آتش سوزی گسترده گاراژ غیر مجاز سوخت گیری گاز 5 مصدوم بر جای گذاشت

آتش سوزی گسترده گاراژ غیر مجاز سوخت گیری گاز 5 مصدوم بر جای گذاشت
   
آتش سوزی گسترده گاراژ غیر مجاز سوخت گیری گاز 5 مصدوم بر جای گذاشت |||| ||||

  رئیس سازمان آتش نشانی شیراز از آتش سوزی گسترده در یک گاراژ غیر مجاز سوخت گیری گاز LPG خبر داد .

به گزارش راستین آنلاین محمد هادی قانع  با اشاره به جزئیات انفجار و آتش سوزی گسترده در این  گاراژ ،گفت : ساعت ۱۶:01 دقیقه عصر امروز یک مورد آتش سوزی گسترده در جاده شیراز مرودشت( بعد از پل زرقان) به سامانه ۱۲۵ سازمان آتش نشانی شیراز اطلاع داده می‌شود.

 
او افزود: با توجه به حضور آتش نشانان زرقان و لپویی در محل دو ایستگاه آتش نشانی ۱۵ و ۳ به همراه خودروهای پشتیبانی از جمله فوماتیک، خودرو حامل کف و خودروهای حامل تجهیزات تنفسی به محل اعزام شدند .
 
رئیس سازمان آتش نشانی گفت: آتش سوزی در یک گاراژ ۱۵۰۰ متری به وقوع پیوسته بود که با کاربری انبار، فروش و شارژ سیلندر های ال پی جی فعالیت می کرد و تعداد زیادی سیلندرهای گاز مایع در اوزان مختلف در آن نگهداری می‌شد. 
 
قانع ادامه داد: در کنار این گاراژ یک تعمیر گاه بزرگ خودروهای سنگین قرارداشت که ایجاد شعله در تعمیر گاه و انتشار بیش از حد گاز ال پی جی در زمان شارژ یک کپسول خودرویی در فضا منجر به انفجار شدید لحظه ای شده بود.
  زمانی که نیروهای امدادی به محل رسیدند چندین انفجار هم در آنجا رخ داده بود و کاملاً سیلندرها و فضای گاراژ شعله ور بودند.
 
او گفت: سه دستگاه خودرو سواری در کنار سیلندرهای واقع در گاراژ و سه تریلی در تعمیر گاه مجاور قرار داشتند که تقریباً همه خودروها شعله ور بودند و احتمال سرایت و گسترش بیشتر و انفجار بقیه سیلندرها وجود داشت.
 
رئیس سازمان آتش نشانی شیراز بیان کرد: این حریق هولناک 5 شهروند شامل دو آقا، یک کودک و یک خانم را نیز دچار سوختگی کرده بود که قبل از رسیدن آتش نشانان شیراز به مراکز درمانی منتقل شده بودند.
تیم عملیاتی در همان شرایط بسیار خطرناک و ریسکی عملیات را آغاز کردند و مشغول خاموش کردن آتش شدند. 
 
قانع افزود: آتش نشانان با خنک سازی محل و سیلندر های موجود و پاشش آب از شعاع ایمن موفق شدند آتش را تحت کنترل خودشان در بیاورند.
لازم به ذکر است در حین این عملیات اطفای سنگین و حساس، تیم های عملیاتی با انفجار و آتش سوزی پی در پی سه مخزن گاز ال پی جی ۵۰۰ لیتری، ۷۰ سیلندر گاز ۵۰ کیلویی، ۲۵ سیلندر گاز ۱۱ کیلویی و ۲۰ گاز پیک نیکی مواجه بودند.
 
قانع بیان کرد: در حال حاضر آتش خاموش شده و نیروها مشغول ایمن سازی محل و لکه گیری و جابجا کردن سیلندرها هستند.

مجروح شدن پنج نفر 

همچنین  حسن همتی مدیر روابط عمومی اورژانس فارس  با اشاره به  انفجار کارگاه شارژ کپسول گاز LPG و مجروح شدن پنج نفر در این حادثه  گفت: ساعت 16:01 امروز 30 اردیبهشت ماه طی تماس با مرکز فوریتهای اورژانس 115فارس انفجار در یک کارگاه شارژ کپسول گاز ال پی جی (LPG) واقع در نزدیکی شهر زرقان پشت باغ پیچک گزارش شد.
 
او افزود: بلافاصله 5 تیم اورژانس به محل حادثه اعزام گردید.
 
همتی با بیان اینکه مصدومین از ناحیه دست، صورت و قفسه سینه دچار سوختگی شده اند، گفت: هر پنج نفر به بیمارستان سوانح سوختگی امیرالمونین (ع)شیراز انتقال داده شدند.
 
به گفته همتی در این حادثه تا لحظه انتقال به بیمارستان هیچ فوتی گزارش و ثبت نشده است.
 
انتهای پیام /  منصوره خسروبیگ
1879 کلیک ها  پنج شنبه, 30 ارديبهشت 1400 19:57
این مورد را ارزیابی کنید
(1 رای)

نظر دادن

لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
از ارسال دیدگاه های نا مرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.
لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.
در غیر این صورت، «راستین آنلاین» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

بالا