برخورد قاطعانه با متعرضین به بیت‌المال در فارس

برخورد قاطعانه با متعرضین به بیت‌المال در فارس
   
برخورد قاطعانه با متعرضین به بیت‌المال در فارس |||| ||||

رئیس کل دادگستری فارس تاکید کرد: اولویت اصلی دستگاه قضایی استان برخورد بازمین خواران، متصرفین اراضی ملی و کسانی است که با اقدامات غیر قانونی خود اراضی ملی را تصرف و یا زمینه تغییر کاربری‌های غیر مجاز اراضی زراعی و باغی را فراهم می‌کنند.

حجت‌الاسلام سیدکاظم موسوی در نشست شورای حفظ حقوق بیت‌المال در فارس به موضوع برخورد با ترک فعل مدیران دستگاه‌های اجرایی در راستای تأکیدات ریاست قوه قضائیه تأکید کرد و گفت: در تخریب و تصرف اراضی و ساخت و سازهای غیرمجاز و تغییر کاربری اراضی زارعی بعضا یا پرونده‌ای تشکیل نشده و یا با تأخیر چند ساله این اتفاق می‌افتد و مشمول مرور زمان می‌شود که  این امر مصداق واقعی ترک فعل از سوی مدیران است.

به گزارش راستین آنلاین  به نقل از روابط عمومی دادگستری فارس، او به موضوع کاهش بارندگی‌های استان فارس در سال گذشته نیز اشاره کرد و گفت: دستگاه‌های اجرایی از جمله آب منطقه‌ای و آب و فاضلاب استان پیش بینی، برنامه ریزی و اقدامات  لازم را به منظور تابستان و فصل کم آبی سال جاری داشته باشند و در این زمینه مدیریت بحران کنند. 

سید مصطفی بحرینی، دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان فارس نیز در این جلسه از اجرای طرح شناسایی، پیگیری و برخورد قانونی با متخلفین و افراد سودجویی خبر داد که با اقدامات غیر قانونی خود زمینه ساخت و سازهای غیرمجاز را فراهم آورده و یا با تخریب و تصرف اراضی ملی سبب تغییر کاربری‌های غیرمجاز اراضی زراعی شده‌اند.

او همچنین بر ضرورت همکاری سایر نهادها و دستگاه‌های مرتبط در این زمینه تأکید کرد و گفت: لازم است دستگاه‌های اطلاعاتی، امنیتی و انتظامی استان فارس  با ادارات و دستگاه‌های متولی در اجرای دقیق طرح شناسایی، پیگیری و برخورد با متخلفین ساخت و سازهای غیر مجاز و تخریب و تصرف اراضی ملی بویژه تغییر کاربری‌های غیر مجاز اراضی زارعی در حاشیه شهر در چارچوب قانون اهتمام لازم را داشته باشند. 

دادستان عمومی و انقلاب شیراز با تبیین نقش واحدهای صنفی معاملات املاک در تغییر کاربری غیر مجاز، تقسیم و فروش اراضی زراعی و باغها، خواستار ساماندهی و نظارت مستمر بر فعالیت صنوف قانونی و تعطیلی بنگاه‌ها و معاملات املاک غیرمجاز شد.

بحرینی تأکید کرد: لازم است دستگاه‌های اجرایی متولی امر در راستای عمل به وظایف قانونی خود اقدامات لازم را انجام دهند و در صورت اهمال دستگاه‌های اجرایی در انجام وظایف قانونی، مطابق با دستورالعمل " نحوه مقابله با ترک وظایف قانونی مدیران و کارمندان و پیشگیری از آن"مراتب پیگیری، تعقیب قضایی و  برخورد قانونی  اعمال خواهد شد.

انتهای پیام /  منصوره خسروبیگ
497 کلیک ها  سه شنبه, 07 ارديبهشت 1400 16:00
این مورد را ارزیابی کنید
(1 رای)

نظر دادن

لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
از ارسال دیدگاه های نا مرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.
لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.
در غیر این صورت، «راستین آنلاین» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

بالا