• در حوزه علمیه منصوریه بررسی شد:

ویژگی های شیعیان از منظر امام باقر(ع) جهت سعادتمندی در دنیا و آخرت

ویژگی های شیعیان از منظر امام باقر(ع) جهت سعادتمندی در دنیا و آخرت
   
ویژگی های شیعیان از منظر امام باقر(ع) جهت سعادتمندی در دنیا و آخرت |||| ||||

در حوزه علمیه منصوریه شیراز ویژگی های شیعیان از منظر امام باقر(ع) جهت سعادتمندی در دنیا و آخرت بررسی شد.

 
به گزارش خبرگزاری راستین آنلاین حجت الاسلام والمسلمین حمیدرضا حدائق امروز به مناسبت میلاد امام محمد باقر(ع) که به صورت وبینار برگزار شد، یکی از ویژگی های شیعیان را بخشش در راه رسیدن به اهل بیت(ع) دانست و اظهار کرد: شیعه بودن در عمل مشخص می شود، از این رو باید مطابق اهل بیت(ع) عمل کنیم.
 
وی در ادامه اضافه کرد: امروز برخی ادعا می کنند که شیعه هستند اما در صورتی که مطابق اهل بیت(ع) عمل نمی کنند، امام رضا(ع) از این رو می فرمایند شیعیان برای ما زینت باشید، بنابراین باید طوری رفتار کرد که موجب سرافرازی اهل بیت(ع) باشیم.
 
مدیر حوزه علمیه منصوریه شیراز به سایر ویژگی های امام باقر(ع) اشاره و تاکید کرد: اگر شیعیان از دستورات اهل بیت(ع) عمل کنند برکاتی نیز در زندگی شامل حال آنان خواهد شد، شیعیان امیرالمومنین(ع) در راه اهل بیت(ع) به یکدیگر بخشش دارند، در واقع برای آن دسته از شیعیان گرفتاری برادران و خواهران دینی اهمیت دارد.
 
وی عنوان کرد: خداوند در قرآن کریم نیز یکی از اوصاف نمازگزاران را کمک به محرومین می داند، به این معنا که در اموال خود حقی را مشخص می کنند که آن حق را به محروم جامعه می دهد، البته برخی مفسرین آن حق را پرداخت زکات می نامند، برخی دیگر از مفسیرن آن حق را پرداخت خمس می دانند و برخی دیگر استناد به روایت امام صادق(ع) می کنند که مراد از پرداخت حق این است که فرد از اموال خود بخشی را جدا کرده و به اندازه وسعت و سهمی که مشخص کرده در طول ماه سعی در رفع حوائج نیازمندان شیعیان کند.
مسئول قرارگاه عمار منصوریه افزود: جوامع شیعه در ایام کرونا به خوبی نشان دادند که بنا به فرمایش مقام معظم رهبری پیرو اهل بیت(ع) بودند و جوامع غربی هم نشان دادند که چه طور به یکدیگر رسیدند؟ به حمدلله قرارگاه عمار منصوریه نیز در این ایام راه اندازی شد و با حضور مبلغین و همت خیرین کمک هایی در قالب پویش همدلی و کمک های مومنانه را به نیازمندان انجام دادند.
وی انفاق را مورد توجه قرار داد و گفت: انفاق به قدری مهم است که خداوند در قرآن کریم برکاتی را برای آن ذکر می کند، یکی از راه کار های خارج کردن رزائل انفاق است، لذا افرادی که می خواهند حب دنیا از دل آنان بیرون رود باید انفاق کنند.
مدیر مدرسه علمیه منصوریه شیراز با تاکید بر اینکه انفاق و بخشش به دست خود شخص، بسیار مهم و دارای اهمیت است، اذعان کرد: امام باقر(ع) می فرمایند شیعیان امیرالمومین(ع) به خاطر دوستی ما اهل بیت(ع) یکدیگر را دوست دارند، همچنین می فرمایند شیعیان برای زنده نگاه داشتن امر ما همدیگر را یاد می کنند، در واقع در مراسمات و جلسات اهل بیت(ع) نیز حضور می یابند، لذا بهترین مجالس زنده نگاه داشتن یاد اهل بیت(ع) است.
وی ظلم و ستم نکردن در حالت خشم و عصابانیت را یکی دیگر از ویژگی های شیعیان امیرالمومنین(ع) از نگاه امام باقر(ع) دانست و بیان کرد: نباید در حال خشم و غضب ظلم کرد، امام صادق(ع) نیز این ویژگی را برای مومنان بر می شمارد.
 حجت الاسلام والمسلمین حدائق با بیان اینکه شیعه امیرالمومین(ع) در حال خوشحالی اصراف نمی کنند، عنوان کرد: برخی میلیون ها تومان هزینه عروسی و جشن می کنند، نباید در مراسم ها و جشن ها اصراف شود، باید هزینه های آنچنانی را از زندگانی ها حدف کرد، امام حسن(ع) در زندگی خود سه مرتبه اموال خود را به صورت نصف با فقرا تقسیم کردند.
وی خاطرنشان کرد: همچنین شیعیان باعث برکات برای همسایگان هستند در واقع اهل آزار و اذیت نیستند و مایه خیر و برکت برای همسایگان خود هستند، همچنین شیعیان اهل سازش در معاشرت هستند همان موضوعی که در سیره رسول اکرم(ص) است و با اخلاق ناب نبوی در میان مردم آن زمان عربستان که فاقد تمدن بودند مبعوث شدند.
انتهای پیام /  منصوره خسروبیگ
227 کلیک ها  شنبه, 25 بهمن 1399 12:32
این مورد را ارزیابی کنید
(1 رای)

نظر دادن

لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
از ارسال دیدگاه های نا مرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.
لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.
در غیر این صورت، «راستین آنلاین» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

بالا