• مدیر جهاد کشاورزی شیراز:

فعالیت بیش از ۱۲۰۰ زن روستایی در صندوق های خرد شیراز

فعالیت بیش از ۱۲۰۰ زن روستایی در صندوق های خرد شیراز
   
فعالیت بیش از ۱۲۰۰ زن روستایی در صندوق های خرد شیراز |||| ||||

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان شیراز گفت: 1230 نفر از زنان روستایی این شهرستان در ۳۲ صندوق اعتبارات خرد عضویت و مشغول به فعالیت هستند. 

به گزارش راستین آنلاین به نقل از روابط عمومی مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان شیراز، ذبیح الله سیروسی با اشاره به اینکه چهار صندوق از مجموع این صندوق ها در سال 1399 تاسیس و آغاز به کار کرده اند، تصریح کرد: سرمایه صندوق های اعتباری خرد زنان روستایی این شهرستان در حال حاضر هفت میلیارد و 350 میلیون ریال است که در امور مختلف سرمایه گذاری می شود.
 
او اظهار کرد: تا کنون عمده فعالیت اعضای این صندوق ها در زیر بخش های دامداری، زنبورداری، قالی بافی، تولید لبنیات، ترشیجات و نان محلی، خشک کردن و بسته بندی سبزیجات، پرورش مرغ بومی، عروسک سازی، بافندگی، ریسندگی، گیاهان دارویی و کیک و شیرینی پزی بوده است.
 
به گفته وی؛ در یک اقدام ابتکاری و نو یکی از صندوق های اعتباری خرد زنان روستایی شهرستان شیراز در بخش ارژن به تازگی در حوزه بوم گردی و جذب توریسم مشغول به فعالیت شده که در نوع خود قابل توجه است.
سیروسی با تاکید بر فعالیت قابل قبول صندوق ‌های اعتباری خرد زنان روستایی در شهرستان شیراز افزود: امیدواریم با مساعدت صندوق کار آفرینی امید در اعطای تسهیلات ارزان قیمت میان مدت به صندوق های اعتباری زنان روستایی، در اجرای سیاست های اقتصاد مقاومتی در بخش کشاورزی موفق تر از قبل عمل کنیم. 
 
مدیر جهاد کشاورزی شهرستان شیراز با بیان اینکه سهم زنان ایران در اشتغال بخش کشاورزی 11 درصد هست و این در حالی است که این رقم در دنیا به 40 درصد رسیده، ابراز کرد: این موضوع نشان می‌دهد بخش کشاورزی پتانسیل ‌های نهفته‌ بسیاری برای اشتغال زنان خصوصا زنان روستایی دارد.
 
 افزایش دسترسی زنان روستایی کم درآمد به تسهیلات، توانمند سازی زنان روستایی برای انجام فعالیت های مشارکتی مرتبط با بخش کشاورزی، ایجاد اشتغال و افزایش سطح درآمد زنان از جمله اهداف تشکیل صندوق های اعتباری خرد زنان روستایی و عشایری است.
انتهای پیام /  منصوره خسروبیگ
631 کلیک ها  دوشنبه, 16 فروردين 1400 10:49
این مورد را ارزیابی کنید
(1 رای)

نظر دادن

لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
از ارسال دیدگاه های نا مرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.
لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.
در غیر این صورت، «راستین آنلاین» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

بالا