• قانع :

بيش از 90 درصد اتفاقات در مراتع علل انسانی دارد

بيش از 90 درصد اتفاقات در مراتع علل انسانی دارد
   
بيش از 90 درصد اتفاقات در مراتع علل انسانی دارد |||| ||||

رئیس سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری شیراز امروز 28 اردیبهشت در نشست خبری که با حضور خبرنگاران برگزار شد، گفت : متاسفانه بیش از ۹۰ درصد حوادث و اتفاقات در مراتع علل انسانی دارد.

 
به گزارش راستین آنلاین محمد هادی قانع افزود :در سال جاری تاکنون 114 حریق در حاشیه و دامنه کوه ها را شاهد بودیم. 
 
او همچنین گفت: در خصوص بحث حریق فضای سبز و محیط های پوشش های گیاهی 619 مورد بوده است.
 
 قانع ضمن اینکه در سال گذشته اهمیت موضوع دستورالعملی برای مقابله با حریق مراتع، از سوی آتش نشانی شیراز ایجاد شد و به تصویب وزارت کشور رسید، ادامه داد :طرح حافظان شهر من توسط آتش نشانی شیراز شکل گرفت و اکنون در سراسر کشور در حال اجراست. 
 
مدیر عامل آتش نشانی شیراز همچنین با بیان اینکه آتش سوزی هایی که در مراتع و منابع طبیعی روی می دهد، سایر ارگان ها دخیل می شود، اضافه کرد : طرح «حافظان شهر من» سال گذشته به صورت پایلوت در شیراز اجرا شد و طرح شماره 2 از 18 اردیبهشت 1400 این برنامه آغاز شده است.
 
قانع با اشاره به 5 گام این طرح گفت : در بخش اول پیش آگاهی انجام شد و از این رو جلسات با گروه های مختلف طبیعت دوست برگزار شده و بخش دوم طرح حوزه پیشگیری است.
 
او با تاکید بر اینکه 23 ایستگاه عملیاتی داریم در سطح شیراز داریم تصریح کرد : از محدوده خودشان بازدیدهایی انجام می دهند، بازدیدهایی هم توسط تیم کارشناسی تخصصی انجام می شود. 
 
همچنین قانع اظهار کرد: مردم با دریافت نرم افزار اندروید «آتش نشان» می توانند از اخبار و مطالب استفاده کنند و برای دریافت این نرم افزار باید به آدرس Shiraz125.ir مراجعه کنند.
 
او از اجرای آموزش های عمومی و سراسری خبر داد و اظهار کرد: در بخش سوم این طرح کشف آتش سوزی است که هرچه سریعتر مطلع شویم بسیار بهتر خواهد بود. 
 
قانع با تاکید بر اینکه کشیک های شبانه روزی و قرق بانی هایی در اطراف کوه های شیراز را افزایش خواهند داد، اضافه کرد: تشکیل تیم واکنش سریع آتش نشانان داوطلب را در دستور کار داده ایم که طرح آموزشی آن آغاز شده است.
 
انجام 80 عملیات در روز 
 
او عنوان کرد : هرکدام از همکاران ایستگاه ها به طور متوسط در روز 80 عملیات شرکت می کنند. 
 
قانع با بیان اینکه باید موارد بعد از اقدامات آتش سوزی هم مورد توجه قرار گیر گفت : باید ابتدا علل آتش سوزی مشخص شود تا از تکرار آتش سوزی مجدد جلوگیری شود. 
 
او در ادامه مطلب اظهار کرد :متاسفانه بیش از 90 درصد حوادثی که در مراتع روی می دهد، علل انسانی دارد و بخشی از از آتش سوزی ها به صورت عمد انجام می شد که افراد مقصر دستگیر شدند اما در برخی نقاط سهل انگاری بود و مردم باید بدانند که موظف هستند برای حفظ طبیعت آتشی که در فضای باز ایجاد می کنند، را باید کاملا خاموش کنند چرا که ممکن است که با وزش باد باعث حریق شود.
انتهای پیام /  منصوره خسروبیگ
860 کلیک ها  سه شنبه, 28 ارديبهشت 1400 11:55
این مورد را ارزیابی کنید
(1 رای)

نظر دادن

لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
از ارسال دیدگاه های نا مرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.
لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.
در غیر این صورت، «راستین آنلاین» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

بالا