همایش ملی "آموزش در دوران کرونا" در شیراز آغاز به کار کرد

همایش ملی "آموزش در دوران کرونا" در شیراز آغاز به کار کرد
   
همایش ملی "آموزش در دوران کرونا" در شیراز آغاز به کار کرد |||| ||||

همایش ملی آموزش در دوران همه گیری کرونا" با محوریت «فرصت‌ها، چالش‌ها و دستاوردها» در شیراز آغاز به کار کرد و به مدت دو روز در بستر شیکه شاد به میزبانی آموزش و پرورش استان فارس ادامه دارد.

مدیرکل آموزش و پرورش فارس چهارشنبه ۱۳ اسفند در آیین افتتاحیه همایش ملی آموزش در دوران همه گیری کرونا، گفت: به دنبال‌ هر بحرانی، تهدیدها، چالش‌ها و فرصت‌هایی ایجاد می‌شود.

فرهاد اسماعیلی با بیان اینکه اساسا ذات بحران تهدید و چالش است، افزود: کشور ایران نیز طی تاریخ بحران‌های طبیعی، حوادث مترقبه و غیرمترقبه و جنگ و خونریزی زیادی به خود دیده اما چون ققنوس سربلند کرده و با افتخار امروز در دنیا حرف برای گفتن دارد.

او ادامه داد: به عنوان مثال؛ هشت سال جنگ تحمیلی تهدیدها و چالش‌های زیادی به همراه داشت اما همین بحران‌، جوهره وجودی انسان‌ها را بالفعل کرد.

مدیرکل آموزش و پرورش فارس اضافه کرد: در بحران کووید ۱۹ که عرصه‌های مختلفی از جمله اجتماعی، فرهنگی، علمی و حتی نظامی تحت‌الشعاع قرار گرفت.یکی دیگر از عرصه‌هایی که متاثر از این بحران شد، عرصه آموزش و نظام تعلیم و تربیت بود.

اسماعیلی خاطرنشان کرد: در ایران معلمانی بزرگ و با ظرفیت‌های بزرگ انسانی وارد عرصه آموزش شدند و از هر ابرازی و با هر سطحی از دانش استفاده کردند.

او گفت: این بحران هم نشان داد که معلمان به عنوان خط مقدم با شجاعتی تمام و خودجوش وارد عرصه آموزش شدند.

مدیرکل آموزش و پرورش فارس همچنین با بیان اینکه بحران شیوع همه گیری کرونا، فرصت‌ها و دستاوردهایی در حوزه آموزش ایجاد کرد، تاکید کرد: اگر در بحران‌ها فرصت‌ها و دستاوردها شناسایی و دسته بندی و نگهداری نشوند، ممکن است ظرفیت بزرگی در کشور از دست برود، چرا که این دستاوردها به مثابه چراغی برای هر آینده هر تمدن و کشوری خواهد بود.

اسماعیلی بیان کرد: برگزاری این همایش در معاونت آموزش متوسطه اداره کل آموزش و پرورش فارس به جهت اهمیت و ضرورت موضوع طراحی شد که خوشبختانه مورد استقلال پژوهشگران و نخبگان تعلیم ‌و تربیت کشور قرار گرفت.

انتهای پیام /  منصوره خسروبیگ
203 کلیک ها  چهارشنبه, 13 اسفند 1399 11:34
این مورد را ارزیابی کنید
(1 رای)

نظر دادن

لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
از ارسال دیدگاه های نا مرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.
لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.
در غیر این صورت، «راستین آنلاین» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

بالا