• مدیر عامل شرکت گاز استان فارس:

بهره برداری ۳۱۶ پروژه گازرسانی ویژه دهه فجر در فارس / پروژه های گازرسانی برای اشتغالزایی افراد

بهره برداری ۳۱۶ پروژه گازرسانی ویژه دهه فجر در فارس / پروژه های گازرسانی  برای اشتغالزایی افراد
   
بهره برداری ۳۱۶ پروژه گازرسانی ویژه دهه فجر در فارس / پروژه های گازرسانی  برای اشتغالزایی افراد |||| ||||

مدیر عامل شرکت گاز استان فارس از بهره برداری ۳۱۶ پروژه گازرسانی ویژه دهه فجر در فارس بهره خبر داد. 

 
به گزارش راستین آنلاین غلامعباس حسینی گفت: گازرسانی به «خاش» توسط شرکت گاز فارس در راستای طرح ضربتی گاز رسانی به سیستان و بلوچستان شکل گرفته است.
 
او سه شنبه 14 بهمن در جمع خبرنگاران با بیان اینکه پروژه های گازرسانی پروژه های رفاهی معیشتی هستندو هم باعث رفاه می شوند، افزود : این پروژه ها تاثیر در معیشت مردم به لحاظ اشتغال زایی دارند.
 
مدیر عامل شرکت گاز فارس با اشاره به اینکه استان فارس در شاخص های مختلف بین 6 تا هشت درصد کشور را در بر می گیرد، اضافه کرد: تاکنون از 110 شهر استان فارس، 102 شهر به شبکه سراسری گاز وصل شده و هشت شهر دیگر برای گازرسانی در حال اجراست.
 
تا پایان سال آینده گاز رسانی صد درصدی خواهیم داشت 
 
حسینی با اشاره به اینکه شهرهای «فدامی»، «دوبرجی» و «عماد شهر» در دهه فجر و تا پایان سال گازرسانی می شوند، افزود: 98 و 9 دهم درصد خانوار شهری از گاز استفاده می کنند و تا پایان سال آینده، پوشش صددرصدی خواهیم داشت.
 
او با یادآوری این مطلب که از 2 هزار و 395 روستای مشمول گازرسانی تاکنون 2 هزار و 117 روستا معادل 89 و یک دهم درصد گازرسانی شده اند، اظهار کرد : 359 هزار خانوار از نعمت گاز برخوردار شدند. 
 
همچنین تا پایان سال، 95 و 9 دهم درصد روستاهای فارس گازرسانی می شوند.
 
مدیر عامل شرکت گاز فارس با اشاره به اینکه 96 و 15 صدم درصد میانگین خانوارهای شهری و روستایی استان از نعمت گاز بهره مند شده اند، یادآور شد: تا پایان سال ضریب بهره مندی استان به طور میانگین به 97 و سه دهم درصد می رسد.
 
همچنین حسینی با اشاره به اینکه 9 هزار و 622 صنعت در فارس وجود دارد، ادامه داد : هفت هزار و 878 صنعت گازرسانی شده است. 
 
او تاکید کرد: یک هزار و 129 صنعت هم در دست اقدام است که 598 مورد آن در حال گازرسانی و مابقی در بخش انتخاب گازرسانی هستند و در مجموع 615 صنعت گازرسانی نشده است.
 
مدیرعامل شرکت گاز استان با اشاره به اینکه در فارس 316 پروژه گازرسانی می شود افزود :با اعتبار 313 میلیارد تومان به بهره برداری می رسد. 
 
 
او همچنین از پروژه های باقیمانده بعد از دهه فجر تا پایان سال خبر داد و تاکید کرد: عماد شهر و 41 روستا با اعتبار 140 میلیارد تومان بعد از دهه فجر تا پایان سال به شبکه سراسر گاز متصل می شوند.
 
مدیر عامل شرکت گاز فارس همچنین از پیرامون فعالیت های دولت یازدهم و دوازدهم در عرصه گازرسانی گفت و افزود : شهرهای گازرسانی شده استان، قبل از دولت یازدهم و دوازدهم 80 مورد بوده، که اکنون به 102 شهر رسیده است. 
 
او ادامه داد : شاهد رشد 28 درصدی هستیم و روستاهای گازرسانی شده هم در این بازه زمانی از 678 مورد به 2 هزار و 117 مورد رسیده است، که 212 درصد رشد داشته است.
 
حسینی با اشاره به اینکه تعداد 138 جایگاه CNG داریم عنوان کرد :تعداد 133 جایگاه گازرسانی شده است. 
 
گفتنی است چهار جایگاه «الهی» شیراز، «حسینی» نورآباد، «جولایی» فسا و «نوشادی» فراشبند در دست اجراست و تنها یک جایگاه هم باقی مانده است.
 
همچنین حسینی با اشاره به اینکه طرح ملی اصلاح و بهینه سازی موتورخانه ها به صورت رایگان شامل تنظیم مشعل، نصب رسوب گیر و عایق کاری موتورخانه در حال اجراست که 10 درصد صرفه جویی شکل می گیرد، افزود: مشترکین برای ثبت نام در این طرح می تواند به آدرس goc.igc.ir مراجعه کنند.
 
وی در خصوص طرح رایگان شدن گاز در کشور هم گفت: کشور به صورت پنج اقلیم تقسیم شده است و اقلیم یک تا سه، جز اقلیم سرد محسوب می شوند، در این اقلیم یک مشترکینی که 200 متر مکعب و یا کمتر از آن مصرف داشته باشند، گاز آنان رایگان می شود که شهر شیراز جز اقلیم سه قرار دارد.
 
حسینی اضافه کرد: مشترکین اقلیم چهار می بایست 150 مترمکعب و یا کمتر از آن و مشترکین اقلیم پنج 100 مترمکعب و یا کمتر از آن مصرف داشته باشند که بتوانند از این طرح استفاده کنند، بر اساس این طرح 30 درصد از مردم رایگان خواهند شد.
 
مدیر عامل شرکت گاز استان با اشاره به اینکه این طرح از 16 آبان تا 15 فروردین اجرا می شود، تاکید کرد: در بقیه سال در تمام اقلیم ها کمتر از 45 مترمکعب و یا کمتر از آن استفاده کنند، گاز آنان رایگان است.
 
حسینی همچنین با اشاره به اجرا طرح ضربتی گازرسانی به استان سیستان و بلوچستان، گفت: این استان، تنها استانی بود که گازرسانی نشده بود و پنج استان به عنوان استان معین این طرح معرفی شدند و گازرسانی به شهر «خاش» و روستاهای آن به فارس سپرده شد و در این خصوص 320 کیلومتر شبکه گذاری، چهار ایستگاه برای انتقال گاز به «خاش» شکل گرفت و تا اردیبهشت سال آینده به شبکه سراسری متصل شدند.
انتهای پیام /  منصوره خسروبیگ
990 کلیک ها  سه شنبه, 14 بهمن 1399 12:02
این مورد را ارزیابی کنید
(1 رای)

نظر دادن

لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
از ارسال دیدگاه های نا مرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.
لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.
در غیر این صورت، «راستین آنلاین» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

بالا