اختتامیه دومین جشنواره ملی رادیویی چلچراغ شیراز

اختتامیه دومین جشنواره ملی رادیویی چلچراغ شیراز
   
اختتامیه دومین جشنواره ملی رادیویی چلچراغ شیراز |||| ||||

دومین جشنواره ملی رادیویی چلچراغ شیراز ۲۶ اسفند با تقدیر از برترین ها در حرم مطهر حضرت احمد بن موسی شاهچراغ علیه السلام به کار خود پایان داد.

 
به گزارش راستین آنلاین  در آیین پایانی این جشنواره که با حضور مقامات ارشد استان فارس و مدیران رسانه ملی  در حرم مطهر شاهچراغ برگزار شد از ۴۹ اثر برگزیده در بخش های مختلف تقدیر شد.

به گفته مدیرکل صداوسیمای مرکز فارس این جشنواره در بخش های مختلف از جمله تولیدات رادیویی شامل نمایش بلند و کوتاه  ، مینی فیچر ، آنونس ، مسابقه رادیویی ، مستند گزارشی ،  داستان کوتاه ، متن رادیویی ، برنامه های ترکیبی ، چاوش خوانی ، مستند تحقیقی - بخش مردمی شامل پادکست ، گزارش و عکس و برنامه های ابداعی ، رادیونما شامل عکس های حرفه ای و فضای مجازی شامل عکس نگاشت و اینفوگرافی در دو رده رادیوهای سراسری و رادیوی مراکز استان ها و اثرهای آزاد مردمی برگزار شد .

سید تقی سهرابی افزود : از ۸۹۵ اثر ارسال شده به دبیرخانه جشنواره شامل ۳۰۱ اثر در بخش تولیدات رادیویی  ، ۴۱۲ اثر در بخش فضای مجازی و رادیو نما و ۱۸۲ اثر در بخش آثار مردمی ، ۴۹ اثر برگزیده و در مراسم پایانی تندیس ، لوح تقدیر و جایزه نقدی به آنها اهدا میشود .

مدیرکل صداوسیمای فارس با بیان اینکه هدف از برگزاری جشنواره چلچراغ شیراز شناخت ابعاد زندگانی حضرت احمد بن موسی شاهچراغ علیه السلام و تبیین جایگاه شیراز به عنوان سومین حرم اهل بیت علیهم السلام است افزود : امسال بخش ویژه ای در جشنواره به تبیین ابعاد شخصیتی و جایگاه مرجع عالیقدر جهان تشیع حضرت آیت الله مکارم شیرازی اختصاص داشت که از آثار برگزیده با اهدای جوایزی تقدیر شد .

در آیین اختتامیه این جشنواره مدیرکل صداوسیمای فارس گفت : برای معرفی سومین حرم اهل بیت و برای معرفی شخصیت بی نظیر حضرت شاهچراغ راه های مختلفی را باید طی کنیم و برنامه های گوناگونی را باید مشق کنیم که یکی از موثرترین این راه ها فعالیت رسانه ای است که با استفاده از ابزار پرقدرت رسانه وظیفه داریم این شخصیت بزرگوار و آثار ایشان را در این دیار و این کشور در قالب های متنوع رسانه ای به مخاطبان تشنه معنویت امروز در سراسر جهان معرفی کنیم .

نماینده ولی فقیه در فارس و امام جمعه شیراز با قدردانی از صداوسیما برای برگزاری این جشنواره گفت : کارهای بسیار ارزشمندی که مدیران سامان می دهند برای اینکه حرم مطهر شاهچراغ از غریبی بیرون بیاید در خور توجه و شایسته تقدیر است. 

آیت الله دژکام از مدیرکل صداوسیمای فارس خواست از سال آینده جشنواره چلچراغ بصورت تلویزیونی هم برگزار تا رشد و توسعه هر چه بیشتر حرم مطهر شاهچراغ محقق شود .

استاندار فارس هم در این مراسم گفت : طبیعی است که شیراز و فارس داشته های زیادی دارد و بر فراز این داشته ها داشته های فرهنگی و معنوی است و بربلندای افتخارات استان ، افتخارات فرهنگی و معنوی آن می درخشد .

رحیمی افزود : هر جایی که بحث فکر و اندیشه میشود نام شیراز می درخشد و طبیعی است که وجود و حضور امامزادگان واجب التعظیمی همچون حضرت احمد بن موسی و ۱۴۰۰ امامزاده و بقاع متبرکه در استان فارس از داشته های بزرگ معنوی ماست که در سایه آن می توان به بالندگی اندیشه و معنویت و ترقی و توسعه استان یک حرکت شتابان بخشید و این نیازمند عزمی راسخ و برنامه ای مدون هست که با توجه به انگیزه های موجود در عزیزان حاضر و مسوولان فرهنگی مربوطه و بخصوص رهنمودها و ارشادات نماینده ولی فقیه در استان در این مسیر ارائه می کنند این راه دست یافتنی است و امیدواریم بتوانیم با یک حرکت سریع و گام های بلند به قله های ترقی بیش از پیش در بعد فرهنگی و معنوی در استان دست پیدا کنیم .

