ضرورت تکمیل موزه دفاع مقدس فارس با همراهی مدیران شهری

ضرورت تکمیل موزه دفاع مقدس فارس با همراهی مدیران شهری
   
ضرورت تکمیل موزه دفاع مقدس فارس با همراهی مدیران شهری |||| ||||

مدیرکل حفظ آثار دفاع مقدس فارس بر اهتمام مجموعه شهرداری و شورای شهر شیراز در راستای به سرانجام رسیدن مرکز فرهنگی موزه دفاع مقدس استان تاکید کرد.

سعید کوشکی جهرمی چهارشنبه ۱۹ خرداد در نشست مشترک با شهردار شیراز گفت: ضروری است در راستای پیشبرد برنامه‌های حوزه دفاع مقدس و به سرانجام رسیدن مرکز فرهنگی موزه دفاع مقدس استان، شهرداری و شورای شهر شیراز در تامین هزینه‌ها با اداره کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع فارس همکاری کنند.

او با بیان اینکه مرکز فرهنگی موزه دفاع مقدس متعلق به همه احاد مردم شهر شیراز و استان فارس است، افزود:  شهرداری و شورای اسلامی شهر شیراز در راستای تامین هزینه‌های راه‌اندازی مرکز فرهنگی و موزه دفاع مقدس استان و پشتیبانی از برنامه‌های فرهنگی، هنری و ادبی دفاع مقدس همکاری لازم را انجام دهد.

کوشکی ادامه داد: تفاهم نامه‌ای با شهرداری و شورای اسلامی شهر شیراز منعقد شده تا در سال جاری شهرداری شیراز از برنامه‌های این اداره کل در راستای گسترش فرهنگ ایثار و شهادت در سطح شهر شیراز حمایت و پشتیبانی مالی کند که این تفاهم نامه از سوی شورای شهر به شهرداری ابلاغ شده است.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس فارس با اشاره به همکاری‌های انجام شده در سال گذشته توسط شورای اسلامی و شهرداری شیراز، گفت: انتظار می‌رود شهرداری شیراز نسبت به سرانجام رسیدن مرکز فرهنگی موزه دفاع مقدس و همچنین اجرای تفاهم نامه اهتمام بورزد.

او همچنین گزارشی از اقدامات انجام شده در حوزه‌های مختلف دفاع مقدس در سطح شهر شیراز و فارس را ارائه و خاطرنشان کرد: برای اتمام مرکز فرهنگی پیش‌بینی هزینه‌ها انجام شده و باید تمام دستگاه‌ها همکاری لازم برای به سرانجام رسیدن موزه دفاع مقدس استان در قسمت موزه آرایی و گالری داشته باشند تا بعد از سالها انتظار مردم استان به ویزه ایثارگران و خانواده‌های شهدا شاهد راه اندازی این مرکز باشند.

در ادامه این جلسه حیدر اسکندرپور، شهردار شیراز نیز با تاکید بر اینکه باید تاریخ شفاهی دفاع مقدس جدی گرفته شود اظهار کرد: دفاع مقدس یک میراث معنویی است و باید این میراث که در دل رزمندگان نهفته است، استخراج و مورد بهره برداری قرار گیرد.

او افزود: شهرداری در خصوص ثبت و ضبط خاطرات رزمندگان، تدوین دانشنامه دفاع مقدس استان، چاپ کتاب‌های حوزه دفاع مقدس استان و همچنین برنامه‌های فرهنگی و هنری با اداره کل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس همکاری خواهد داشت.

شهردار شیراز گفت: ما باید فرصت‌های به وجود آمده و دستاوردهای ارزشمند که از دوران دفاع مقدس به دست آمده را به خوبی حفظ کنیم و این نیز مستلزم ثبت و ضبط تاریخ شفاهی فرماندهان ارشد و کسانیکه در میدان جنگ حضور داشته‌اند، است.

انتهای پیام /  منصوره خسروبیگ
623 کلیک ها  چهارشنبه, 19 خرداد 1400 12:56
این مورد را ارزیابی کنید
(1 رای)

نظر دادن

لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
از ارسال دیدگاه های نا مرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.
لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.
در غیر این صورت، «راستین آنلاین» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

بالا