ضرورت آموزش قانون به گروه های مطالبه گری و مردم /انجمن وکلای مدافع آمرین و ناهیان راه اندازی می شود

ضرورت آموزش قانون به گروه های مطالبه گری و مردم /انجمن وکلای مدافع آمرین و ناهیان راه اندازی می شود
   
ضرورت آموزش قانون به گروه های مطالبه گری و مردم /انجمن وکلای مدافع آمرین و ناهیان راه اندازی می شود |||| ||||

دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان فارس در جلسهشورای حمایت حقوقی و قضایی از آمران به معروف و ناهیان از منکر گفت:ما باید قانون را به گروه های مطالبه گری و مردم آموزش دهیم. 

  به گزارش راستین آنلاین به نقل روابط عمومی ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان فارس، سلیمان مهدوی افزود : مقام معظم رهبری به دستگاه قضایی می فرمایند، اگر جوانی از سر نادانی و آشنا نبودن با قانون ولی روی تعصب دینی و انقلابی امر به معروف و نهی از منکری کرد و طرف مقابل نسبت به راه های فرار از قانون قوی‌تر بود شما موظفید از آمر حمایت کنید و این یعنی همان تشخیص درست.

پس وقتی می‌گوییم در سال آینده ما باید ملجاء و مأمن باشیم یعنی چی؟ این یعنی آخرین پناه ما باید باشیم که مردم برای دفاع از حق خود، اگر از همه جا ناامید شدند بدانند از سوی این ستاد حمایت می‌شوند یعنی دست رد به سینه کسی نباید بزنیم اگرطبق قانون مصداق امر به معروف نباشد، ولی حق باشد بایستی حداقل کارشناسان دفتر حمایت ستاد، مشاوره بدهند.

سلیمان مهدوی در ادامه افزود: ما درقسمت حمایت   تجربه داریم و قرار شده انجمن وکلای مدافع آمرین و ناهیان راه اندازی شود. 

به طور مثال بعضی مواقع تشخیص برای همه واضح است مثلاً ما می‌آییم جلوی مردم را می‌گیریم می‌گوییم چرا بدحجاب هستی اما دقیق تر که نگاه می‌کنیم، زیبا سازی، فضاسازی شهری ما علیه عفاف و حجاب است؛ عکس ها، تصاویر و... را دقیق تر ببینید، مدل شهرسازی ما به سمت بی حیایی است اینجا لازم است کمیته مشورتی خودمان را داشته باشیم، بی شک ما باید بهتر از بسیاری از مردم تشخیص دهیم. 

او ادامه داد :اکنون بی حیایی در کشور سازماندهی شده است از زمانی که قانون ماهواره در کشور آمد و کسی کاری نکرد از زمانی که فضای مجازی به این وضعیت درآمد و کسی اقدامی نکرد. 

به عنوان مثال: چرا مثلا توییتر تعطیل شده که متن محور است ولی اینستاگرام تعطیل نیست؟! من یک جمله‌ای در خصوص اینستاگرام دارم و می‌گویم پنجره‌ای که رو به اتوبان فساد و فحشا باز است در اتاق خواب بچه های ماست، یعنی با اینستاگرام ما پنجره فساد و فحشا را باز کردیم بر روی بچه هایمان. اما متاسفانه میبینیم حالا اینستاگرام به نظر آقایان مشکلی ندارد اما توییتر بسته است!!

دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر فارس در باب حمایت از خبرنگاران بیان کرد: ما می‌گوییم خبرنگار هم آمر به معروف و ناهی از منکر است، محکم هم ایستادیم وقتی میگوییم حمایت می‌کنیم یعنی وکیل می‌دهیم، چرا؟ چون این افراد  امر به معروف و نهی از منکر می‌کند.

مثلا وقتی خبرنگاری موضع سیاسی می گیرد برفرض مثال از او شکایت می‌کنند چه کسی باید از او حمایت کند به نظر شما این امر به معروف و نهی از منکر نیست؟ خبرنگاری مصداق امر به معروف و نهی از منکر است حالا تشخیص شما این باشد که به آن چیزی که خبرنگار پرداخته معروف بوده یا خیر؟ 

دستگیری ما از مردم، قانون یاد دادن است ما باید گروه‌های مطالبه‌گری را بیاوریم و آموزش قانون بدهیم. 

گروه‌های مطالبه‌گری قوانین مبتلابه را مثلاً قانون شفاف سازی قراردادها و قانون امر به معروف و نهی از منکر را در فضای مجازی منتشر کنند، تا مردم همه بدانند تا وقتی حرف می زنند مستند به قانون باشد.

 
 
 
انتهای پیام /  منصوره خسروبیگ
572 کلیک ها  یکشنبه, 03 اسفند 1399 12:05
این مورد را ارزیابی کنید
(1 رای)

نظر دادن

لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
از ارسال دیدگاه های نا مرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.
لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.
در غیر این صورت، «راستین آنلاین» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

بالا