آغاز گرده افشانی نخیلات در کازرون

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان کازرون گفت: گرده افشانی 5800 هکتار از نخیلات این شهرستان آغاز و تا اواخر فروردین ماه جاری ادامه دارد. 

به گزارش راستین آنلاین حمید رشیدی با بیان اینکه 36درصد سطح زیر کشت محصولات باغی کازرون را خرما تشکیل می‌دهد، اظهار داشت: درحال حاظر 6000 هکتار نخلستان در این شهرستان وجود دارد که 5800 هکتار آن بارور است.
 
او با بیان اینکه عملیات گرده افشانی نخیلات خرما از مهمترین و حساس‌ترین عملیات زراعی است که نقش بسزایی در کیفیت محصول و میزان تولید آن دارد، تصریح کرد: این عملیات بیشتر به صورت سنتی وتوسط افراد مجرب انجام می شود.
 
رشیدی با تاکید بر اینکه شهرستان کازرون یکی از تولید کنندگان بزرگ خرما در استان فارس است، گفت: سالانه افزون‌بر 42 هزار تن انواع خرما در این شهرستان تولید که علاوه‌بر مصرف داخلی به سایر کشور‌های همسایه و آسیای میانه صادر می‌شود.
 
رشیدی ابراز کرد: 85 درصد از نخیلات مربوط به بخش های خشت و کنارتخته و 15 درصد آن مربوط به بخش های جره و بالاده و مرکزی است.
مدیر جهاد کشاورزی شهرستان کازرون با اشاره به اینکه کبکاب و زاهدی مهم‌ترین ارقام خرما در این شهرستان است، بیان کرد: با اجرای برنامه اصلاح باغ های خرما به دنبال توسعه کشت ارقام خرمای تجاری، بازار پسند و اقتصادی هستیم.
انتهای پیام /  منصوره خسروبیگ
374 کلیک ها  شنبه, 07 فروردين 1400 09:33
این مورد را ارزیابی کنید
(1 رای)

نظر دادن

لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
از ارسال دیدگاه های نا مرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.
لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.
در غیر این صورت، «راستین آنلاین» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

بالا