برای عبور موفق از پیک بار تابستان نیازمند مشارکت بیشتر مشترکان برق هستیم

برای عبور موفق از پیک بار تابستان نیازمند مشارکت بیشتر مشترکان برق هستیم
   
برای عبور موفق از پیک بار تابستان نیازمند مشارکت بیشتر مشترکان برق هستیم |||| ||||

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان فارس با بیان اینکه بیشتر مشترکان برق در این استان، جزو گروه خوش مصرف طبقه بندی می‌شوند، گفت: برای عبور موفق از پیک بار تابستان و روزهای گرم سال، نیازمند همراهی و مشارکت بیشتر و گسترده‌تر مشترکان برق هستیم.

به گزارش راستین آنلاین احمدرضا خسروی  گفت: هم اینک ۷۰ درصد از مشترکان برق در محدوده تحت مدیریت توزیع برق فارس، جزو گروه خوش مصرف‌ها و ۲۰ درصد جزو گروه کم مصرف‌ها طبقه بندی شده‌اند، اما میزان مصرف در گروه اندک پرمصرف‌ها، بسیار بالا و عمدتا مربوط به زمان پیک بار است.

خسروی با یادآوری اینکه تنها ۱۰ درصد از کل مشترکان توزیع برق فارس، پرمصرف هستند، گفت: امیدوار هستیم که این گروه نیز با رعایت راهکارهای مصرف بهینه، به زودی در گروه خوش مصرف و کم مصرف قرار گیرند.

او با بیان اینکه امسال، گرمای هوا حدود یک ماه زودتر از سال‌های قبل آغاز شده است، گفت: امسال گرمای زودرس در میانه فصل بهار، افزایش بهره‌برداری از برق در بخش کشاورزی، کاهش ذخایر پشت سدها به عنوان یکی از منابع تولید برق و ... منجر به بروز چالش‌هایی شده است که ضرورت همراهی و مشارکت کلیه مشترکان در مدیریت مصرف برق در تابستان پیشرو را دوچندان می کند.

خسروی به اعمال سختگیری های ویژه برای مدیریت مصرف برق در اداره های استان اشاره و خاطرنشان کرد: اداره ها الگوهای اجتماعی محسوب می شوند و توانسته‌ایم با بهره گیری از ابزارهای هوشمند میزان مصرف انرژی را در آنها به طور مستمر رصد کنیم.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان فارس یادآور شد:  همچنین در زمینه مدیریت مصارف کشاورزی  و صنعتی برای آنها تسهیلات و پاداش های متنوعی در نظر گرفته شده تا با کمک مشترکان این بخش ها بتوانیم از فصل گرم سال  با موفقیت عبور کنیم.

 خسروی، با بیان اینکه ساعات اوج مصرف  از ۱۲ تا ۱۸ است، از کلیه مشترکان درخواست کرد تا در این زمان از شبانه روز از وسایل پرمصرف استفاده نکنند.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان فارس با ارایه راهکارهایی برای مدیریت مصرف برق افزود: تنظیم دمای کولرهای گازی برروی ۲۵ درجه سانتیگراد، بهره گیری از روشنایی طبیعی روز، نصب لامپ های کم مصرف ال ای دی، پرهیز از باز کردن بی مورد درب یخچال و حفظ فاصله ۱۰ سانتیمتری آن از دیوار، استفاده از دورکند کولرهای آبی و ... می تواند تاثیر به سزایی در کاهش مصرف برق داشته باشد.

خسروی همچنین گفت: در کشور حدود ۲۰۰۰ مگاوات صرف استخراج رمز ارزها می شود که این دستگاه ها سهم قابل توجهی در مصرف انرژی و در نتیجه افزایش خاموشی ها دارند.

مدیرعامل توزیع برق فارس گفت: امیدوار هستیم که اگر شهروندان از استقرار و فعالیت استخراج کنندگان رمزارزها، اطلاع دارند، موضوع را به نشانی اینترنتی www.tavanir.org.ir/samat گزارش داده و این شرکت را در مدیریت مطلوبتر انرژی برق یاری دهند و از پاداش نقدی تا سقف ۲۰ میلیون تومان بهره مند شوند.

انتهای پیام /  منصوره خسروبیگ
726 کلیک ها  سه شنبه, 18 خرداد 1400 10:11
این مورد را ارزیابی کنید
(1 رای)

نظر دادن

لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
از ارسال دیدگاه های نا مرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.
لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.
در غیر این صورت، «راستین آنلاین» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

بالا