برگزاری هفدهمین نمایشگاه تخصصی فرش دستباف در شیراز

هفدهمین نمایشگاه تخصصی صنعت فرش دستباف با حضور جمعی از مسئولین استان و برترین تولیدکنندگان و فعالان حوزه این هنرصنعت عصر روز دوشنبه مورخ 20 بهمن 1399 در محل دایمی نمایشگاه های بین المللی استان فارس شروع به کار کرد.

 
به گزارش راستین آنلاین مدیرعامل شرکت نمایشگاه های بین المللی فارس گفت: فرش دستباف ایران در همه زمینه‌های هنری، اجتماعی و فرهنگی جایگاه ویژه ای دارد و نقش مهمی در توسعه اقتصادی کشور ایفا می‌کند. در این میان بالغ بر 20 درصد فرش دستباف کشور توسط 175 هزار بافنده ثبت شده استان فارس بافته می‌شود.
 
سید محمود موسوی با اشاره به اینکه 80 درصد تولیدات فرش دستباف استان فارس در بازار صادرات قرار دارد، گفت: بازار تاریخی و زیبای وکیل شیراز به عنوان اصلی ترین و قدیمی ترین مرکز تجارت این هنرصنعت در کشور شناخته شده می‌باشد.
 
مدیرعامل نمایشگاه بین المللی فارس از حضور 58 مشارکت کننده در نمایشگاه تخصصی صنعت فرش دستباف خبر داد و افزود: تولیدکنندگان و بافندگان فرش های دستباف، گلیم، گبه، جاجیم و تابلو فرش از سراسر نقاط کشور از جمله فارس، تهران، کرمان، قم، آذربایجان شرقی، کهگیلویه و بویراحمد، اصفهان، چهارمحال و بختیاری، گلستان و بوشهر در این نمایشگاه حضور دارند.
 
موسوی با اعلام این که 53 درصد مشارکت کنندگان این نمایشگاه از بافندگان و تولیدکنندگان فرش استان فارس هستند گفت: سالن حافظ نمایشگاه بین المللی فارس به مساحت ۶ هزار متر مربع به مدت ۶ روز میزبان هنرمندان و صنعتگران حوزه فرش دستباف کشور است.
 
او همچنین افزود: در راستای صیانت از سلامت بازدیدکنندگان و اجرای دستورالعمل های بهداشتی در مقابله با شیوع ویروس کرونا، اقداماتی صورت گرفته که از جمله آنها الزام به دریافت نوبت بازدید به دلیل کنترل و مدیریت تعداد افراد حاضر در سالن ها و جلوگیری از ازدحام جمعیت و همچنین استعلام کد ملی افراد از سامانه وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی کشور به منظور جلوگیری از ورود بیماران در دوره نقاهت، قرنطینه و افراد مشکوک و ناقل به سالن‌های نمایشگاه می باشد.
 
بازدید کنندگان  می‌توانند جهت بازدید از این نمایشگاه با دریافت نوبت بازدید رایگان از وب سایت شرکت نمایشگاه بین المللی فارس به آدرس www.farsfair.ir تا روز شنبه مورخ 25 بهمن 1399 همه روزه از ساعت 15 تا 20 به محل دایمی نمایشگاه های بین المللی استان فارس مراجعه کنند. 
انتهای پیام /  منصوره خسروبیگ
432 کلیک ها  دوشنبه, 20 بهمن 1399 16:41
این مورد را ارزیابی کنید
(1 رای)

نظر دادن

لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
از ارسال دیدگاه های نا مرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.
لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.
در غیر این صورت، «راستین آنلاین» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

بالا