بهره مندی200خانوار عشایری از نعمت آب پایدار

بهره مندی200خانوار عشایری از نعمت آب پایدار
   
بهره مندی200خانوار عشایری از نعمت آب پایدار |||| ||||

در نهمین روز از دهه فجر در آیین کلنگ زنی حفر و تجهیز چاه آب شرب تیره چهارراهی ۲۰۰ خانوار عشایری از نعمت آب سالم و پایدار بهره مند شدند.

 
به گزارش راستین آنلاین معاون گردشگری و امور زائرین استانداری فارس در آیین کلنگ زنی حفر و تجهیز چاه آب شرب تیره چهارراهی گفت: مقاومت، شهامت و ایثار از ویژگی بارز عشایر است که با تقدیم ۲ هزار شهید عشایری در هشت سال دفاع مقدس در استان فارس آن را به اثبات رسانده اند.
 
 لقمانی با اشاره به اینکه در هر چادر عشایری یک کارگاه تولیدی کوچکی وجود دارد افزود: امروزه ۲۵ درصد گوشت قرمز،32 درصد صنایع دستی کشور توسط جامعه عشایری تولید می‌شود،که نقش بسزایی در اقتصاد و رونق کشور دارند،که نقش بسزایی در اقتصاد و رونق کشور دارند.
 
وی تصریح کرد: در چند سال اخیر بیشتر مناطق عشایری استان فارس از نعمت آب سالم و بهداشتی پایداربرخوردار شده‌اند که بیانگر این است که در دولت تدبیر و امید توجه ویژه ای به جامعه عشایری شده است. 
 
 مدیر کل امورعشایر فارس ادامه داد : شاخص برخورداری عشایر از آب پایدار ۴۳ درصد بوده که در دو سال اخیر به شاخص برخورداری به۶۳ درصد رسیده است.
 
بهرامی با بیان اینکه تمام فعالیت های سازمان امور عشایر ایران در راستای حمایت از جامعه عشایری است افزود: تلاش خواهیم کرد که عشایر در تمام مناطق استان بتوانند از تمام ظرفیت ها جهت برخورداری از تامین آب سالم پایدار استفاده کنند.
 
وی درادامه افزود : امیدواریم در چند سال آینده بتوانیم آبرسانی سیار را به طور کامل حذف کنیم و همه عشایر بتوانند از آب پایدار برخوردار شوند .
در حاشیه بر گزاری این مراسم از سایت های اسکان نجف آباد و مهکستان بازدید به عمل امد.
انتهای پیام /  منصوره خسروبیگ
1774 کلیک ها  دوشنبه, 20 بهمن 1399 19:13
این مورد را ارزیابی کنید
(1 رای)

نظر دادن

لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
از ارسال دیدگاه های نا مرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.
لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.
در غیر این صورت، «راستین آنلاین» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

بالا