اشتغال بیش از 11هزار و 400 نفر از مددجویان فارس

اشتغال بیش از 11هزار و 400 نفر از مددجویان  فارس
   
اشتغال بیش از 11هزار و 400 نفر از مددجویان  فارس |||| ||||

در 10 ماهه امسال 11 هزار و 470 نفر از مددجویان تحت حمایت کمیته امداد فارس شاغل شدند.

 
به گزارش راستین آنلاین معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد فارس گفت:کمیته امداد استان مطابق با برنامه راهبردی عملیاتی خود در ایجاد اشتغال گروه های هدف، 3 راهبرد اصلی بهبود فضای کسب و کار، توسعه همکاری فعالان کسب و کار و توسعه زنجیره های ارزش را دنبال می کند.
 
سید اسماعیل جوادی حقیقی با اشاره به همراهی ارگان ها و موسسات برون سازمانی با کمیته امداد، افزود: استفاده از ظرفیت موسسات مشاوره شغلی در آینده ای نزدیک در قالب برون سپاری جهت بخشی از فعالیت های اشتغال امداد، انجام می گیرد.
 
وی در ادامه اضافه کرد: برنامه ریزی ، تمهید و تسهیلگری ، نظارت و نظام ارجاع پیگیری برنامه های اشتغال تا تحقق درآمد پایدار، از جمله اقدامات موثر این نهاد بوده است. 
 
معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد فارس با اشاره به اهمیت آموزش‌های فنی و حرفه‌ای و مهارتی برای اشتغال پایدار مددجویان خاطر نشان کرد: یکی از رویکردها و سیاست‌های این نهاد ارائه آموزش‌های مبتنی بر اشتغال پایدار و متناسب با بازار کار و همچنین آماده‌سازی نیروی کار ماهر برای ایجاد شغل است .
 
وی یادآور شد: دوره‌های آموزشی و مهارتی بر اساس استعداد سنجی و برحسب علاقه مددجویان برگزار می‌شود که در همین راستا، طی ده ماه گذشته، 19 هزار و 374 نفر مددجو از آموزش‌های فنی و تخصصی شامل آموزش‌های مقدماتی، مهارتی و توسعه و پایدارسازی بهره‌مند شدند. همچنین پیرو آموزش های فنی و حرفه ای اجرا شده، با ایجاد تعداد 9559 طرح اشتغال، 11470 نفر از مددجویان شاغل شدند.
 
جوادی افزود: مجریان طرح اشتغال که دوره‌های مهارتی را گذرانده‌اند در مسیر اجرای طرح‌های اشتغال با مشکلات و موانع کمتری روبه‌رو می‌شوند و مدیریت بحران بهتری دارند .
وی به محرومیت‌های استان در زمینه اشتغال خانوارها اشاره کرد و گفت: با توجه به ظرفیت‌های استان، به‌ویژه در مناطق روستایی و کم برخوردار، بیشترین اشتغال‌زایی در این مناطق و در زمینه کشاورزی، صنایع‌دستی و دامپروری انجام می‌شود.
 
انتهای پیام /  منصوره خسروبیگ
537 کلیک ها  دوشنبه, 20 بهمن 1399 10:16
این مورد را ارزیابی کنید
(1 رای)

نظر دادن

لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
از ارسال دیدگاه های نا مرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.
لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.
در غیر این صورت، «راستین آنلاین» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

بالا