آموزش برای بهبود یافتگان سوء مصرف مواد مخدر/ مهارت کنترل وسوسه

آموزش برای بهبود یافتگان سوء مصرف مواد مخدر/ مهارت کنترل وسوسه
   
آموزش برای بهبود یافتگان سوء مصرف مواد مخدر/ مهارت کنترل وسوسه |||| ||||

 رئیس اداره پیشگیری و ساماندهی آسیب دیدگان اجتماعی شهرداری شیراز از برگزاری کارگاه آموزشی به منظور صیانت از بهبودیافتگان سوء مصرف مواد مخدر خبر داد .

به گزارش راستین آنلاین یوسف آفرینی با اشاره به اینکه  کارگاه اول آموزش مهارت های روانشناختی، مهارت های زندگی و مهارت کنترل وسوسه برای توانمندی در مواجهه با وسوسه مصرف مواد برای فرد بهبود یافته برگزار شد ف گفت :این کارگاه جهت ارتقاء سطح سلامت روان و بهبود توانمندی های روانی و رفتاری در افراد جامعه هدف است.

وی افزود کارگاه دوم در خصوص ایجاد اشتغال با عنوان بازاریابی دستگاه های خود پرداز انجام شد.
در هر جلسه آموزش اشتغال سعی می شود مهارت هایی در خصوص یک شغل درآمدزا به افراد جامعه هدف آموزش داده شود. 
 
‌وی افزود حمایت های پس از خروج برای بهبود یافتگان سوء مصرف مواد مخدر پس از خارج شدن از مراکز درمانی و ترک اعتیاد موجب می شود افراد بهبود یافته در پروسه سلامت تثبیت شوند و پاک ماندن و دوری از اعتیاد برای آنها بلند مدت و ماندگار شود.
آفرینی افزود بهبود یافتگان نمی بایست به حال خود رها شوند، احساس تنهایی و عدم حمایت های لازم، فرد بهبود یافته را آسیب پذیر می کند.
 
او افزود درمان اعتیاد و ماندگاری سلامت امری بسیار دشوار و پیچیده است از همین رو دستگاه های مختلف؛ بخش خصوصی، خیرین و متخصصین دانشگاهی خصوصا در حوزه روانشناسی می بایست در این خصوص فعالیت مستمر داشته باشند. 
وی افزود سه حوزه پیشگیری، درمان و صیانت از بهبود یافتگان در خصوص مواجهه با اعتیاد به شکل هم زمان می بایست صورت پذیرد تا آمار اعتیاد تغییر کند.
انتهای پیام /  منصوره خسروبیگ
485 کلیک ها  سه شنبه, 14 بهمن 1399 15:13
این مورد را ارزیابی کنید
(1 رای)

نظر دادن

لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
از ارسال دیدگاه های نا مرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.
لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.
در غیر این صورت، «راستین آنلاین» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

بالا