آغاز به کار مرکز تحقیقات مبارزه با فساد اداری از سوی دادگستری فارس

آغاز به کار مرکز تحقیقات مبارزه با فساد اداری از سوی دادگستری فارس
   
آغاز به کار مرکز تحقیقات مبارزه با فساد اداری از سوی دادگستری فارس |||| ||||

مرکز تحقیقات مبارزه با فساد اداری از سوی دادگستری فارس آغاز به کار کرد.

 
به گزارش راستین آنلاین مرکز تحقیقات و پژوهشهای راهبردی، پیشگیری و مبارزه با فساد اداری و حکمرانی مطلوب توسط دادگستری کل استان فارس و با حمایت موقوفه کاظمی، در شیراز راه اندازی شد.
 
در اولین روز از دهه مبارک فجر انقلاب اسلامی، مرکز تحقیقات و پژوهشهای راهبردی، پیشگیری و مبارزه با فساد اداری و حکمرانی مطلوب دادگستری و همچنین مرکز شتاب دهنده حقوقی و قضایی استان فارس در مراسمی با حضور رئیس کل دادگستری فارس، دادستان مرکز استان، معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان و تنی چند از مسئولین استانی در شیراز افتتاح شد.
 
حجت الاسلام والسلمین سید کاظم موسوی رئیس کل دادگستری استان فارس ، ضمن تبریک ایام الله دهه فجر و میلاد با سعادت فاطمه زهرا (س)، از تلاشهای معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری قدردانی کرد و گفت: راه اندازی این مرکز به عنوان اقدامی بنیادین گامی بسیار موثر در پیشگیری از فساد است که می تواند با همکاری دانشگاه ها و محافل علمی در آینده بسیار ثمربخش باشد.
 
وی در خصوص شروع به فعالیت مرکز شتابدهنده حقوقی و قضایی در کنار مرکز تحقیقات مبارزه با فساد اداری، تصریح کرد: این مرکز در راستای کمک به تسهیل روند فعالیتهای حقوقی به کارآفرینان، نخبگان و فعالان و گروههای مختلف جامعه و در مسیر تحقق رونق تولید و اجرای اسناد بالادستی در حوزههای اقتصادی و اجتماعی، راه اندازی شده است.
 
در ادامه اسمعیل اکبری، معاون قضائی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان فارس نیز با بیان اینکه این مرکز برای اولین بار در کشور و در راستای اجرای سند تحول قضایی، به همت معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری فارس راهاندازی شده، اظهار کرد: این مرکز قرار است با حمایت دستگاه قضائی و بهرهگیری از ظرفیت نهادهای مردمی، نخبگان و فعالان حوزه حقوقی و قضایی، با انجام تحقیقات و پژوهشهای کاربردی در زمینه پیشگیری از فساد خصوصا در حوزه اداری،مبارزه با فساد را تسهیل کند.
 
وی افزود: مرکز تحقیقات مبارزه با فساد اداری تلاش خواهد کرد علاوه بر تحقیق و پژوهش در خصوص راهکارهای عملیاتی پیشگیری از وقوع فساد، در زمینه شناسایی گلوگاههای حساس و همچنین اصلاح فرآیندهایی که منجر به فساد میشود نیز اقدامات خود را با دیدگاه کاربردی، عملیاتی کند.
انتهای پیام /  منصوره خسروبیگ
780 کلیک ها  یکشنبه, 12 بهمن 1399 18:22
این مورد را ارزیابی کنید
(1 رای)

نظر دادن

لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
از ارسال دیدگاه های نا مرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.
لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.
در غیر این صورت، «راستین آنلاین» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

بالا