مقابله قانونی با هر گونه بد رفتاری و حیوان آزاری/افراد متخلف به مراجع قضایی ارجاع داده می شوند

مقابله قانونی با هر گونه بد رفتاری و حیوان آزاری/افراد متخلف به مراجع قضایی ارجاع داده می شوند
   
مقابله قانونی با هر گونه بد رفتاری و حیوان آزاری/افراد متخلف به مراجع قضایی ارجاع داده می شوند |||| ||||

هر گونه بدرفتاری و حیوان آزاری در هر مکان مختلف، خصوصا مراکز دارای شناسنامه نظیر باغ وحش ها ممنوع است و با متخلفان برخورد جدی خواهد شد. 

 
به گزارش راستین آنلاین در پی انتشار تصاویری از رفتار خشونت آمیز با یک قلاده شیر در باغ وحش شیراز که موجب آزرده شدن افکار عمومی شد،کمیته ی تخصصی امور حیات وحش اداره کل حفاظت محیط زیست به منظور بررسی موضوع تشکیل جلسه داد و بلافاصله از مدیریت باغ وحش در خصوص ماوقع توضیح خواسته شد.
 
در خصوص ظاهر خون آلود شیر ادعا شده است که خونریزی در اثر گاز گرفتن بخشی از فنس ها که باز مانده رخ داده با این حال این ادعا در دست بررسی کارشناسی است و در صورت اثبات هر گونه بدرفتاری موضوع با جدیت از طریق مراجع قضایی پیگیری خواهد شد. 
 
همچنین بنا بر گزارش مدیریت باغ وحش، کارگر متخلف مدت ها پیش از این مجموعه اخراج شده است. 
با این حال به مدیریت باغ وحش در خصوص نظارت دقیق تر و آموزش کارکنان اخطار داده و نامبرده مکلف شد از این پس نسبت به توجیه و آموزش کارگران در خصوص نحوه رفتار، غذارسانی و مراقبت از حیوانات باغ وحش پیش از استخدام اقدام و نتایج را گزارش کند.
 
ضمن تاکید جدی بر ممنوعیت هر گونه بدرفتاری و حیوان آزاری در هر مکانی خصوصا مراکز دارای شناسنامه نظیر باغ وحش ها و اقدام جدی در برخورد قانونی با هر گونه تخلفی در این زمینه به استحضار دوستداران حیات وحش کشورمان می رساند، اداره کل حفاظت محیط زیست فارس ضمن استناد به دستورالعمل مربوط به باغ های وحش همواره بر مجموعه باغ وحش های استان نظارت داشته و تلاش بر این است تا فضای موجود را به استانداردهای نگهداری حیوانات نزدیک کند.
 
 به رغم شرایط کرونا ، تعطیلی دوره ای باغ وحش ها و فشار اقتصادی ناشی از کاهش قابل ملاحظه درآمدهای این مرکز، باغ وحش شیراز اقداماتی نظیر نصب دوربین های مدار بسته و اصلاح تعدادی از قفس ها را در سالجاری به انجام رسانیده و فضای نگهداری و محوطه باغ وحش نسبت به یک دهه گذشته تغییرات مثبتی داشته، هر چند هنوز تا رسیدن به شرایط ایده آل فاصله زیادی در پیش است.
 
روابط عمومی اداره کل حفاظت محیط زیست فارس ضمن تشکر از دوستداران حیات وحش جهت اطلاع رسانی و پیگیری موضوع از منابع مطلع سازمان، اعلام می دارد کارشناسان این اداره کل همواره پاسخگوی مسائل در این حوزه خواهند بود و در رسیدگی به تخلفات کوتاهی نخواهند کرد.
انتهای پیام /  منصوره خسروبیگ
1001 کلیک ها  شنبه, 09 اسفند 1399 15:09
این مورد را ارزیابی کنید
(1 رای)

نظر دادن

لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
از ارسال دیدگاه های نا مرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.
لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.
در غیر این صورت، «راستین آنلاین» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

بالا