام /  منصوره خسروبیگ
875 کلیک ها  شنبه, 22 خرداد 1400 16:39
این مورد را ارزیابی کنید
(1 رای)

نظر دادن

لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
از ارسال دیدگاه های نا مرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.
لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.
در غیر این صورت، «راستین آنلاین» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

بالا