ردیابی سن غلات در مزارع شهرستان اقلید

ردیابی سن غلات در مزارع شهرستان اقلید
   
ردیابی سن غلات در مزارع شهرستان اقلید |||| ||||

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان اقلید با اشاره به رديابي ريزش سن مادري در مزارع گندم و جو شهرستان، گفت: همزمان با بالارفتن دما ریزش سن در حومه شهرستان نیز مشاهده شد.

 
 به گزارش راستین آنلاین به نقل از روابط عمومی شهرستان اقلید، سید علی آقا میرطالبی با اشاره به پایش این آفت از سوی شبکه مراقبت متشکل از کارشناس پهنه و سایر کارشناسان بخش خصوصی و با همکاری کارشناسان اداره بهبود تولیدات گیاهی آغاز شده است افزود: اين عمليات كنترلي بر اساس دستورالعمل هاي فني و اجرايي صورت مي گيرد تا خسارت آفات مختلف از جمله سن به حداقل برسد.
 
او اظهار کرد: در سال های اخیر سن غلات به جز حومه شهرستان در سایر مناطق ازجمله منطقه میانرود بخش حسن آباد مشاهده شده و ردیابی آفت در کلیه مزارع شهرستان در حال انجام است.
 
 وی با بیان اینکه سن غلات یکی از مهمترین آفات گندم و جو است، افزود: این آفت با تغذیه از گندم و جو در مراحل مختلف رویشی موجب کاهش عملکرد (خسارت کمی) و از بین بردن خاصیت نانوایی (خسارت کیفی) می شود.
این مقام مسئول تصریح کرد: خسارت مربوط به سن معمولی گندم تاریخچه طولانی دارد؛ سن‌های مادر پس از استقرار در مزرعه به مدت یک تا دو هفته تغذیه می‌کنند. این سن‌ها در پشت برگ‌های میزبان در جاهای متراکم مزرعه و معمولاً در دو ردیف ۷ تایی تخم‌گذاری کرده و تخم‌ها در دمای ۲۰ الی ۳۰ درجه پس از دو هفته تفریخ می‌شوند.
میرطالبی با بیان نقش ترویج و حضور کارشناسان در ردیابی آفت سن غلات تصریح کرد: اطلاعیه های آموزشی و ترویجی و آموزش های انفرادی در این زمینه برای اموزش کشاورزان صورت گرفته است.
 
 
 
انتهای پیام /  منصوره خسروبیگ
651 کلیک ها  جمعه, 20 فروردين 1400 10:45
این مورد را ارزیابی کنید
(1 رای)

موارد مرتبط

نظر دادن

لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
از ارسال دیدگاه های نا مرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.
لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.
در غیر این صورت، «راستین آنلاین» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

بازگشت به بالا
بالا