کلاهبرداری اینترنتی به بهانه فروش پک های لاغری

کلاهبرداری اینترنتی به بهانه فروش پک های لاغری
   
کلاهبرداری اینترنتی به بهانه فروش پک های لاغری |||| ||||

رئیس پلیس فتا استان از دستگیری کلاهبرداری که با درج آگهی کذب در شبکه اجتماعی اینستاگرام اقدام به 700 میلیون ریال کلاهبرداری از شهروندان کرده بود، خبرداد. 

 
به گزارش راستین آنلاین سرهنگ حشمت سلیمانی اظهار کرد : مردی میانسال با مراجعه به پلیس فتا بیان داشت که در یکی از صفحات اینستاگرام با یک آگهی تحت عنوان فروش پک چای‌های لاغری برخورد کرده و ضمن برقراری تماس با فرد تبلیغ کننده، مبلغ 30 میلیون ریال وجه به عنوان بیعانه به حساب وی واریز و پس از آن دیگر جوابگوی تماس تلفنی نبوده است.
 
وی گفت: باتوجه به حساسیت پرونده، موضوع در دستور کار کارشناسان پلیس فتا قرار گرفت که با اقدامات فنی صورت گرفته مشخص شد این فرد با همین شگرد از چندین نفر دیگر در مجموع 700 میلیون ریال کلاهبرداری کرده است که در نهایت، متهم مورد شناسایی قرار گرفت و طی هماهنگی با دستگاه قضایی دستگیر شد.
 
رییس پلیس فتا استان فارس افزود: متهم در اظهارات خود هدف از این کار را کسب درآمد بیان داشت و اشاره کرد که برخی از شهروندان به واسطه قیمت پایین و به دلیل طمع ورزی و از روی اعتماد نابجا، اقدام به واریز وجه به عنوان پیش پرداخت می‌کنند.
 
سرهنگ سلیمانی خاطر نشان کرد: کاربران هرگز فریب اینگونه آگهی‌ها را نخورند و تا زمان دریافت کالا و یا انجام خدمات از طرف فرد درج کننده آگهی، مبلغ یا مبالغی را به حساب وی واریز نکنند.
 
وی از شهروندان خواست تا در خصوص خرید از سایت‌های خرید و فروش دقت کافی را داشته باشند و در صورت برخورد با هرگونه مورد مشکوک آن را از طریق وب سایت پلیس فتا به نشانی اینترنتی www.cyberpolice.ir  با کارشناسان ما در میان بگذارند.
انتهای پیام /  منصوره خسروبیگ
1033 کلیک ها  پنج شنبه, 14 اسفند 1399 13:08
این مورد را ارزیابی کنید
(0 رای‌ها)

نظر دادن

لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
از ارسال دیدگاه های نا مرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.
لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.
در غیر این صورت، «راستین آنلاین» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

بالا