استاندار فارس افزود : برای شناسایی بهتر و بیشتر حضرت شاچراغ در بعد ملی و بین امللی نیازمند ارتباطات و تبلیغات هدفمندی هستیم که بعدی از آن بوسیله صداوسیما محقق می شود و قسمت دیگری در بعد اندیشه و تفکر است که در قالب مکتوباتی مثل مقاله های قابل ارائه در مجامع علی و مذهبی بین المللی قابل طرح است و کتاب هایی که بیانگر معرفی اندیشه ها و اثرگذاری اجتماعی و معنوی این امامزادگان در این شهر و استان خواهد بود و وظیفه فرهیختگان اندیشمندان دانشگاه ها و حوزه های علمیه است که در این بعد گام های اساسی بردارند و ترویج  آن هم در قالب کارهای صداوسیما ، مراکز علمی و پژوهشی و ارتباطات باید انجام گیرد .

استاندار فارس گفت : قسمتی نیز کارهای فیزیکی است که جلب توجه می کند و با اراده ای که از گذشته وجود داشته و امروز هم توسعه پیدا کرده می بینیم که مجموعه ای در شان شاهچراغ بنا شده و رو به توسعه است و وظیفه قانونی و وظیفه استان فارسی بودن ما طلب می کند که گام های استوار و سریعی را برای ساماندهی و توسعه بیش از پیش این مجموعه در شهر شیراز برداریم که در این زمینه گذشتگان ما کارهای خوبی شروع کرده اند و امروز هم وظیفه خود می دانیم این کارها را با سرعت بیشتری طی کنیم و با داشتن طرح و نقشه قابل دفاع می توانیم کالبد و فیزیک این حرم مطهر را در خور و شان مردم شریف و امامزاده جلیل القدر شاهچراغ سامان دهیم .

وی گفت : در این مسیر میراث فرهنگی  ، راه و شهرسازی و شهرداری وظیفه دارند برای توسعه حرم مطهر تلاش مضاعفی داشته باشند .

مدیرکل صدای استانهای رسانه ملی هم در این مراسم گفت : اقدام هوشمندانه ای در صداوسیمای فارس برای توسعه استان فارس و شهر شیراز با محوریت سومین حرم اهل بیت و حرم مطهر حضرت شاهچراغ آغاز شده و این مهم باید با قدرت بیشتری ادامه یابد . 

دکتر کمالی با بیان اینکه امروز یکی از ابزارهای مهم توسعه در بعد فرهنگی رسانه است افزود : صدای رسانه ملی برای تعمیق فرهنگ زیارت در کشور شبکه ملی زیارت را راه اندازی کرده است .

وی با بیان اینکه باید برای عمق بخشیدن به فرهنگ زیارت ردیف های بودجه به استان فارس اختصاص داده شود تا توسعه فرهنگی در فارس شتاب بگیرد.

در پایان دومین جشنواره ملی رادیویی چلچراغ از برترین ها در بخش های مختلف با اهدای تندیس ، لوح تقدیر و جایزه نقدی تقدیر شد . آیین تجلیل از برگزیدگان استان فارس بصورت حضوری و برگزیدگان دیگر استان های کشور از طریق ارتباط تصویری و بصورت مجازی برگزار شد .

در استان فارس در بخش تولیدات صوتی مردمی لوح تقدیر و جایزه نقدی به سارا ستوده نیا ، صدیقه دریابر ، علی شاهسون ، حسین ظفرآبادی  و رضا باقری اهدا شد .

در بخش تک عکس ، تندیس ، لوح تقدیر و جایزه نقدی جشنواره به امین فائضی اهدا شد .

در بخش متن رادیویی لوح تقدیر و جایزه نقدی به الهام بهرامی شاد و سمن رخ صهبا نیا اهدا شد . تندیس جشنواره در این بخش به هاجر کوشکی تعلق گرفت .

در بخش شعر و ترانه لوح تقدیر و جایزه نقدی به محمدجواد حسن شاهی اهدا شد . تندیس جشنواره در این بخش هم به محمد امین نعمت الهی رسید . 

در بخش آنونس منیژه قلیج خانلی ، در بخش نمایش کوتاه مهدی مقدر 

در بخش نمایش بلند سیده لیلا اسراری و محسن قاسم زادگان حائز لوح تقدیر و جایزه نقدی شدند . تندیس بخش برنامه های ترکیبی هم به به سیده لیلا اسراری تعلق گرفت . تندیس بخش مستند گزارشی به امین فخارپور رسید .

