هفتمین سالگرد تولیت اسبق شاهچراغ(ع) برگزار می‌شود

هفتمین سالگرد تولیت اسبق شاهچراغ(ع) برگزار می‌شود
   
هفتمین سالگرد تولیت اسبق شاهچراغ(ع) برگزار می‌شود |||| ||||

عاون فرهنگی حرم مطهر شاهچراغ (ع) گفت: هفتمین سالگرد ارتحال آیت الله سید محمدمهدی دستغیب تولیت فقید آستان مقدس حضرت شاهچراغ (ع) امشب در شیراز برگزار می‌شود.

حجت الاسلام احمد سلامی بیان کرد: هفتمین سالگرد ارتحال آیت‌الله سید محمدمهدی دستغیب تولیت فقید آستان مقدس حضرت شاهچراغ (ع) امروز پنجشنبه ۵ فروردین‌ماه همراه با نماز مغرب و عشاء با رعایت اصول بهداشتی و فاصله‌گذاری اجتماعی برگزار می‌شود.

به گزارش  راستین آنلاین  به نقل از روابط عمومی آستان مقدس احمدی و محمدی سلامی افزود: این مراسم همراه با قرائت دعای پرفیض کمیل و با نوای حجت الاسلام توفیق زاده در حرم مطهر حضرت شاهچراغ (ع) برگزار خواهد شد.

 آیت الله سیدمحمد مهدی دستغیب، برادر بزرگوار شهید محراب حضرت آیت‌الله سیدعبدالحسین دستغیب که به مدت ۳۲ سال عهده دار سِمت تولیت این بارگاه منور بود، در ۵ فروردین ۱۳۹۳ دعوت حق را لبیک گفت؛ در این گزارش به مناسبت هفتمین سالگرد ارتحال ایشان، شرحی از زندگینامه و فعالیت‌های آن مرحوم بیان می‌شود.

آیت‌الله سید محمد مهدی دستغیب در ۱۷ ربیع‌الاول سال ۱۳۰۳ هجری شمسی همزمان با میلاد نبی اکرم (ص) در خانواده‌ای روحانی، اهل تقوی و دیانت در شهر شیراز چشم به جهان گشود.

پدر بزگوار ایشان سید محمدتقی دستغیب از روحانیان برجسته شیراز و یکی از علمای زمان خویش بود و نیز جد ایشان آقا سیدهدایت‌الله دستغیب از بزرگان و اعاظم شیراز بوده‌اند.

برادر بزرگ ایشان سیدعبدالحسین دستغیب که بعدها، یکی از مفاخر بزرگ شیراز و فارس به حساب آمد و باعث مباهات عالم اسلام به ویژه خطه عالم پرور و اسلام دوست فارس شد.

از جمله آثار ایشان علاوه بر مقالات پراکنده و سخنرانی‌ها، کتاب‌هایی است که تاکنون منتشر شده، عبارتند از نغمه‌های عارفانه، علم‌النفس، معراج‌الخاشعین و جلوه خداوندی.

در اوایل سال ۱۳۶۰ هجری شمسی اندکی پس از پیروزی انقلاب اسلامی، طی حکمی از طرف حضرت امام خمینی قدس سره، تولیت آستان مقدس احمدی و محمدی (ع) به آیت‌الله سید محمدمهدی دستغیب سپرده شد.

انتهای پیام /  منصوره خسروبیگ
854 کلیک ها  پنج شنبه, 05 فروردين 1400 13:59
این مورد را ارزیابی کنید
(1 رای)

نظر دادن

لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
از ارسال دیدگاه های نا مرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.
لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.
در غیر این صورت، «راستین آنلاین» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

بالا