• مسئول بسیج سازندگی استان فارس:

گروه های جهادی مولفه قوی شدن کشور در گام دوم انقلاب هستند

گروه های جهادی مولفه قوی شدن کشور در گام دوم انقلاب هستند
   
گروه های جهادی مولفه قوی شدن کشور در گام دوم انقلاب هستند |||| ||||

مسئول بسیج سازندگی استان فارس گفت: جهادگری و توسعه فعالیت های گروه های جهادی مولفه قوی شدن کشور در گام دوم انقلاب است.

به گزارش راستین آنلاین اسماعیل قزل سفلی پیش از ظهر دوشنبه در نشست جمعی از گروه‌های جهادی با اعضای مجمع نمایندگان استان فارس خطاب به نمایندگان مجلس اظهار داشت: بسیار بیشمار جهادگران عزیزی که کارگرند و این شغل با عزت را برگزیدند و در کنار شغل شریف خود، در گروه‌های جهادی نیز مشغول خدمت‌رسانی و محرومیت‌زدایی به صورت جهادی فعالند.
 
وی با اشاره به بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی مبنی بر اینکه کلید ورود انقلاب اسلامی به مرحله دوم، خودسازی، جامعه‌پردازی و تمدن‌سازی است، تصریح کرد: در دو فصل از هفت سرفصل اشاره شده در این بیانیه، به عدالت و عدالت اجتماعی در حوزه اقتصاد و در سرجمع به محرومیت‌زدایی اشاره می‌کند.
 
مسئول بسیج سازندگی فارس ادامه داد: آن جایی که عنوان می‌کند هدف اولیه بعثت‌های الهی، عدالت بوده است، به صورت شفاف و صریح خواستار رفع محرومیت در نظام مقدس جمهوری اسلامی و تحقق عدالت و پیشرفت می‌شود؛ البته میان آنچه شده است با آنچه که باید بشود، فاصله ژرفی وجود دارد و بایستی همه مسئولان به طور دائم باید قلبشان برای رفع محرومیت بتپد و از شکاف‌های عمیق طبقاتی به شدت ناراحت شوند.
 
قزل سفلی تصریح کرد: بعد از اینکه وزارت بسیار مهم و راهبردی جهاد سازندگی منحل شد، بسیج سازندگی در امتداد جهاد سازندگی شکل گرفت به فرمان رهبر معظم انقلاب، محرومیت‌زدایی به عنوان مأموریت ذاتی بسیج سازندگی قلمداد شد و محور این محرومیت‌زدایی، جهادگران و گروه‌های جهادی هستند.
 
به گفته مسئول بسیج سازندگی استان فارس، در استان فارس بیش از ۳۵۰۰ گروه جهادی در سامانه اطلس جهادی سازماندهی شدند که با رویکرد مسئله محور در عرصه‌های مختلف به خدمت‌رسانی مشغولند؛ بخصوص در حوزه تأمین آب، هم آب شرب و کشاورزی، در حوزه زیرساخت‌های اشتغال، در حوزه ابنیه‌سازی (مسکن محرومین، مدرسه‌سازی، ساخت خانه‌های بهداشت، مسجد، حسینیه، و امثالهم) در حوزه راه (راه روستایی، راه بین مزارع) در حوزه ارتقا سطح بهداشت و سلامت در تقویت حوزه‌های فرهنگی، کاهش آسیب‌های اجتماعی و کمک به کاهش آلام مردم توسط گروه‌های جهادی، با یک نگاه عمیق که برگرفته از انقلاب کبیر اسلامی در جای‌جای استان و حتی خارج از استان مشغول خدمت رسانی هستند.
 
قزل سفلی افزود: امروز در سیستان و بلوچستان، کرمان، بندرعباس، در استان‌های مختلف، گروه‌های چهادی فعالند.
 
وی با تأکید بر اینکه گروه‌های جهادی در مواقع خاص، زودتر از همه وارد منطقه می‌شوند و دیرتر از همه خارج می‌شوند، افزود: شبی که زلزله سی‌سخت به وجود آمده بود، من تماس گرفتم با بچه‌های استان کهگیلویه تماس گرفتم تا اطلاع دهم گروه‌های جهادی ما در راه هستند، اما فکر کنم هنوز مسئولین این استان به آنجا نرسیده بودند؛ و بچه‌های جهادی ما از استان فارس به انجا رسیدند.
 
مسئول بسیج سازندگی استان فارس اضافه کرد: در مقابله با کرونا بچه‌های جهادی، پرچمدار اقدام مقابله با کرونا بودند؛ لازم بود یک پیشرانی انجام شود، این پرچم‌داری از آن بچه‌های جهادی بود؛ از ضدعفونی معابر شروع شد و تا تولید ماسک، ادامه پیدا کرد، با بسته‌های معیشتی این کار گسترش پیدا کرد؛ وقتی که کادر پزشکی به این بچه‌ها نیاز پیدا کردند، در قالب طرح همیار بیمار وارد بیمارستان‌ها شدند، خطرپذیری که در تغسیل کرونایی و تدفین متوفیان کرونایی بود را هم پذیرفتند و هیچ خللی در استان فارس به وجود نیامد.
 
قزل سفلی ادامه داد: در بحث کرونا، بیش از ۱۱ هزار جهادی به صورت میانگین از ابتدا تا امروز مشغول فعالیت در عرصه‌های مختلف فعال بوده و هستند.
 
وی، برگزاری این جلسات را با سلسله جلساتی در حوزه گفتمان‌سازی جهادی دنبال می‌کنیم که هر نشست، مهمان‌های خاص خودش را دارد و در حوزه عمران و آبادانی، به صورت کلان در استان معمولاً با حضور مسئولین در حوزه‌های مختلف برگزار می‌شود تا دوستان جهادگر ما بتوانند با آنها راحت و از نزدیک صحبت کنند.
 
به عقیده قزل سفلی، این به این معنا نیست که دسترسی ما به نمایندگان ضعیف است، بلکه از این جهت است که ما در یک جلسه‌ای که ویژه جهادگران شکل گرفته، بتوانیم به صورت گفت‌وگو محور مباحث را دنبال کنیم تا به اعتلای استان و کاهش آلام مردم و رفع محرومیت‌ها از زندگی مردم در حوزه‌های مختلف برسیم.
 
وی با بیان اینکه برای افزایش اعتبارات محرومیت‌زدایی و افزایش اعتبارات استان در بودجه ۱۴۰۰، نماینده‌های استان فارس زحمات زیادی کشیدند، تصریح کرد: باید گفت با این تلاش‌ها، فصل جدیدی در بودجه به وجود آمده و آن‌هم دستگاه اجرایی را در دو جا مکلف می‌کند؛ یک بخشی از اجرای پروژه‌ها را به بچه‌های گروه‌های جهادی که تاییدیه از سازمان بسیج سازندگی گرفتند واگذار کنند، و این برای اولین بار در تاریخ انقلاب اسلامی بعد از وزارت جهاد سازندگی به وجود می‌آید تا از ظرفیت بچه‌های جهادی به صورت تخصصی و مسئله‌محور، و هم به صورت هدفمند در رفع محرومیت‌ها از آن استفاده کنیم.
انتهای پیام /  منصوره خسروبیگ
1068 کلیک ها  دوشنبه, 13 ارديبهشت 1400 13:54
این مورد را ارزیابی کنید
(1 رای)

نظر دادن

لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
از ارسال دیدگاه های نا مرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.
لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.
در غیر این صورت، «راستین آنلاین» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

بالا