برگزاری آئین عمامه گذاری جمعی از طلاب مدرسه منصوریه

برگزاری آئین عمامه گذاری جمعی از طلاب مدرسه منصوریه
   
برگزاری آئین عمامه گذاری جمعی از طلاب مدرسه منصوریه |||| ||||

به مناسبت فرارسیدن میلاد حضرت امیرالمومنین(ع) آیین عمامه گذاری جمعی از طلاب مدرسه علمیه منصوریه شیراز برگزار شد.

 
به گزارش راستین آنلاین آیین عمامه گذاری جمعی از طلاب مدرسه منصوریه پیش از ظهر امروز به مناسبت فرارسیدن میلاد حضرت امیرالمومنین(ع) با حضور مدیر حوزه علمیه فارس، مدیرکل تبلیغات اسلامی و جمعی دیگر از مسئولان برگزار شد.
 
حجت الاسلام والمسلمین علیرضا حدائق مسئول مدارس علمیه منصوریه، مولی الموحدین و خاتم الانبیا در این مراسم ضمن تبریک ولادت امیرمومنان(ع) اظهار کرد: خداوند را شکر می کنیم که در مسیر سربازی امام زمان(عج) قرار گرفته ایم.
 
وی در ادامه با تصریح اینکه بهترین نصحیت در آغاز مبلس شدن طلاب به لباس روحانیت کلامی از امیرالمومین(ع) است، که باید برنامه زندگی طلاب تازه ملبس شده باشد، اضافه کرد: هنگامی امیرمومنان(ع) می فرمایند، نصحیت علما به یکدیگر به سه بخش تقسیم می شود، کسانی که بین خود و خدا را اصلاح می کنند خدا نیز میان این افراد و مردم را اصلاح می کند. 
 
مسئول مدارس علمیه منصوریه با تاکید بر اینکه برای تقرب به خدا باید وقت گذاشت، عنوان کرد: اگر در جایی واگذار به خود می شویم در واقع خداوند را جا گذاشته ایم، لذا قاعده این که بین خدا و خدای خود را اصلاح کنیم، همانطور که امام(ره) میان خود و خدای خود را اصلاح کرده بود که خداوند هم میان امام و مردم را اصلاح کرد.
 
وی خطاب به طلاب تازه ملبس شده خاطرنشان کرد: اگر خوب سربازی کنیم خداوند نیز به خوبی خدایی می کند، در جایگاه رفیع روحانیت تربیت اخروی مردم را بر عهده دارید، باید به فکر آخرت باشیم.
حجت الاسلام والمسلمین حدائق افزود: امیرالمومنین(ع) همچنین می فرماید باطن های خود را درست کنید تا خداوند ظاهرتان را درست کند، همچنین طلاب باید به خوبی درس بخوانند و بندگی خداوند را انجام دهند، برخی وجود دارند که آیت الله شده اند اما در جای دیگر کفر می گویند، این کار به دلیل این است که شرط بندگی را نداشته است، باید دلسوز آخرت باشید.
 
وی گفت: لباس روحانیت نماد تبلیغ دین و پر مسئولیت است، مبلس شدن به لباس روحانیت فرصت خوبی برای خدمت به مردم است، جامعه امروز نیاز به مبلغان و روحانیون که در خدمت مردم هستند دارد، برخی در میان مردم قدر شناس و برخی ناسپاس هستند اما اصل خداوند است.
 
 
 
انتهای پیام /  منصوره خسروبیگ
520 کلیک ها  چهارشنبه, 06 اسفند 1399 12:35
این مورد را ارزیابی کنید
(1 رای)

نظر دادن

لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
از ارسال دیدگاه های نا مرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.
لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.
در غیر این صورت، «راستین آنلاین» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

بالا