• دادستان عمومی و انقلاب مرکز فارس:

هدف و رسالت ما در انجمن، پشتیبانی و حمایت از افراد آسیب دیده اجتماع است

هدف و رسالت ما در انجمن، پشتیبانی و حمایت از افراد آسیب دیده اجتماع است
   
هدف و رسالت ما در انجمن، پشتیبانی و حمایت از افراد آسیب دیده اجتماع است |||| ||||

اولین جلسه هیأت مدیره انجمن حمایت زندانیان شیراز با حضور دادستان عمومی و انقلاب مرکز فارس، مدیرکل زندان های فارس، معاون سلامت، اصلاح و تربیت زندان های استان و اعضای هیأت مدیره انجمن در دفتر دادستان شیراز برگزار شد.

دادستان عمومی و انقلاب مرکز فارس و رئیس هیأت مدیره انجمن حمایت زندانیان شیراز با اشاره به اینکه کمک به نیازمندان در ماه ضیافت الهی از بهترین عبادات است، گفت: هدف و رسالت ما در انجمن، پشتیبانی و حمایت از افراد آسیب دیده اجتماع است و کمک کردن به این افراد در این ماه حسنات و برکات و اجر فراوانی دارد.

سید مصطفی بحرینی افزود: از برنامه های این ماه پر فیض و برکت، صدقه و انفاق به مستمندان است لازم است با همت خیرین استان که در همه امور پیشتاز هستند خانواده های بیشتری از زندانیان نیازمند را در این ماه زیرپوشش قرار دهیم تا بتوانیم حداقل نیازهای اولیه آنان را برطرف کنیم.

رئیس هیأت مدیره انجمن حمایت زندانیان شیراز با اشاره به اینکه پنجم خرداد روز ملی نسیم مهر و حمایت از خانواده های زندانیان است گفت: امیدواریم بیماری کرونا از کشور و استان ریشه کن شود و در صورت کاهش موج آن در استان جشن نسیم مهر با همت خیرین و با رعایت پروتکل های بهداشتی برگزار می شود در غیر این صورت این مراسم در راستای حمایت از خانواده های زندانیان به صورت غیرحضوری و از طریق ارسال شماره حساب انجمن حمایت در فضای مجازی برگزار می گردد.

بحرینی همچنین بر تسریع در تکمیل پروژه آموزشی فرهنگی انجمن حمایت زندانیان تأکید کرد و گفت: پس از تکمیل این پروژه با هدف اجرای برنامه های آموزشی و فرهنگی برای خانواده های زندانیان، ایجاد اشتغال پایدار و درآمدزا برای خانواده های زیرپوشش باید اولویت بعدی و مورد توجه انجمن حمایت قرار گیرد.

دادستان عمومی و انقلاب مرکز فارس گفت: متأسفانه با شیوع بیماری کرونا در سطح کشور، منابع درآمدی انجمن حمایت زندانیان به دلیل تعطیلی مشاغل کاهش یافته است و انتظار می رود با استفاده از منابع خیرین، مشکلات درآمدی انجمن را مرتفع کرد.

مدیرکل زندان های فارس گفت: ماه مبارک رمضان ماهی است که خداوند بندگان را به مهمانی خود دعوت می کند و خداوند میزبان بندگانش است و ما نیز باید رسم بندگی را خوب بجا بیاوریم و نگذاریم در این مهمانی، سفره ای خالی بماند.

اسحاق ابراهیمی افزود: کمک خیرین به نیازمندان در این ماه، سبک و روش زندگی آنان را در ماه های دیگر نیز تغییر می دهد ما باید در این ماه از ظرفیت های خیرین نهایت استفاده را داشته باشیم.

وی یادآور شد: براساس رهنمودهای رهبر معظم انقلاب (مدظله العالی)، کمک‌های مومنانه و مواسات در کشور به صورت گسترده در حال اجراست و خانواده های زندانیان نیز از این سفره برکت بی نصیب نیستند به گونه ای که در سال گذشته بیش از ۷۰۰۰بسته معیشتی بین خانواده های نیازمند زندانیان توزیع شد و از ابتدای سال جاری تاکنون نیز بیش از ۳۵۰۰ بسته معیشتی با همت خیرین و ستاد فرمان اجرایی حضرت امام (ره) توزیع شده است.

مدیرکل زندان های فارس گفت: ماه مبارک رمضان بستری برای اعطای این کمک‌ها به زندانیان نیازمند و خانواده های آنان و آزادی زندانیان در بند است که این اقدامات باید با شتاب بیشتری تداوم یابد.

ابراهیمی افزود: علاوه بر تأمین اقلام معیشتی، ارائه خدمات درمانی و حمایت از خانواده های زندانیان در این حوزه نیز باید مورد توجه انجمن حمایت قرار گیرد.

محمود قربانی مدیرعامل انجمن حمایت زندانیان شیراز نیز در ابتدای جلسه گزارشی از اقدامات انجمن حمایت در حوزه گذشت شاکی و مصالحه، آزادسازی زندانیان و توزیع بسته های حمایتی و بهداشتی ارائه کرد و گفت: از ابتدای سال جاری بیش از ۴۰۰ بسته معیشتی بین خانواده های نیازمند زندانیان توزیع شده است و این کمک ها همچنان ادامه دارد.

وی افزود: تعداد ۱۲هزار عدد ماسک نیز بین خانواده های زیرپوشش با همت معاونت اجتماعی دانشگاه علوم پزشکی شیراز و خیر شیرازی توزیع شده است.

انتهای پیام /  منصوره خسروبیگ
793 کلیک ها  چهارشنبه, 01 ارديبهشت 1400 12:25
این مورد را ارزیابی کنید
(1 رای)

نظر دادن

لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
از ارسال دیدگاه های نا مرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.
لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.
در غیر این صورت، «راستین آنلاین» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

بالا