جنگل‌های بمو طعمه شعله‌های آتش شد

جنگل‌های بمو طعمه شعله‌های آتش شد
   
جنگل‌های بمو طعمه شعله‌های آتش شد |||| ||||

رییس سازمان آتش‌نشانی شیراز گفت: جنگل و ارتفاعات کوه بمو طعمه حریق شد و این آتش سوزی از حدود ساعت ۱۶ عصر امروز ۹ خرداد ماه آغاز و تا کنون ادامه دارد.

به گزارش راستین آنلاین محمد هادی قانع رییس سازمان آتش‌نشانی شیراز گفت: بنا بر اعلام این حادثه به سامانه ۱۲۵ آتش نشانی شیراز مبنی بر وقوع آتش سوزی در ارتفاعات کوه‌های بمو، اکیپ‌های اطفایی از ایستگاه‌های ۲۱، ۳، ۱۲، ۱۷ شامل ۴۰ آتش نشان و تیم‌های امداد کوهستان به محل حادثه اعزام شدند.

او افزود: نیرو‌های اطفایی سریعا در محل قرار گرفتند و تا کنون در عملیات اطفاء این حریق بزرگ که از حاشیه جاده شروع و به دلیل وزش شدید باد به ارتفاعات رسیده است و چندین هکتار از ارتفاعات بمو را در برگرفته در حال کمک و امداد رسانی هستند.

این مقام مسئول ادامه داد: متاسفانه وزش و شدت گرفتن چندین مرتبه باد گسترش این حریق را به دنبال داشته و کار اطفا و کنترل شعله‌های آتش را با سختی مواجه کرده است.

او افزود: گسترش سریع این آتش یکی از خودرو‌های محیط بانان را طعمه حریق کرد.

گفتنی است با وجود پوشش گیاهی گسترده، نیرو‌های کمکی از محیط زیست، نیرو‌های مردمی و نیرو‌های آتش نشان در محل حادثه حضور دارند.

قانع تصریح کرد: هم اکنون جلسه ستاد بحران جهت کنترل و اطفای هر چه زود‌تر این حریق بزرگ تشکیل شده است.

گفتنی است با اشاره به اینکه آتش از ساعاتی پیش به جان ارتفاعات منطقه حفاظت شده بمو افتاد ،ستاد بحران شهرستان شیراز به محض اطلاع از شروع آتش‌سوزی در پارک ملی بمو، در محل حادثه تشکیل جلسه داد.
 

عبدالرسول حقیقی، جانشین رئیس ستاد بحران شهرستان با حضور و همراهی خوارزمی، دبیر ستاد بحران و بخشدار مرکزی شیراز با حضور در محل حادثه، عملیات اطفاء حریق توسط نیروهای آتش نشانی، نیروهای مردمی و منابع طبیعی و محیط زیست را برنامه ریزی و راهبری کردند. 

به گفته معاون فرماندار شیراز، با توجه به محل قرارگیری آتش‌سوزی، اطفای حریق به سهولت انجام نمی‌شود و نیروهای حاضر در محل حادثه، تمام تلاش خود را برای کنترل آتش به کار خواهند گرفت.
حقیقی خاطرنشان کرد برنامه‌ریزی جهت بررسی همه جانبه راههای اطفاء سریع آتش در حال پیگیری و انجام است و اطلاعات تکمیلی متعاقباً به اطلاع شهروندان خواهد رسید.
 
 
 
انتهای پیام /  منصوره خسروبیگ
315 کلیک ها  دوشنبه, 10 خرداد 1400 00:56
این مورد را ارزیابی کنید
(1 رای)

نظر دادن

لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
از ارسال دیدگاه های نا مرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.
لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.
در غیر این صورت، «راستین آنلاین» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

بالا