• حجت الاسلام سلامی :

توجه ویژه رسانه ها به معرفی شخصیت حضرت شاهچراغ (ع) در دهه کرامت

توجه ویژه رسانه ها به معرفی شخصیت حضرت شاهچراغ (ع) در دهه کرامت
   
توجه ویژه رسانه ها به معرفی شخصیت حضرت شاهچراغ (ع) در دهه کرامت |||| ||||

معرفی شخصیت حضرت شاهچراغ (ع) باید در دستور کار رسانه ها قرار گیرد. 

 
به گزارش راستین آنلاین معاون فرهنگی و ارتباطات اسلامی آستان مقدس احمدی و محمدی (ع) امروز (شنبه 8 خرداد) در جلسه کمیته ارتباطات و اطلاع رسانی ستاد دهه کرامت فارس که با حضور خبرنگاران در حرم مطهر حضرت شاهچراغ (ع) برگزار شد، گفت: 32 ارگان در دهه کرامت بوده که به 8 کمیته اصلی و تخصصی تبدیل شده است. 
 
 حجت الاسلام و المسلمین سلامی با بیان اینکه کمیته کار اصلی دهه کرامت را به عهده دارد، افزود : اگر موج آفرینی روی ندهد، ممکن است مردم کمتر مطلع شوند.
 
اوب ابیان اینکه معرفی شخصیت حضرت شاهچراغ (ع) باید در دستور کار رسانه ها قرار گیرد، ادامه داد : رسانه ها باید در این دهه توجه ویژه به حضرت شاهچراغ (ع)، داشته باشند.
 
سلامی همچنین تصریح کرد : دهه کرامت، بهترین زمان برای معرفی شخصیت حضرت احمد به موسی (ع) است. 
 
او با بیان اینکه متاسفانه کمتر نسبت به معرفی حضرت شاهچراغ (ع) کار انجام شده است، عنوان کرد :باید همه به عظمت و بزرگی حضرت واقف شوند. 
 
حجت الاسلام سلامی از برنامه های دهه کرامت گفت و افزود :حضور مردم را در شب بزرگداشت حضرت شاهچراغ (ع)، با رعایت پروتکل های بهداشتی خواهیم داشت.
 
او ضمن اینکه از ابتدای دهه کرامت برنامه های حرم مطهر آغاز می شود، بیان کرد: سخنرانی و مولودی خوانی ویژه میلاد حضرت معصومه (س)، تجمع «بانوان احمدی» و تجلیل از زنان موفق در عرصه های مختلف در سالروز میلاد حضرت معصومه (س) را خواهیم داشت.
 
او با اشاره به اینکه مراسم خدمت کریمانه با حضور خانواده شهدا، برگزار می شود، گفت :در این مراسم خادمین به دنبال خانواده شهدا می روند و این عزیزان را به حرم مطهر می آورند. 
 
سلامی افزود: انجمن خوشنویسی «کاتبان وحی احمدی» ابتدای دهه کرامت در حرم مطهر حضرت شاهچراغ (ع) افتتاح می شود.
 
حجت الاسلام سلامی با تاکید بر اینکه چهارشنبه 26 خرداد، حرم مطهر حضرت شاهچراغ (ع) به مناسبت سالروز بزرگداشت ایشان میزبان حجت الاسلام «رفیعی» و «احمد واعظی» خواهد بود، تاکید کرد: سومین جشنواره ملی چلچراغ افتتاح می شود، یک هزار و 125 اثر به دبیرخانه این جشنواره رسیده است.
 
او با تاکید بر اینکه جشن ویژه کودکان از دیگر برنامه های این ایام است، افزود: خطبه خوانی خادمین آستان مقدس احمدی و محمدی (ع) با حضور یک هزار و 500 نفر از خادمین را خواهیم داشت و پس از آن مراسم ضریح مطهر حضرت شاهچراغ (ع) گلباران می شود و در این ایام کتاب «مدفونین در حرم» در ایام دهه کرامت رونمایی می شود.
 
وی با اشاره به اینکه در شب میلاد حضرت امام رضا (ع)، حجت الاسلام «حسین آبادی»، معاون مسجد مقدس جمکران به سخنرانی خواهد پرداشت و خادمین آستان مقدس رضوی هم در این مراسم حضور خواهند داشت، اضافه کرد: نمایشگاه «امین ولایت» در صحن حضرت معصومه (س) برپا می شود و جشنواره سرود «امین ولایت» برای ایجاد تولیدات پیرامون حضرت شاهچراغ (ع) به اجرا می رسد.
 
