دستگاه‌ها و سازمان‌های عمومی اداری جهت مدیریت مصرف برق درتابستان همکاری کنند

دستگاه‌ها و سازمان‌های عمومی اداری جهت مدیریت مصرف برق درتابستان همکاری کنند
   
دستگاه‌ها و سازمان‌های عمومی اداری جهت مدیریت مصرف برق درتابستان همکاری کنند |||| ||||

مدیردفتر مدیریت مصرف شرکت توزیع نیروی برق استان فارس بر ضرورت مدیریت مصرف برق در دستگاه‌ ها و سازمان‌های عمومی اداری این استان در فصل تابستان پیشرو  تاکید کرد.

فرشید رستمی، افزود : با توجه به کاهش میزان بارندگی و بدنبال آن کاهش تولید برق آبی و همچنین افزایش قابل ملاحظه دمای هوا شرایط تامین برق در تابستان پیش رو بسیار سخت و دشوار گردیده، با توجه به اینکه بخش عمده ای از مصرف انرژی برق در ماه های گرم مربوط به بارهای سرمایشی و خصوصا در بخش عمومی اداری بوده ، از این رو رعایت الگوی مصرف برق و کاهش مصرف در جهت تداوم تامین برق از سوی دستگاه‌ها و سازمان‌ها بسیار ضروری است.

وی با بیان اینکه مصرف صحیح و بهینه برق در ساختمان های اداری می تواند زمینه ساز اصلاح الگوی مصرف در جامعه باشد، افزود: بی شک همراهی و مشارکت این گروه از مشترکان تاثیر به سزایی در کاهش پیک بار شبکه خواهد داشت.

او در ادامه از کلیه سازمان ها و دستگاه های اجرایی که دارای مولد اضطراری و خود تامین هستند، درخواست همکاری و بکارگیری از این پتانسیل در ساعات اوج مصرف کرد.

رستمی، در بخش دیگری از سخنان خود به برخی از راهکارهای مفید و موثر در مدیریت مصرف برق در بخش اداری اشاره کرد و گفت: استفاده از روشنایی طبیعی در طول روز، استفاده از دور کند کولرهای آبی، تنظیم درجه ترموستات کولرهای گازی و سایر سیستم‌های سرمایشی روی دمای26 درجه سانتی‌گراد، سرویس و تمیزکردن سالیانه سیستم های سرمایشی جهت افزایش بازده آنان و نصب سایبان روی کولرهای آبی و کندانسور کولرهای گازی از جمله روش های مفیدی هستند که می توانند تا حد زیادی به کنترل و مصرف بهینه انرژی برق در سازمان‌های اداری و دستگاه‌های اجرایی کمک نمایند.

این مقام مسئول، استفاده از دو درب یا درب‌های اتوماتیک ورودی ساختمان جهت جلوگیری از اتلاف انرژی، خاموش کردن وسایل سرمایشی و روشنایی و وسایل برقی پس از اتمام کار اداری و نظارت مستمر بر اجرای آن، درزبندی و عایق‌کاری اطراف پنجره‌ها و درب‌ها جهت جلوگیری از اتلاف انرژی و استفاده ازپنجره‌های دوجداره را از دیگر مواردی برشمرد که می‌تواند در مدیریت مصرف انرژی در طول سال و به‌ویژه در ایام پیک بار تابستان مفید واقع شوند.

رستمی، بر عدم استفاده از تجهیزات غیرضروری (به خصوص تجهیزات برقی پر مصرف) در ساعات اوج بار تاکید کرد وگفت: استفاده از روشنایی موضعی (بجای روشن کردن کل محیط)، به کارگیری لامپ های کم مصرف وLED ، استفاده از روشنایی هوشمند یا نصب سنسور در راهروها، سرویس‌های بهداشتی، پارکینگ‌ها و انبارها جهت خاموش نمودن سیستم روشنایی در صورت عدم حضور افراد، بسته بودن درب ها و پنجره ها در زمان روشن بودن سیستم های سرمایشی راه حل‌های موثری هستند که باعث می‌شود در مصرف برق تا حد زیادی صرفه جویی گردد.

انتهای پیام /  منصوره خسروبیگ
624 کلیک ها  جمعه, 07 خرداد 1400 20:57
این مورد را ارزیابی کنید
(1 رای)

نظر دادن

لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
از ارسال دیدگاه های نا مرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.
لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.
در غیر این صورت، «راستین آنلاین» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

بالا