• مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه ‌های استان فارس خبر داد:

اجرای جشنواره رمضانیه شهر ادب در ماه مبارک رمضان

اجرای جشنواره رمضانیه شهر ادب در ماه مبارک رمضان
   
اجرای جشنواره رمضانیه شهر ادب در ماه مبارک رمضان |||| ||||

مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه ‌های استان فارس با تشریح ویژه برنامه‌های نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه ‌های استان فارس در ماه مبارک رمضان، از اجرای جشنواره شهرِ اَدب به عنوان یکی از شاخص‌ترین و پرمخاطب ترین برنامه‌های نهاد رهبری در دانشگاه ها خبر داد و گفت: برنامه های این جشنواره طوری طراحی شده است که تمام اعضای خانواده با هر رده سنی و سطح تحصیلات بتوانند در برنامه های متناسب با نیاز های خود شرکت کنند.

 
به گزارش راستین آنلاین به نقل از روابط عمومی دفتر نهاد رهبری علوم پزشکی شیراز ،حجت‌الاسلام‌ و المسلمین حمید مقامی جامعه هدف این جشنواره را دانشگاهیان از جمله دانشجویان، اساتید، کارکنان و پرسنل درمان و طلاب معرفی کرد و اظهارداشت: البته دامنه این جشنواره وسیع دیده شده و مخاطب بخشی از برنامه‌ها عموم مردم هستند که خوشبختانه این جشنواره نه تنها دراستان فارس مخاطب دارد بلکه شاهد هستیم از دیگر استان های کشور نیز در وبینار و مسابقات این جشنواره شرکت می کنند.
 
وی با بیان اینکه برای اجرای این جشنواره یک دبیرخانه راه‌اندازی شده، عنوان کرد: پاسخگویی به احکام و مشاوره دینی به صورت تلفنی( توسط کارشناسان اقا و خانم) به صورت روزانه، برنامه ویژه روزه اولی‌ها، گفت‌وگوی رمضانی با اساتید دانشگاه علوم پزشکی شیراز، پنج‌شنبه با شهدا با برنامه‌های زنده ضیافت شهدا، مراسم احیاء شب‌های قدر از جمله برنامه‌هایی است که در این جشنواره اجرایی می‌شود.
 

مقامی با تاکید به اینکه دانشجویان و تشکل های دانشجویی در اجرای اکثر برنامه ها نقش بسزایی داشته اند، ادامه داد: در این جشنواره برگزاری وبینارهایی نیز پیش‌بینی شده که از جمله آن سلسله وبینارهای خانواده بهشتی با همکاری موسسه تابان که یکشنبه‌ها در حال برگزاری است.

 

مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه ‌های استان فارس وبینارهای رمضانی قرآن و زندگی ویژه اساتید با موضوع تدبر در سوره الرحمن در روزهای سه‌شنبه، مجرد پلاس در چهارشنبه‌ها با همکاری مرکز هاتف با موضوع «خروج از بن بست زندگی»، «با چه کسی نباید ازدواج کرد» و «شکست عشقی» را از دیکر این وبینارها عنوان کرد.

 

او از برپایی‌کارگاه‌های تدبر در قرآن ویژه شب های قدر با همکاری دفتر هم اندیشی اساتید و سلسله جلسات معرفت نفس با عنوان "خودت را بشناس! " در محضر استاد حجت الاسلام و المسلمین غلامی از قم در شب های فرد ماه مبارک رمضان را از دیگر این برنامه‌ها اعلام کرد.

 

این استاد حوزه و دانشگاه با اشاره به اهمیت روحیه پرسشگری و تفکر در بین جوانان بیان کرد: وبینار های مجازی با موضوعات "پرسشگری در قرآن"، "تعقل و تفکر از منظر قرآن" ویژه ماه مبارک برنامه ریزی و برگزار خواهد شد.

 

وی به برگزاری وبینار نقش روز قدس در جهان اسلام هم اشاره و خاطرنشان کرد: فراخوان همدلی از ویژه برنامه های روز قدس در حمایت از مردم عزیز فلسطین با همکاری مرکز ملل نهاد رهبری انجام خواهد شد. 

 

حجت‌الاسلام‌ و المسلمین حمید مقامی با اشاره به استقبال خوب مردم حتی از استان های دیگر در برنامه ها افزود: در راستای اجرای جشنواره شهر اَدب مسابقاتی همچون؛ مسابقه قرآنی راه بهشت به صورت روزانه؛ با همکاری مرکز مددکاری و تبلیغ دینی، مسابقه عکاسی موبایلی قاب رمضان؛ با همکاری حوزه علوم اسلامی دانشگاهیان، ۵ کلمه در یک دقیقه؛ با همکاری مرکز رسانه ای سینا متشکل از دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی، مسابقه تفکر قرآنی ترنم وحی؛ با همکاری موسسه راقی و مسابقه نقاشی ویژه فرزندان کارکنان در حال برگزاری است.

 

مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه علوم پزشکی شیراز همچنین از اجرای مجدد طرح همیاران سلامت در بیمارستان نمازی خبر داد و گفت: این طرح در دو سطح کمک و خدمات به بیماران کرونایی و کمک به همراهان بیماران از چهارم اردیبهشت ماه امسال در حال اجرا قرار گرفته است.

 

 

 
 
انتهای پیام /  منصوره خسروبیگ
2190 کلیک ها  سه شنبه, 14 ارديبهشت 1400 10:12
این مورد را ارزیابی کنید
(1 رای)

نظر دادن

لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
از ارسال دیدگاه های نا مرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.
لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.
در غیر این صورت، «راستین آنلاین» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

بالا