از ظرفیت افراد معتمد در هیأت های اجرائی و نظارت برانتخابات استفاده شود

از ظرفیت افراد معتمد در هیأت های اجرائی و نظارت برانتخابات استفاده شود
   
از ظرفیت افراد معتمد در هیأت های اجرائی و نظارت برانتخابات استفاده شود |||| ||||

دومین جلسه ستاد پیشگیری و رسیدگی به جرایم و تخلفات انتخاباتی استان فارس با حضور رئیس کل دادگستری استان، دادستان عمومی وانقلاب مرکزاستان، معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری فارس و سایر اعضای شورای ستاد پیشگیری از جرائم انتخاباتی استان فارس تشکیل شد.

 
به گزارش راستین آنلاین حجت الاسلام والمسلمین سیدکاظم موسوی، رئیس کل دادگستری و رئیس ستاد پیشگیری و رسیدگی به جرایم انتخاباتی استان فارس ضمن تسلیت شهادت حضرت امام موسی کاظم علیه السلام، بر استفاده از ظرفیت های قانونی در انتخابات پیش رو تأکیدکرد و گفت: در تعیین هیأت های اجرائی قانون ملاک عمل باشد و از ظرفیت افراد معتمد در هیأت های نظارت و اجرائی استفاده شود و لازم است این هیأت ها نیز بر اساس اختیارات قانونی خود نظارت دقیق و عادلانه ای بر نامزدهای انتخاباتی داشته باشند.
 
وی هدف اصلی از تشکیل ستاد کمک به برگزاری انتخاباتی پرشور، سالم و درسایه امنیت کامل خواند و تصریح کرد: مشارکت و حضور حداکثری مردم در پای صندوق های رأی و انتخاب فرد اصلح از تأکیدات رهبرمعظم انقلاب حضرت آیت الله العظمی امام خامنه ای (مدظله العالی ) است بنابراین لازم است تمامی نهادها و دستگاه ها، مسئولان امرانتخابات و صداو سیما زمینه انتخاباتی سالم، پرشورهمراه با مشارکت عمومی را فراهم کنند. 
 
نماینده عالی قوه قضائیه در استان فارس، پایش و رصد مداوم و مستمر اقدامات و فعالیت‌های انتخاباتی و اتخاذ تدابیر و تمهیدات پیشگیرانه با هدف پیشگیری از جرایم انتخاباتی را از وظایف ستاد پیشگیری و رسیدگی به جرایم و تخلفات انتخاباتی استان دانست و گفت : اطلس انتخاباتی تکمیل شده است و با تعامل و همراهی شورای تأمین ، شهرهای مهم و حساس مشخص شده و تدابیر و تمهیدات لازم به منظور پیشگیری از جرائم و تخلفات انتخاباتی از سوی رؤسا و دادستان های حوزه های قضایی و دستگاه های امنیتی استان به منظور برگزاری انتخاباتی سالم و پرشور پیش بینی شده است. 
 
وی در دومین جلسه ستاد پیشگیری و رسیدگی به جرایم و تخلفات انتخاباتی استان فارس بر نظارت بیشتر بر فضای مجازی نیز توصیه کرد و گفت: معاندین و دشمنان نظام در انتخابات پیش رو سعی در گسترش نیات خصمانه مورد نظر خود را دارند و باید تلاش کنیم با نصب العین قراردادن منویات مقام معظم رهبری و هوشیاری، هم افزایی و مشارکت هر چه بیشتر مردم بازخورد های منفی معاندین و دشمنان نظام و انقلاب را خنثی کنیم. 
 
رئیس کل دادگستری و رئیس ستاد پیشگیری و رسیدگی به جرایم انتخاباتی استان فارس تأکید کرد: ستاد پیشگیری از جرائم انتخاباتی با جدیت تمام به موضوع پیش از شروع انتخابات ریاست جمهوری و انتخابات شورای اسلامی شهرها و روستاها ورود کرده و مصوباتی که در این جلسات قرار داده می‌شود را به جد پیگیری می کند و لازم است در نشست های بعدی از ظرفیت هیأت های نظارت بر شوراها نیز استفاده شود.
 
حجت الاسلام والمسلمین موسوی با تأکید بر رعایت اصول اخلاق انتخاباتی از سوی کاندیدا‌ها به آن‌ها توصیه کرد ضمن حفظ احترام یکدیگر، از تبلیغات غیرمجاز و خارج از چارچوب ‌های قانونی خودداری کنند.
وی در خصوص استفاده از ظرفیت و امکانات دولتی نیز تذکر داد و بیان داشت: این موارد تنها منحصر به اموال، اماکن و امکانات فیزیکی نیست بلکه سایر ظرفیت ها از جمله سوء استفاده از موقعیت های شغلی در راستای جهت دهی به افکار عمومی را نیز شامل می شود.
 
رئیس شورای قضایی استان فارس در پایان از صدا و سیمای مرکز فارس نیز خواست تا علاوه بر تولید و پخش ویژه برنامه های انتخاباتی با آگاهی بخشی های مناسب زمینه انتخابات پرشورتری را فراهم کنند.
انتهای پیام /  منصوره خسروبیگ
656 کلیک ها  سه شنبه, 19 اسفند 1399 20:16
این مورد را ارزیابی کنید
(1 رای)

نظر دادن

لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
از ارسال دیدگاه های نا مرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.
لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.
در غیر این صورت، «راستین آنلاین» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

بالا