• رئیس کمیسیون سلامت، محیط زیست و خدمات شهری شورای اسلامی شهر شیراز تاکید کرد؛

لزوم تسهیل شرایط اشتغال افراد معلول از سوی شهرداری

لزوم تسهیل شرایط اشتغال افراد معلول از سوی شهرداری
   
لزوم تسهیل شرایط اشتغال افراد معلول از سوی شهرداری |||| ||||

یکصد و هفتاد و هفتمین نشست کمیسیون سلامت، محیط زیست و خدمات شهری شورای اسلامی شهر شیراز، با چهار دستور کار ارائه گزارش شهرداری در خصوص آیین نامه حمایت از افراد دارای معلولیت شهر شیراز با تاکید بر وظایف شهرداری، گزارش شهرداری در خصوص تدوین آیین نامه سامان دهی انبارهای شهرداری، گزارش شهرداری در خصوص طرح احداث مجتمع خدماتی رفاهی کارکنان شهرداری و طرح ساخت و نصب المان مادر زمین در بوستان مادر منطقه ۵ شهرداری با حضور اعضای کمیسیون، روسا و نمایندگان معاونت های خدمات شهری، برنامه ریزی و توسعه منابع انسانی، مالی و اقتصادی، معماری و شهرسازی، فنی و عمرانی، اداره کل بودجه شهرداری، مرکز پژوهش های شورای اسلامی شهر شیراز، سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری و مدیر منطقه پنج شهرداری شیراز برگزار شد.

به گزارش راستین آنلاین در دستور کار نخست در خصوص آیین نامه حمایت از افراد دارای معلولیت شهر شیراز با تاکید بر وظایف شهرداری، پس از ارائه گزارش دستگاه های مربوطه؛ علی ناصری رئیس کمیسیون سلامت، محیط زیست و خدمات شهری شورای اسلامی شهر شیراز با اشاره به لزوم حمایت شغلی و معیشتی از این قشر گفت: با ایجاد اشتغال و حل مشکل معیشت افراد معلول، زمینه خودکفایی و توانمندسازی آنها فراهم می شود.
 

وی با تاکید بر تسهیل شرایط اشتغال این قشر در جامعه افزود: معلولیت محدودیت نیست و بر پایه توانمندی‌هایی که افراد معلول دارند باید مناسب ترین کار به آنها سپرده شود که این امر نیازمند حمایت و فرهنگ سازی کلیه نهادهای متولی است.

در ادامه مقرر شد که از سوی شهرداری لایحه آیین نامه حمایت از افراد دارای معلولیت شهر شیراز با تاکید بر وظایف شهرداری تهیه و جهت بررسی به شورا ارائه شود.
 
در خصوص دستور کار دوم با موضوع تدوین آیین نامه سامان دهی انبارهای شهرداری مقرر شد که شهرداری با هماهنگی و نظارت نماینده کمیسیون، لایحه سامان دهی انبارهای مرکزی، مناطق یازده گانه و سازمان های تابعه را بر اساس روش های علمی کنترل و نگهداری اموال، تهیه و به شورا ارائه کند.
 
در خصوص دستور کار سوم با عنوان طرح احداث مجتمع خدماتی رفاهی کارکنان شهرداری نیز مقرر شد که شهرداری پیگیری های لازم را از طریق کارگروه امور زیربنایی شورای برنامه ریزی استان انجام داده و نتیجه را به شورا اعلام کند.
 
نصب المان مادر زمین در بوستان مادر

در پایان موضوع طرح محمدتقی تذروی عضو شورا در رابطه با ساخت و نصب المان مادر زمین در بوستان مادر منطقه پنج شهرداری مورد بررسی قرار گرفت و مقرر شد که پس از طراحی المان مادر توسط سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهرداری، مکان یابی مناسب نیز توسط شهرداری منطقه ۵ انجام و نتیجه به شورا ارائه شود.

انتهای پیام /  منصوره خسروبیگ
679 کلیک ها  شنبه, 28 فروردين 1400 09:09
این مورد را ارزیابی کنید
(1 رای)

نظر دادن

لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
از ارسال دیدگاه های نا مرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.
لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.
در غیر این صورت، «راستین آنلاین» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

بالا