• رئیس کمیته مذهبی شورای اسلامی شهر شیراز:

شهر انسان‌محور در ذیل خدامحوری قابل تعریف و اجرا است

شهر انسان‌محور در ذیل خدامحوری قابل تعریف و اجرا است
   
شهر انسان‌محور در ذیل خدامحوری قابل تعریف و اجرا است |||| ||||

رئیس کمیته مذهبی کمیسیون فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شورای اسلامی شهر شیراز گفت: شهر انسان‌محور در ذیل شهر خدامحور می‌تواند قابل تعریف و اجرا باشد.

 
به گزارش راستین آنلاین محمدتقی تذروی در دیدار با رییس حوزه علمیه خواهران فارس، با بیان اینکه انعقاد تفاهم‌نامه و همکاری‌های دو جانبه راهگشای پیشبرد اهداف مذهبی - فرهنگی در شهر خواهد بود، اظهار داشت: ما آمادگی داریم تا پس از تشکیل کارگروه مشترک و برگزاری جلسات هیئت اندیشه‌ورز مسائل مهم فرهنگی مذهبی شهر مورد رصد قرار گرفته و با برگزاری جلسات کارشناسی مستمر طرح‌ها و ایده‌های برتر را به کمیسیون فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شورای اسلامی شهر شیراز جهت بررسی و تصویب ارجاع شود.
 
او حضور پررنگ و پربار مجموعه‌های علمی - مذهبی همچون حوزه‌های علمیه را در کنار دستگاه‌های متولی امر فرهنگ جهت اعتلا بخشی به هویت معنوی سومین حرم اهل بیت علیهم السلام حائز اهمیت دانست و خواستار کارهای پژوهشی جهت ارائه به مجموعه‌های ذی‌ربط شد.
 
تذروی در ادامه با اشاره به شعار شهر انسان‌محور، با بیان این مطلب که شهر انسان‌محور در ذیل شهر خدامحور قابل تعریف و اجرا می‌تواند باشد، تصریح کرد: نگاه اومانیستی غرب به هستی در تقابل با فرهنگ و سنن و باورهای دینی در میان جوامع و ملل مسلمان است و ما راه سعادت مادی و معنوی بشری را توجه به همین باورها و فرهنگ‌ها می‌دانیم.
 
وی افزود: خدامحوری یک اصل اساسی است که توجه به آن می‌تواند تمدن‌سازی ایرانی - اسلامی را تحقق بخشد و کشورهایی که از اصل معنوی خویش دور شده‌اند امروز نیاز به بازگشت به معنویت را اقرار و اعتراف می‌کنند.
 
بر پایه این گزارش، در ادامه این نشست رییس حوزه علمیه خواهران استان فارس نیز با اشاره به سخنان رهبر معظم انقلاب مبنی بر توجه به مقوله فرهنگ، تلاش برای هدایت جوامع بشری در راستای سعادت معنوی را شاخص این امر قلمداد کرد.
 
حجت‌الاسلام و المسلمین محمودی فعالیت فکری و پژوهشی حوزه‌های علمیه را در سطحی بسیار عالی توصیف کرده و با تأکید بر ظرفیت بالای این مجموعه‌های پژوهشی، اظهار داشت: باعث تأسف است که این ظرفیت از سوی دستگاه‌های متولی مورد غفلت واقع می‌شود و شکاف فرهنگی ایجاد شده نیز حاصل همین فاصله میان دستگاه‌های متولی و مجری با نهادهای علمی - مذهبی است.
 
وی ظرفیت جهادی و میدانی طلاب را نیز غنی دانسته و با اشاره به حرکت جهادی طلاب از آغاز همه گیری ویروس کرونا به ویژه در بحث تغسیل اموات کرونایی، توجه به این مجموعه‌ها را مایه خیر و برکتی دانست که خیر آن در سطح همه آحاد جامعه ساری و جاری می‌شود.
 
محمودی در ادامه گریزی به موضوع شهر خدامحور زد و مولفه‌های تحقق این امر را توجه به تمام شئون دینی دانست و گفت: افرادی لایق اجرای این موضوع هستند که پاکدستی و شفافیت وضعیت آنان بر آحاد جامعه روشن شده باشد.
 
گفتنی است در پایان این جلسه، تذروی رئیس کمیته مذهبی کمیسیون فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شورای اسلامی شهر شیراز در خصوص مطالبات معاونین حوزه علمیه قول پیگیری و مساعدت داد.
انتهای پیام /  منصوره خسروبیگ
628 کلیک ها  شنبه, 02 اسفند 1399 10:08
این مورد را ارزیابی کنید
(1 رای)

نظر دادن

لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
از ارسال دیدگاه های نا مرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.
لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.
در غیر این صورت، «راستین آنلاین» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

بالا