برقراری آرامش و امنیت اخلاقی تنها با کار سلبی میسر نیست

برقراری آرامش و امنیت اخلاقی تنها با کار سلبی میسر نیست
   
برقراری آرامش و امنیت اخلاقی تنها با کار سلبی میسر نیست |||| ||||

نماینده ولی‌فقیه در فارس و تولیت آستان مقدس احمدی و محمدی(ع) با اشاره به اهمیت امنیت اخلاقی و با بیان اینکه ما برای حل این قضیه نیاز به یک سازماندهی داریم، تاکید کرد که برقراری آرامش و امنیت اخلاقی، تنها با کار سلبی حاصل نمی‌شود.

آیت‌الله لطف‌الله دژکام در دیدار نوروزی با استاندار و معاونان استانداری فارس بیان کرد: در کنار کار پلیس امنیت، نیازمند کار فرهنگی عالمانه و دقیق و نیز ساماندهی مطلوب نیز هستیم تا مشکل حل شود.

به گزارش راستین آنلاین  به نقل از روابط عمومی نهاد نمایندگی ولی فقیه در فارس، آیت‌الله دژکام گفت: معمولا ادبیات برخی فعالان سیاسی در کشور ما به نحوی شکل گرفته که همیشه نیمه خالی لیوان را بیشتر از نیمه پر آن جلوه می‌دهند؛ در عین حال جای هیچ تردید وجود ندارد که تلاش‌های زیادی برای حل مشکلات کشور و مردم توسط قوه اجرایی کشور و دیگر قوا شکل می‌گیرد که در جای خود قابل تقدیر است.

آیت‌الله دژکام با بیان اینکه برخی تصور می‌کردند در سال ۵۷ با یک انقلاب کار تمام می‌شود، افزود: برپایی انقلاب، آغاز یک راه طولانی برای اداره جامعه است و نظام سازی و تشکیل ارکان حکومت گام‌های مهم بعدی به شمار می‌رفتند.

امام جمعه شیراز ادامه داد: شعاری که در سال ۵۷ سر داده شد، یک شعار الهی و مبنایی بوده است و اساس زندگی که توسط تمدن‌های غربی شکل گرفته با آن جور نیست.

آیت‌الله دژکام افزود: به خوبی می‌دانیم شعار ما حق است و تمدن غرب ناحق هستند اما امروز زور جبهه ناحق زیاد است و طبیعی است که توقعات از جبهه حق زیاد است و این سردرگمی‌هایی که گرفتار آن هستیم نیز گاهی وقت‌ها طبیعی است چون گاهی باید لحظه‌ای تصمیم بگیریم.

او در بخش دیگری از سخنان خود به سند مهندسی فرهنگی فارس که قرار شد در شورای برنامه ریزی استان به آن پرداخته شود، اشاره و ابراز امیدواری کرد که تا روز شیراز کار این سند نهایی و از آن رونمایی شود.

نماینده ولی‌فقیه در فارس با بیان اینکه آیین رونمایی از این سند در مکانی مانند مجموعه حافظیه یا زندیه که جنبه فرهنگی داشته باشند، انجام خواهد شد، گفت: نگاه ما در خصوص نقشه مهندسی فرهنگی استان اینگونه بوده که ۱۶۰۰ نفر از فرهیختگان استان در این خصوص نظر داشته باشند، حال امیدواریم پس از رونمایی از نقشه تلنگر دوباره‌ای برای مسائل فرهنگی استان شود.

آیت‌الله دژکام اضافه کرد: در خصوص بحث مسائل اجتماعی باید گفت که برخی مسائل و مشکلات اخلاقی است و برخی مشکلات آسیب‌های دیگری است که در راستای رفع آنها تلاش‌های زیادی انجام می‌گیرد و باز هم باید تداوم یابند.

او همچنین با تاکید بر این موضوع که برنامه‌ها باید مبتنی بر آمار دقیقی باشند اما متاسفانه در برخی زمینه‌ها آمار دقیقی وجود ندارد، گفت: به عنوان مثال؛ در بحث مواسات و همدلی کمک خوب گرفتیم اما اینکه چگونه و کجا هزینه می‌شود، مشخص نیست در حالیکه اگر می‌خواهیم بگوییم ما با فقر مبارزه کردیم لذا باید واقعیت موجود فقر را دقیق بگوییم.

امام جمعه شیراز گفت: زمانی آمار دقیقی از یتیمان و بی سرپرستان استان نداشتیم و گمان می‌کردیم نمی‌شود این افراد را ساماندهی کرد در حالیکه وقتی آمار را دقیق کردیم دیدیم بار سنگینی نیست اما از روز اول چون واضح عنوان نکردیم، تصور می‌شد کت سرپرستی یتیمان کار سخت و نشدنی است.

علیرغم مشکلات فارس گام‌های خوب اقتصادی برداشته است

استاندار فارس نیز در این دیدار با اشاره به شرایط ومشکلات کشور در سال گذشته گفت: با تلاش دستگاه های اجرایی اقدامات خوبی در حوزه های عمرانی و فرهنگی و اقتصادی انجام شده که احداث تصفیه خانه فاضلاب ۶۰۰ هزار نفری در شیراز و خط دوم انتقال آب سد درود زن به شیراز، بخشی از آنها بوده است.

به گزارش راستین آنلاین  به نقل از استانداری فارس، عنایت‌الله رحیمی با قدردانی از حمایت‌های نماینده ولی فقیه در فارس و امام جمعه شیراز، افزود: با تکمیل خط دوم آبرسانی به شیراز  رابطه استفاده از منابع پایدار آب برعکس می‌شود. 

او با بیان اینکه در سال ۹۹ روزانه یک کارگاه در استان احداث شده است، گفت: خوشبختانه بخشی از اهداف سال ۹۹ محقق شد و بیانات رهبر فرزانه انقلاب در بحث جهش تولید در تولید آلومینیوم و فولاد نشانگر موفقیت  فارس در این زمینه است. 

رحیمی حفاظت از جان و سلامت مردم را از مباحث دولت در سال 1400 اعلام و اضافه کرد: تامین معیشت مردم و تلاش برای ثبات در معیشت مردم از مهمترین اهداف امسال است.

استاندار فارس همچنین گفت: انتخابات امسال پشتوانه ای برای نظام است که باید سالم و قانونمند و ایمن برگزار و در این مسیر باید من ها به ما تبدیل شود.

انتهای پیام /  منصوره خسروبیگ
486 کلیک ها  یکشنبه, 15 فروردين 1400 18:59
این مورد را ارزیابی کنید
(1 رای)

نظر دادن

لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
از ارسال دیدگاه های نا مرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.
لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.
در غیر این صورت، «راستین آنلاین» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

بالا