انتخابات یک فرصت /انتخابات ابزار تحقق مردم سالاری دینی و جمهوریت نظام است

انتخابات یک فرصت /انتخابات ابزار تحقق مردم سالاری دینی و جمهوریت نظام است
   
انتخابات یک فرصت /انتخابات ابزار تحقق مردم سالاری دینی و جمهوریت نظام است |||| ||||

انتخابات ابزار تحقق مردم سالاری دینی و جمهوریت نظام است.

 
به گزارش راستین آنلاین فرماندار و رئیس ستاد انتخابات شهرستان شیراز تاکید کرد: رسالت همگان در حال حاضر این است که مردم را به شرایط کشور و نظام امیدوار کرده و به انتخابات بعنوان یک فرصت نگاه کنند.
 
 فرماندار شیراز انتخابات را بهار احزاب دانست و گفت: تشکل های سیاسی در مقطع انتخابات می‌توانند حضور پررنگی در عرصه سیاسی داشته باشند.
 
وی برگزاری انتخابات ریاست جمهوری پیش رو و شوراهای اسلامی ششم را در مقطعی حساس دانست و افزود: کشور در شرایط سخت جنگ تمام عیار اقتصادی با انواع چالش‌های سیاسی خارجی و بعضاً داخلی قرار دارد و شیوع بیماری کرونا نیز تمام معادلات دنیا و در پی آن کشور ما را بهم زده و در این شرایط دشوار، مطالبه رهبر معظم انقلاب در خصوص برگزاری انتخابات پرشور باید محقق شود.
 
امیری نقش رسانه ها را در دنیای امروز بی بدیل توصیف کرد و در ادامه گفت: به گفته بسیاری از مسولان و نخبگان استان فارس، یکی از بهترین دوره ها، از نظر اجرای انتخابات در سطح شیراز ،انتخابات یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی بوده که حتی ۱ مورد شکایت نیز در این دوره در سطح این شهرستان ارجاع نشده و شیراز اولین کلانشهر ایران بود که صحت انتخابات آن به تایید شورای نگهبان رسید.
 
وی از شروع اقدامات اجرایی ستاد انتخابات ریاست جمهوری ۱۴۰۰ و شوراهای ششم اسلامی شهر و روستا شهرستان شیراز خبر داد و اظهار کرد: در ۸ کلانشهر کشور ازجمله شیراز انتخابات این دوره بصورت الکترونیکی برگزار خواهد شد، بدین نحو که در روزهای آینده اپلیکیشن مربوط به این فرآیند در سایت وزارت کشور قرار داده خواهد شد و افراد می توانند با دانلود این نرم افزار و دریافت کد رهگیری، آن را روی گوشی های تلفن همراه خود نصب کرده و از این طریق اقدام به ثبت نام کنند.
 
فرماندار شیراز گفت: پیش بینی می شود در سطح شهرستان شیراز حدود هزار و ۲۰۰ نفر برای انتخابات شورای اسلامی ششم ثبت نام کنند.
 
امیری در ادامه گفت: در دوره قبلی انتخابات شیراز ۵۵۳ شعبه اخذ رای در این شهرستان وجود داشت که در این دوره با ۳۰ درصد افزایش این تعداد به ۷۲۴ شعبه افزایش خواهد یافت و در مجموع شهرستان شیراز نیز ۸۸۰ شعبه دایر می شود.
 
وی با اعلام خبر تشکیل ستاد انتخابات شهرستان شیراز افزود: کمیته های مختلف ازجمله حقوقی، امنیتی، استعلامات و حراست، فناوری ، نیروی انسانی و پشتیبانی، اطلاع رسانی، اخبار و مستندسازی در ذیل ستاد انتخابات این شهرستان فعال شده است.
 
فرماندار شهرستان شیراز در ادامه بر حفظ سلامت فردی اشخاص با وجود شیوع بیماری کرونا تاکید و خاطرنشان کرد: در انتخابات پیش رو با وجود شیوع بیماری کرونا موضوع ایمنی و حفظ سلامت فردی اشخاص یکی از اولویت های مهم این دوره است، بدین نحو که در همه مراحل انتخابات کارشناسان بهداشت حاضر و شرایط را رصد خواهند کرد.
 
امیری اضافه کرد: نامزدهای انتخابات ششمین دوره شوراهای اسلامی در مرکز استان فارس برای ۱۳ کرسی، در شهر جدید صدرا برای ۷ کرسی، و در داریون و خان زنیان برای ۵ کرسی با یکدیگر رقابت خواهند کرد.
 
امیری با بیان اینکه در ۱۳۰ روستای شهرستان شیراز انتخابات این دوره شوراها برگزار می شود اظهار کرد: شورای ۲۸ روستا در سطح این شهرستان ۵ نفر عضو و ۱۰۲ روستای دیگر نیز ۳ عضو خواهد داشت و همچنین مجموعا در ۸ تیره عشایری شیراز نیز انتخابات این دوره شوراها برگزار می شود.
انتهای پیام /  منصوره خسروبیگ
248 کلیک ها  شنبه, 09 اسفند 1399 18:29
این مورد را ارزیابی کنید
(1 رای)

نظر دادن

لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
از ارسال دیدگاه های نا مرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.
لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.
در غیر این صورت، «راستین آنلاین» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

بالا