از استان قم در بخش ویژه آیت الله مکارم شیرازی لوح تقدیر و جایزه نقدی به رضا داداشی اهدا شد .در بخش آنونس تندیس ، لوح تقدیر و جایزه نقدی به مریم تقی زاده تعلق گرفت . 

از استان خراسان رضوی در بخش برنامه ترکیبی لوح تقدیر و جایزه نقدی به محمد کمالی و در بخش مینی فیچر تندیس جشنواره به سارا اکبری اهدا شد.

از استان یزد در بخش طراحی سوالات رادیویی تندیس جشنواره به فرانک سعیدی آریا رسید و در بخش تولیدات مردمی لوح تقدیر و جایزه نقدی به حسین شفیع و سید مسعود انوری اهدا شد .

از خراسان جنوبی در بخش آنونس هانیه پیرامی ، در بخش مینی فیچر فاطمه برهانی و در بخش مستند گزارشی علی جویا حائز لوح تقدیر و جایزه نقدی جشنواره شدند .

در بخش داستان کوتاه رادیویی تندیس جشنواره به منصوره عسکری دشت بیاض رسید و در بخش تولیدات مردمی الهام نیک بین لوح تقدیر و جایزه نقدی جشنواره را دریافت کرد . 

از استان اصفهان در بخش آیت الله مکارم شیرازی پوریا الهامی حائز رتبه برتر شد . در بخش مینی فیچر لیلا عسکری و در بخش تک عکس امیرحسین کمالی حائز لوح تقدیر و جایزه نقدی جشنواره شدند .

از استان گیلان در بخش نمایش کوتاه تندیس جشنواره به بهرام نوری رسید و در بخش تک عکس آرش بائی و در بخش تولیدات صوتی مردمی حسن علیمحمدی لوح تقدیر و جایزه نقدی دریافت کردند .

از استان مازندران در بخش نمایش کوتاه سید مجید محمدی سکندری لوح تقدیر و جایزه نقدی را دریافت کرد و در بخش نمایش بلند هنگامه داوودی تندیس جشنواره را به خود اختصاص داد . 

از استان آذربایجان شرقی در بخش مستند تحقیقی سیده ناهید سعادتی موفق به کسب تندیس جشنواره شد .

از استان خوزستان در بخش عکس نگاشت ایمان فتحی اسکندری تندیس گرفت .

از استان چهارمحال و بختیاری در بخش مجموعه عکس مریم آل مومن دهکردی موفق به  دریافت تندیس جشنواره شد .

از استان کهگیلویه و بویراحمد در بخش مسابقه رادیویی محسن آزادی تندیس گرفت .

 از استان البرز در بخش برنامه های ترکیبی الهه بیات موفق به دریافت تندیس جشنواره شد . 

از استان ایلام در بخش مسابقه رادیویی مریم امینی لوح تقدیر و جایزه نقدی دریافت کرد .

از استان کرمانشاه در بخش آنونس سهیلا ایزدی لوح تقدیر و جایزه نقدی گرفت. 

از استان گلستان در بخش مستند گزارشی سونیا سعادت فرد موفق به کسب لوح تقدیر و جایزه نقدی شد .

از استان مرکزی در بخش ویژه آیت الله مکارم شیرازی فاطمه جلالی لوح تقدیر و جایزه نقدی جشنواره را دریافت کرد .

از استان تهران در بخش تولیدات صوتی مردمی زهرا حاجی احمدی لوح تقدیر و جایزه نقدی گرفت .

از استان کردستان در بخش تولیدات صوتی مردمی محسن رضایی موفق به دریافت لوح تقدیر و جایزه نقدی شد .

از استان لرستان در بخش تولیدات صوتی مردمی محمد پریسار موفق به دریافت لوح تقدیر و جایزه نقدی شد .

آیین پایانی دومین جشنواره ملی رادیویی چلچراغ با همکاری معاونت استانهای سازمان صداوسیما ، صداوسیمای مرکز فارس و تولیت حضرت مطهر حضرت احمد بن موسی شاهچراغ علیه السلام با رعایت کامل شیوه نامه های بهداشتی برگزار شد.

نخستین دوره جشنواره چلچراغ سال ۹۷ برگزار شد .

 
 
 
انتهای پیام /  منیره خسروبیگ
636 کلیک ها  سه شنبه, 26 اسفند 1399 16:43
این مورد را ارزیابی کنید
(1 رای)

نظر دادن

لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
از ارسال دیدگاه های نا مرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.
لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.
در غیر این صورت، «راستین آنلاین» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

بالا