افتتاح نمایشگاه عكاسان خبری فارس در حرم شاهچراغ(ع) 

افتتاح نمایشگاه عكاسان خبری فارس در حرم شاهچراغ(ع) 
   
افتتاح نمایشگاه عكاسان خبری فارس در حرم شاهچراغ(ع)  |||| ||||

همزمان با سالروز ولادت حضرت زهرا(س) و ایام‌الله دهه فجر انقلاب اسلامی، نمایشگاه عكس جمعی از عكاسان خبری استان فارس با عنوان «حماسه‌های ماندگار» در حرم مطهر حضرت شاهچراغ(ع) افتتاح شد.

 
به گزارش راستین آنلاین  همزمان با سالروز ولادت حضرت زهرا(س) و ایام‌الله دهه فجر انقلاب اسلامی، مراسم افتتاحیه نمایشگاه عكس جمعی از عكاسان خبری استان فارس با عنوان «حماسه‌های ماندگار» عصر امروز، 15 بهمن‌ماه در حرم مطهر حضرت شاهچراغ(ع) برگزار شد.
 
مجید میكائیلی، رئیس سازمان بسیج هنرمندان فارس در این مراسم گفت: این نمایشگاه با همكاری و مشاركت جمعی از عكاسان خبری استان فارس از امروز آغاز به‌كار كرده است كه به یاری خدا تا 24 بهمن‌ماه در حرم مطهر حضرت شاهچراغ(ع) پا برجاست.
 
وی با بیان اینكه در این نمایشگاه 60 عكس از عكس‌های راهپیمایی‌های 22 بهمن سال‌های گذشته استان كه توسط عكاسان خبری به ثبت‌ رسیده و در رسانه‌ها نیز منتشر شده است،‌ در معرض دید عموم گذاشته شده است، گفت: این نمایشگاه جنبه جشنواره‌ای نیز دارد بدین صورت كه هر عكس علاوه بر ذكر نام عكس دارای یك كد است و عموم بازدیدكنندگان نمایشگاه می‌توانند عكس برگزیده از نظر خود را به شماره پیامكی كه در پایین هر عكس قرار دارد، پیامك كنند و در پایان نیز عكس‌های برگزیده معرفی شده و از عكاسان آن تجلیل به‌عمل خواهد آمد. 
 
میكائیلی اظهار كرد: به‌منظور معرفی و استفاده هرچه بیشتر از ظرفیت‌‌های عكاسان خبری استان فارس كه هر كدام از آنان نیز دارای هنرهای درخور توجهی هستند، برنامه‌ریزی مختلفی انجام داده‌ایم كه به یاری خدا در طول سال و به‌خصوص هفته هنر انقلاب اسلامی آن‌ها را اجرایی خواهیم كرد.
 
رئیس سازمان بسیج هنرمندان فارس در پایان ضمن قدردانی از عكاسانی كه در برپایی این نمایشگاه همكاری و مشاركت داشته‌اند، گفت: در برپایی این نمایشگاه نهادهای مختلفی پایگاه مقاومت بسیج آستان مقدس احمدی و محمدی(ع)، شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی فارس، معاونت فرهنگی سپاه فجر و حوزه هنری انقلاب اسلامی،‌ سازمان بسیج هنرمندان استان را یاری رسانده‌اند.
 
حسن گلزار، معاون فرهنگی سپاه فجر استان فارس نیز در این مراسم ضمن تبریك فرا رسیدن سالروز ولادت حضرت زهرا(س) و ایام‌ دهه فجر گفت: امسال به دلیل شیوع كرونا شاید نتوانیم راهپیمایی‌ نظیر سال‌های گذشته را كه مردم تجمع می‌كردند را انجام دهیم اما می‌توان كارهایی انجام داد تا جای خالی راهپیمایی نظیر سال‌های گذشته به‌نوعی جبران شود.
 
وی با اشاره به برگزاری نمایشگاه عكس عكاسان خبری استان فارس گفت: برپایی چنین نمایشگاه‌هایی می‌تواند تا حدودی آن تصاویر سال‌های گذشته زنده كند. البته به‌نظر می‌رسد كه چنین نمایشگاه‌هایی لازم است در نقاط مختلف شهر كه مراسم 22 بهمن امسال كه به‌صورت رژه موتوری و خودروی برگزار می‌شود، برپا شوند. 
 
گلزار در ادامه به برنامه‌ریزی‌های انجام شده درباره راهپیمایی 22 بهمن امسال اشاره كرد و افزود: متولی برپایی راهپیمایی شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی است اما در مجموعه بسیج و سپاه تاكنون چندین جلسه در این رابطه برگزار كرده‌ایم و در آن برنامه‌ریزی‌هایی انجام شده است تا در تمام نقاط شهر شیراز و البته بلوارها و خیابان‌های اصلی هم رژه موتوری و هم خودرویی انجام شود.
 
وی با ذكر این نكته كه ممكن است این برنامه‌ریزی در روزهای آینده تغییر كند، گفت: نقاطی كه قرار است رژه‌های خودرویی و موتوری اجرا شود، كاملاً مشخص شده است ضمن اینكه پیش‌بینی‌های امنیتی لازم هم در این رابطه اندیشیده شده است.
 
احسان خازن، فرمانده پایگاه مقاومت بسیج حرم احمدبن موسی شاهچراغ(ع) نیز در این مراسم گفت:‌ پایگاه مقاومت احمدبن موسی(ع) كه در حرم مطهر حضرت شاهچراغ(ع) مستقر است، با هماهنگی سایر مجموعه‌ها مانند بسیج هنرمندان یا معاونت فرهنگی سپاه فجر اقدام به برگزاری برنامه‌های متعددی در دهه فجر كرده است كه برگزاری نمایشگاه حماسه‌های ماندگار یكی از این برنامه‌هاست و در آن آثار عكاسان خبری استان در معرض دید زائران سومین حرم اهل بیت(ع) در ایران اسلامی قرار گرفته است. 
 
وی اظهار كرد:‌ البته طی این ایام و به‌مناسبت بزرگداشت ایام‌الله دهه فجر و سالروز ولادت حضرت زهرا(س)،‌ برنامه‌های مختلفی نظیر برپایی همایش‌های بصیرتی، تكریم خانواده معظم شهدای مدافع حرم و شهدای خانواده‌های خدام آستان مقدس حضرت شاهچراغ(ع) به‌همت پایگاه مقاومت بسیج احمدبن موسی(ع) اجرا شده و می‌شوند.
 
 
 
 
انتهای پیام /  منصوره خسروبیگ
1041 کلیک ها  چهارشنبه, 15 بهمن 1399 21:19
این مورد را ارزیابی کنید
(1 رای)

موارد مرتبط

نظر دادن

لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
از ارسال دیدگاه های نا مرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.
لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.
در غیر این صورت، «راستین آنلاین» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

بازگشت به بالا
بالا