تداوم روند پذیرش و حمایت کودکان کار در شرایط قرمز کرونایی/ ساماندهی ۵۶۷ کودک کار و خیابان

تداوم روند پذیرش و حمایت کودکان کار در شرایط قرمز کرونایی/ ساماندهی ۵۶۷ کودک کار و خیابان
   
تداوم روند پذیرش و حمایت کودکان کار در شرایط قرمز کرونایی/ ساماندهی ۵۶۷ کودک کار و خیابان |||| ||||

مدیرکل بهزیستی فارس گفت : با تغییر رویکرد طرح‌های ضربتی به مدل های حمایتی و اجتماع محور، ۵۶۷ کودک کار و خیابان در سال ۹۹ ساماندهی شده اند. 

 
به گزارش راستین آنلاین سید محمد صادق کشفی نژاد در جمع خبرنگاران با تشریح روند پذیرش و حمایت از کودکان کار و خیابان در شرایط قرمز کرونا بیان کرد این کودکان پس از انجام تست سریع غربالگری کرونا در مراکز بهزیستی پذیرش می‌شوند و در بدو ورود به مراکز هم علیرغم انجام تست کرونا، در قرنطینه قرار می‌گیرند و با همکاری دانشگاه علوم پزشکی شیراز از نظر ابتلا به سایر بیماری ها نظیر ایدز و هپاتیت و... نیز مورد بررسی و آزمایش قرار می‌گیرند ، در حال حاضر تعداد دو مرکز نگهداری کودکان کار و خیابان با تفکیک سنی و جنسیتی در شیراز فعال هستند که در شرایط قرمز کرونا نیز پذیرش این کودکان را متوقف نکرده اند. 
 
 او در ادامه عنوان کرد: اجرای طرح حمایت اجتماعی از کودکان کار و خیابان با تاکید بر توانمندسازی کودک و خانواده و حذف کار کودک از اقدامات شاخص بهزیستی است که گام اول این طرح آگاهی بخشی به جامعه است. 
 
مدیرکل بهزیستی فارس افزود:بهزیستی فارس با ساماندهی ۵۶۷ کودک کار در سال ۹۹ و تلاش برای توانمندسازی این کودکان و ادامه این روند در سال ۱۴۰۰ پرونده درخشانی در این زمینه داشته است و به عنوان سازمان متولی سلامت اجتماعی اقدام به توانمندسازی کودکان کار و خیابان و خانواده های آنان در ابعاد روانی، اجتماعی، مهارتی، تحصیلی و شغلی می نماید و با بهره گیری از ظرفیت های موجود در بخش غیردولتی در جهت ساماندهی و بازتوانی کودک و خانواده تلاش می‌کند، اما در این بین نقش عموم مردم جامعه و تغییر دیدگاه با آگاهی بخشی به جامعه را نباید نادیده گرفت.
انتهای پیام /  منصوره خسروبیگ
297 کلیک ها  پنج شنبه, 02 ارديبهشت 1400 09:30
این مورد را ارزیابی کنید
(2 رای‌ها)

نظر دادن

لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
از ارسال دیدگاه های نا مرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.
لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.
در غیر این صورت، «راستین آنلاین» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

بالا