ضرورت توجه ویژه به آموزش دانشجویان در بحران کرونا

ضرورت توجه ویژه به آموزش دانشجویان در بحران کرونا
   
ضرورت توجه ویژه به آموزش دانشجویان در بحران کرونا |||| ||||

نماینده ولی‌فقیه در فارس با تاکید بر امر آموزش به ویژه برای دانشجویان پزشکی، گفت: آموزش و ایجاد مهارت‌های لازم برای دانشجویان و پزشکان باید با جدیت بیشتری دنبال شود و نباید در بحران کروناویروس از آموزش غافل بود.

آیت‌الله لطف‌الله دژکام در دیدار اعضای هیات رییسه دانشگاه علوم پزشکی شیراز بر اهمیت آگاهی بخشی در جامعه برای برون رفت از بحران کنونی کرونا تاکید کرد.

به گزارش ایسنا به نقل از علوم پزشکی شیراز، آیت‌الله دژکام فعالیت مجموعه بهداشت و درمان به ویژه در بحران کروناویروس را خدمتی سنگین و پر تنش عنوان و بر ضرورت تلاش برای حفظ جایگاه شیراز در عرصه پزشکی کشور تاکید کرد و گفت: شیراز به عنوان یکی از مراکز مهم پزشکی به شمار می‌رود و باید برای حفظ این جایگاه و ارتقای آن تلاش کرد.

آیت‌الله دژکام با بیان اینکه آموزش‌ها باید به روز باشد، گفت: جایگاه دانشگاه علوم پزشکی شیراز با دارا بودن ویژگی‌های خاص در منطقه باید ارتقا پیدا کند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شیراز نیز در این دیدار با تبریک سال نو، از حمایت امام جمعه شیراز، برای همکاری در بحران کروناویروس قدردانی کرد و حمایت از مجموعه بهداشت و درمان استان را مثال زدنی و ارزشمند دانست.

دکتر مهرزاد لطفی با اشاره به روند افزایش موارد ابتلا و تغییر وضعیت برخی از شهرستان‌های استان به نارنجی و قرمز گفت: آمار موارد بستری و مثبت قطعی ناشی از کووید۱۹ در استان، چهار رقمی شده به طوری که سه هزار و پانصد مورد جدید مبتلا به کرونا در طی دو روز گذشته شناسایی شده است.

او با بیان اینکه روزانه به بیش از دو هزار مراجعه کننده در مراکز منتخب درمان سرپایی کرونا(۱۶ ساعته) ارائه خدمت می‌شود، افزود: ظرفیت بیمارستان‌های حضرت علی اصغر(ع) و شهید دکتر فقیهی تکمیل شده و در حال حاضر بیماران مبتلا به کووید۱۹ به بیمارستان شهید دکتر چمران اعزام می‌شوند؛ همچنین بیمارستان پشتیبان در ورزشگاه شهید آیت‌الله دستغیب(ره) نیز بار دیگر راه‌اندازی شده است.

لطفی با بیان اینکه ویروس جهش یافته موسوم به کرونای انگلیسی قدرت سرایت پذیری و بیماری زایی بسیار بالاتری دارد، اظهار کرد:  دانشگاه علوم پزشکی شیراز نیز برای مقابله با این موج جدید آمادگی‌های لازم را دارد، اما امیدواریم مردم استان در این زمینه همکاری لازم را داشته باشند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی شیراز ادامه داد: از ابتدای شیوع کروناویروس تاکنون، حدود سیصد نشست ستاد دانشگاهی مدیریت بیماری کووید۱۹ برگزار شده که حدود دو هزار مصوبه را به همراه داشته است.

لطفی با اشاره به اجرایی شدن واکسیناسیون علیه کروناویروس در استان فارس، گفت: دانشگاه علوم پزشکی شیراز در فرآیند واکسیناسیون علیه کووید۱۹ از زمان تحویل تا تزریق به گروه‌های هدف در کشور پیشرو بوده است. 

انتهای پیام /  منصوره خسروبیگ
219 کلیک ها  سه شنبه, 17 فروردين 1400 10:53
این مورد را ارزیابی کنید
(1 رای)

نظر دادن

لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
از ارسال دیدگاه های نا مرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.
لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.
در غیر این صورت، «راستین آنلاین» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

بالا