 
همچنین حجت الاسلام حسین امیدی در این نشست ، گفت:  از اول ماه ذیقعده تا یازدهم دهه کرامت عنوان می شود که با میلاد حضرت معصومه (س)، آغاز و با بزرگداشت حضرت شاهچراغ (ع) ادامه و سپس با سالروز میلاد حضرت امام رضا (ع) پایان می یابد.

او افزود :از ابتدای دهه کرامت برنامه های جشن مردمی در کانون های مساجد فارس برگزار می شود که با توجه به شیوع بیماری کرونا، برنامه ها با فاصله گذاری اجتماعی و یا در فضای مجازی برگزار می شود.

 
دبیر اجرایی ستاد دهه کرامت استان فارس با یادآوری این مطلب که محور برنامه های این دهه، بحث «امین ولایت» به عنوان شاخص و بارزترین مشخصه حضرت احمد بن موسی شاهچراغ (ع) است، تاکید کرد: در این ایام به موضوع «سومین حرم اهل بیت (ع)»، باید توجه ویژه شود که برنامه های مختلفی در این راستا شکل می گیرد، که این برنامه ها شامل برپایی نمایش های آئینی و مسابقات کتابخوانی با موضوع زندگینامه حضرت شاهچراغ (ع)، برگزاری مسابقات هنری در رشته خوشنویسی و هنرهای تجسمی، شب شعر، سخنرانی ائمه محترم جماعات کانون های مساجد در بین الصلاتین با رعایت پروتکل های بهداشتی و فاصله گذاری اجتماعی همراه خواهد بود.
 
مدیر ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد فارس با یادآوری این مطلب که برپایی نمایشگاه های «عفاف و حجاب»، «بصیرت افزایی» و «کتاب» با موضوع دهه کرامت برپا می شود، افزود: دیدار با خانواده های معظم شهدا، جانبازان و آزادگان به ویژه شهدای مدافع حرم، برگزاری محفل های قرآنی، تکریم ایتام به تاسی از امام رئوف (ع)، اردوهای زیارتی، مسابقات ورزشی در رشته های مختلف و بازدید از کانون های مساجد تحت پوشش، اجرای مسابقات فرهنگی و هنری نظیر کتابخوانی، خوشنویسی، طراحی و... با موضوعات دهه کرامت در فضای مجازی، برگزاری جلسات ختم قرآن و ختم صلوات هدیه به پیشگاه نورانی امام رضا (ع)، حضرت معصومه (س) و حضرت احمد بن موسی شاهچراغ (ع) در فضای مجازی از دیگر برنامه های این ایام است.

 

 او ضمن اینکه  یکصد هزار نوجوان و جوان مسجدی در سامانه «بچه های مسجد» ثبت شده اند ادامه داد :برای اوقات فراغت این افراد برنامه های متنوعی دارند.

 

امیدی با اشاره به برگزاری «پویش خانگی جشنی در منازل» ویژه دهه کرامت در فارس افزود: مردم تصاویر را به دبیرخانه ارسال کنند، پس از قرعه کشی به فرد برتر ارائه می شود.
 
 
گفتنی است او در پایان از ارگان ها خواست تا سربرگ نامه های خود را در این ایام با عنوان «دهه کرامت» و جملاتی از این دست، آغاز کنند.
 
بر اساس این گزارش در ادامه، «علی سعیدی»، نماینده استانداری فارس در کمیته اطلاع رسانی ستاد دهه کرامت فارس هم گفت: کمیته اطلاع رسانی انصافا به خوبی فعالیت داشت و شورای اداری استان را خواهیم داشت اگر تا آن موقع انجام شود، مصوبات را در شورای اداری اعلام خواهیم کرد.
انتهای پیام /  منصوره خسروبیگ
277 کلیک ها  شنبه, 08 خرداد 1400 13:17
این مورد را ارزیابی کنید
(0 رای‌ها)

نظر دادن

لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
از ارسال دیدگاه های نا مرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.
لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.
در غیر این صورت، «راستین آنلاین» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

بالا