هوای شیراز ناسالم است

هوای شیراز ناسالم است
   
هوای شیراز ناسالم است |||| ||||

معاون نظارت و پایش اداره کل حفاظت محیط زیست استان فارس با اعلام اینکه بعد از وقوع تندباد، هوای شیراز ناسالم شده است، از شهروندان خصوصا گروه‌های حساس خواست که تا حد امکان از تردد در شهر پرهیز کنند.

 
قاسم نهاوندی گفت: در پی گرد و غبار شبانه روز گذشته، شهر شیراز وضعیت خاصی را تجربه می‌کند به طوری که کیفیت هوای این شهر ۲۴ ساعت گذشته با میانگین ​۱۷۰، در وضعیت ناسالم برای عموم جامعه قرار گرفت و در ساعت ۸ صبح امروز شنبه ۲۳ اسفند نیز علیرغم بهبود نسبی، شاخص کیفی هوا به ۱۳۶ رسید که همچنان برای گروه‌های حساس، ناسالم است.
 
به گزارش راستین آنلاین  به نقل از حفاظت محیط زیست فارس، نهاوندی خاطر نشان کرد: با توجه به شرایط موجود از عموم شهروندان به ویژه افراد مبتلا به بیماری قلبی یا ریوی، سالمندان، کودکان و زنان باردار درخواست می‌شود که از فعالیتهای طولانی مدت یا سنگین خارج از منزل خودداری کنند.
 
این مقام مسئول افزود: براساس اعلام نظر کارشناسان هواشناسی میزان غبار به مرور رو به کاهش است و شاهد هوای مناسب تری، برای کلان شهر شیراز خواهیم بود.
 
وی اضافه کرد: به علت انتشار گرد و خاک های پراکنده شده با وزش باد و انتقال آن از طریق باران به سطح خیابان و متصاعد شدن گرد و غبار با عبور و مرور خودروها، افزایش میزان غبار در هوا دور از انتظار نیست. 
 
، شاخص کیفی هوا از صفر تا ۵۰ هوای پاک، ۵۱ تا ۱۰۰ هوای سالم، ۱۰۱ تا ۱۵۰ ناسالم برای گروه‌های حساس، ۱۵۱ تا ۲۰۰ ناسالم برای عموم، ۲۰۱ تا ۳۰۰ بسیار ناسالم و ۳۰۱ تا ۵۰۰ خطرناک است.
 
شاخص کیفی هوا ( Air Quality Index ) معیاری است که غلظت ترکیبات مختلف آلاینده موجود در هوا نظیر مونوکسید کربن، دی اکسید گوگرد، ترکیبات نیتروژن دار، اوزون و ذرات معلق ( ذرات کوچکتر از ۱۰ میکرومتر و ذرات کوچکتر از ۲.۵ میکرومتر) را که دارای حدود مجاز متفاوت با واحدهای مختلف است به یک عدد بدون واحد تبدیل می‌کند و وضعیت آلودگی هوا را نمایش می دهد.
انتهای پیام /  منصوره خسروبیگ
501 کلیک ها  شنبه, 23 اسفند 1399 17:39
این مورد را ارزیابی کنید
(2 رای‌ها)

نظر دادن

لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
از ارسال دیدگاه های نا مرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.
لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.
در غیر این صورت، «راستین آنلاین» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

بالا