ضرورت تعیین تکلیف سامان‌دهی کارگران ساختمانی، دست‌فروشان سطح شهر

ضرورت تعیین تکلیف سامان‌دهی کارگران ساختمانی، دست‌فروشان سطح شهر
   
ضرورت تعیین تکلیف سامان‌دهی کارگران ساختمانی، دست‌فروشان سطح شهر |||| ||||

دغدغه دست‌فروشان، بارفروشان و کارگران ساختمانی با نظارت دقیق بر نحوه سامان‌دهی آنها رفع شود. 

 
به گزارش راستین آنلاین در یکصد و هفتاد و یکمین جلسه کمیسیون سلامت، محیط زیست و خدمات شهری شورای اسلامی شهر شیراز، عملکرد شهرداری در خصوص نحوه ساماندهی کارگران ساختمانی، دست فروشان و بارفروشان سطح شهر مورد بررسی قرار گرفت.
 
در این نشست پس از ارائه گزارش روسا و نمایندگان اداره کل فنی و حرفه ای، راه و شهرسازی و معاونت خدمات شهری شهرداری، سازمان سامان دهی مشاغل شهری و فرآورده های کشاورزی، اداره پیشگیری و رفع تخلفات شهری و سازمان فاوا شهرداری شیراز، مقرر شد که کارگروه فنی با محوریت سازمان سامان دهی مشاغل شهری و فرآورده های کشاورزی معاونت خدمات شهری شهرداری و با حضور نمایندگان تام الاختیار اداره های مرتبط و کارشناس کمیسیون تشکیل شود.
 
 رئیس کمیسیون سلامت، محیط زیست و خدمات شهری با اشاره به نقش مهم کارگروه های تخصصی در نحوه سامان دهی کارگران ساختمانی، بارفروشان و دست فروشان سطح شهر گفت: به منظور دسترسی آسان شهروندان به کارگران ساختمانی اعم از ساده یا ماهر، رفع سد معبر و کاهش حجم ترافیک حاصل از تجمع این افراد، ضروری است نسبت به در نظر گرفتن مکان هایی جهت حضور کارگران ساختمانی شهر شیراز متناسب با سیما و منظر شهری اقدام شود.
 
وی افزود: با توجه به مصوبه قبلی شورا لازم است کارگروه مذکور پس از بررسی لازم، نتیجه عملکرد سایر دستگاههای مرتبط را در خصوص مصوبه فوق الذکر، تهیه و به شورا ارایه کند.
 
رئیس کمیسیون سلامت، محیط زیست و خدمات شهری شورای اسلامی شهر شیراز اضافه کرد: این کارگروه فنی با در نظر گرفتن تمهیدات لازم جهت راه اندازی سامانه سامان دهی کارگران و استادکاران ساختمانی شهر شیراز، نسبت به ارائه برنامه زمان بندی راه اندازی سامانه مذکور اقدام کرده و نتیجه ظرف سه هفته آینده به شورای شهر ارائه شود.
 
وی با اشاره به تصمیم کمیسیون در خصوص تشکیل کارگروه دیگری در زمینه ساماندهی بارفروشان و دست فروشان گفت: کارگروه ضمن تهیه بانک اطلاعاتی دست فروشان و بارفروشان فعال در سطح شهر، نسبت به ارائه راهکارهای مناسب در خصوص نحوه سامان دهی این گروه اقدام و نتیجه ظرف سه هفته آینده جهت بررسی به شورا ارائه شود.
 
ناصری در پایان اظهار امیدواری کرد که با توجه به شرایط اقتصادی و معیشتی موجود و با در نظر گرفتن وضعیت قشر آسیب پذیر دست فروشان و بارفروشان، هر چه سریعتر سامان دهی صورت پذیرفته تا ضمن نظارت دقیق، شاهد رفع دغدغه آنها باشیم.
 
انتهای پیام /  منصوره خسروبیگ
349 کلیک ها  چهارشنبه, 29 بهمن 1399 21:31
این مورد را ارزیابی کنید
(1 رای)

نظر دادن

لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
از ارسال دیدگاه های نا مرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.
لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.
در غیر این صورت، «راستین آنلاین» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

بالا