آغاز عملیات پدافند زیستی بسیج نواحی شیراز در مقابله با کرونا

آغاز عملیات پدافند زیستی بسیج نواحی شیراز در مقابله با کرونا
   
آغاز عملیات پدافند زیستی بسیج نواحی شیراز در مقابله با کرونا |||| ||||

عملیات پدافند زیستی بسیج نواحی شیراز در مقابله با کرونا آغاز شد.

سرهنگ مجید علیپور در حاشیه آئین آغاز رسمی عملیات پدافند زیستی سپاه ناحیه بقیه الله شیراز، در گفتگو با خبرنگار بسیج، با اشاره به اجرای طرح ملی شهید سلیمانی از آذرماه سال گذشته و موثر بودن این طرح در کنترل بیماری کرونا در پیک سوم کرونا اظهارداشت: اگرچه این طرح متوقف نشده بود، اما در پیک چهارم تیم‌ها مجدداً سازماندهی شدند.
 
وی با یادآوری اینکه تیم‌های مراقبتی تخصصی بسیج در بیمارستان‌های پایلوت همچون علی‌اصغر و شهید فقیهی به بیماران و کادر درمان خدمات‌رسانی می‌کنند، تصریح کرد: اما اساس کار بر عهده تیم‌های مراقبتی غیرتخصصی است که با آموزش‌های داده شده وظیفه بیماریابی فعال و هوشمند را برعهده دارند.
 
علیپور در تشریح فعالیت‌های تیم‌های مراقبتی غیرتخصصی گفت: شیوه فعالیت‌های این تیم‌ها به این صورت است که لیست بیماران که توسط مراکز بهداشت جامعه سلامت مشخص شده، در اختیار این تیم‌ها در محلات قرار گرفته و هر تیم در حوزه استحفاظی محله خود، بلافاصله بعد از دریافت آمار و اطلاعات بیماران با آنها تماس گرفته و علاوه بر جویای احوال بودن، افراد مرتبط در چند روز گذشته با این بیماران را شناسایی و به سمت مراکز بهداشتی جهت تست هدایت می‌کنند.
 
وی تاکید کرد: ممکن است عده‌ای از افراد مرتبط با بیماران، بیمار شده و هنوز علایم را نشان نداده باشند و یا اینکه ناقل باشند و خودشان ندانند؛ این افراد اگر در جامعه رفت و آمد داشته باشند، دیگران را هم مبتلا می‌کنند در صورتی که خودشان هم نمی‌دانند.
 
به گفته فرمانده سپاه ناحیه بقیه الله شیراز، اصل کار در کنترل بیماری همین شناسایی افراد مرتبط با بیماران است.
 
وی در ادامه به وظیفه دیگر تیم‌های غیرتخصصی مراقبتی اشاره کرد و گفت: شناسایی خانواده‌های نیازمند و آسیب‌دیده از کرونا و معرفی به تیم‌های حمایتی جهت توزیع بسته‌های معیشتی، از دیگر وظایف این تیم‌هاست.
 
سرهنگ علیپور گفت: اگرچه این رزمایش مدتی است آغاز شده، اما به صورت رسمی از ساعت 14 امروز آغاز می‌شود و در ادامه به عملیات تبدیل می‌شود و تا پایان وضعیت قرمز شهر شیراز و ثبات وضعیت شهری در کنترل بیماری این عملیات ادامه خواهد داشت.
 
نظارت بر اصناف و بازاریان، مراقبت تخصصی و غیر تخصصی، و حمایت از بیماران نیازمند و خانواده‌های آنان، عمده فعالیت بسیجیان در این عملیات است که فرمانده سپاه بقیه الله به آن اشاره کرد و گفت: در این مرحله از عملیات پدافند زیستی علیه کرونا، 9حوزه محلات برادر و حوزه اصناف این ناحیه با ظرفیت هر حوزه حداقل 70 نفر در قالب تیم‌های دونفره نظارتی و مراقبتی وارد عمل شده و به صورت پایگاه محور در محلات و حوزه‌های استحفاظی فعالیت می‌کنند.
 
علیپور با تاکید بر اینکه این افراد آموزش‌های لازم را دیده و برای آنان کارت صادر شده است، گفت: حوزه‌های خواهران هم در تیم‌های حمایتی و تهیه و توزیع بسته‌های معیشتی فعالیت خواهند داشت؛ همچنین کارگاه‌های تهیه و توزیع ماسک که قبلا فعال بوده توسط پایگاه‌های مجدداً راه‌اندازی و فعال خواهند شد.
انتهای پیام /  منصوره خسروبیگ
646 کلیک ها  دوشنبه, 23 فروردين 1400 18:16
این مورد را ارزیابی کنید
(1 رای)

نظر دادن

لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
از ارسال دیدگاه های نا مرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.
لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.
در غیر این صورت، «راستین آنلاین» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

بالا