شهرداری شیراز زمینه راه‌اندازی کارگاه‌های تولیدی را فراهم کند

شهرداری شیراز زمینه راه‌اندازی کارگاه‌های تولیدی را فراهم کند
   
شهرداری شیراز زمینه راه‌اندازی کارگاه‌های تولیدی را فراهم کند |||| ||||

عضو شورای شهر شیراز خواستار فراهم شدن زمینه راه‌اندازی کارگاه‌های تولیدی توسط شهرداری در تنظیم لایحه عوارض شد.

به گزارش راستین آنلاین محمدتقی تذروی در صحن علنی شورای شهر شیراز بیان کرد: امسال سال تولید، پشتیبانی‌ها و موانع‌زدایی توسط مقام معظم رهبری نامگذاری شده که از این روی انتظار داریم شهرداری ترتیبی اتخاذ کند که لایحه دریافت عوارض از کارگاه‌های تولیدی به گونه‌ای انجام گیرد که موجب تشویق راه‌اندازی کارگاه و بکارگیری نیرو شود.

او همچنین با گرامیداشت ساد و خاطره جانباختگان حادثه سیل فروردین ۹۸ شیراز که در آن ۲۱ نفر از همشهریان و هموطنانمان را از دست دادیم، افزود: یکی از گلایه‌های خانواده‌های جانباختگان، بی مهری مجموعه شورای شهر و شهرداری به عنوان یکی از مسببین حادثه نسبت به آنان بود و خواستار پیگیری این موضوع در محاکم قضایی بودند؛ لذا از ریاست شورای اسلامی شهر شیراز که داعیه شفافیت و عدالت را دارند، می‌خواهم تا حکم ابلاغی قضایی در این رابطه را به جد پیگیری کنند.

این عضو شورای شهر شیراز همچنین با بیان اینکه در بودجه ۱۴۰۰ این کلانشهر پیش‌بینی شده که تمام هزینه‌های ناشی از قصورات مجموعه شهرداری باید از بودجه شهرداری پرداخت شود، گفت: متاسفانه این بند که به تصویب نیز رسیده موید این مطلب است که خدای ناخواسته سهل انگاری و قصورات و ترک فعل‌ها بیشتر شده و موجبات رقم خوردن حوادث تلخ شود که امیدواریم این بند در آینده‌ای نزدیک اصلاح شود.

تذوری به ارسال نامه‌ای به استاندار فارس مبنی بر تعیین وضعیت پرسنل شهرداری، گفت: در این نامه متذکر شده‌ام که ساز و کار تبدیل وضعیت نیرو‌های شهرداری باید کاملا شفاف و در دسترس عموم قرار بگیرد و اولویت‌های سابقه خدمتی و تحصیلات و تخصص مرتبط در نظر گرفته شود و علاوه بر سهمیه ایثارگران بایست لحاظ شود.

او گفت: از شهردار شیراز نیز درخواست می‌شود که شرح عملکرد زیرمجموعه شان نسبت به ثبت مشخصات پرسنل در سامانه معرفی شده از سوی وزارت کشور تا تاریخ تعیین شده را اعلام کنند و رسانه و اعضای شورا را در جریان این روند قرار دهند، چرا کع در میان پرسنل نگرانی‌های بسیاری در باب تبعیض و بی عدالتی وجود دارد.

عضو شورای شهر شیراز اظهار کرد: در اسفندماه ۹۹ شاهد نام نویسی نامزد‌های انتخاباتی شورای شهر بودیم و همچون دوره گذشته قریب به هفتصد نفر نام نویسی داشته‌اند که این امر نوید انتخابات حداکثری و پرشور و آگاهانه را می‌دهد و انتظار این است، افرادی که در این عرصه قدم می‌گذارند با مطالعه و برنامه و شناخت کامل از شرح وظایف و حیطه اختیارات شورا‌های شهر و در راستای خدمت به دور از سیاسی کاری‌های رایج به این امر ورود کنند.

 

انتهای پیام /  منصوره خسروبیگ
756 کلیک ها  دوشنبه, 16 فروردين 1400 10:25
این مورد را ارزیابی کنید
(1 رای)

نظر دادن

لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
از ارسال دیدگاه های نا مرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.
لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.
در غیر این صورت، «راستین آنلاین» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

بالا