• مسئول سازمان بسیج علمی، پژوهشی و فناوری استان فارس:

اولین مرکز نوآوری جنوب کشور در فارس ایجاد می شود/40 پایگاه برجسته علمی در فارس

اولین مرکز نوآوری جنوب کشور در فارس ایجاد می شود/40 پایگاه برجسته علمی در فارس
   
اولین مرکز نوآوری جنوب کشور در فارس ایجاد می شود/40 پایگاه برجسته علمی در فارس |||| ||||

مسئول سازمان بسیج علمی، پژوهشی و فناوری استان فارس گفت: اولین مرکز نوآوری در جنوب کشور را در فارس ایجاد خواهیم کرد، که این مرکز در سال ۱۴۰۰ به بهره برداری می رسد.

 
به گزارش راستین آنلاین احمدرضا قاسمی شنبه 11 بهمن در جمع خبرنگاران با بیان اینکه چهار هزار و 200 پایگاه در سراسر استان است افزود : 40 پایگاه برجسته علمی زیر نظر سازمان بسیج علمی، پژوهشی و فناوری استان فارس فعال است. 
 
او با اشاره به اینکه پنج کارگروه در سازمان وجود دارد عنوان کرد : تقویت بنیه علمی بسیج و شناسایی مخترعین و نخبگان از اهداف این پایگاه ها است. 
 
قاسمی با اشاره به اینکه این پژوهشکده با 12 قشر دانشور بسیج و فعالیت خبرگزاری علم و فناوری از مهمترین فعالیت های ماست، اظهار کرد: 10 مرکز رشد با هدف حمایت از بسیجیان نخبه علمی راه اندازی شده است.
 
 او همچنین از حمایت های مادی و معنوی این پژوهشکده گفت و اظهار کرد : هر شرکت و فردی که صاحب ایده باشد، به وسع سازمان از آنان حمایت می کنیم در گام اول سه و نیم و یا پنج میلیون تومان و در مرحله صنعتی و نیم حرفه ای 60 میلیون تومان به بالا به صورت بلاعوض بین نخبگان توزیع می شود و یک سازمان هم باید اعلام نیاز کند.
 
مسئول سازمان بسیج علمی، پژوهشی و فناوری استان فارس اضافه کرد: همانطور که از سال 42 مبنای انقلاب پایه ریزی شد و در سال 57 به نتیجه رسید، امروز هم می بینیم در حوزه علمی هم به جهاد نیاز داریم.
 
او با تاکید بر اینکه سازمان بر اساس رسالت هایی که دارد به مسئله علم و فناوری کمک می کند، افزود: جسنواره «جهادگران علم و فناوری» با هدف امید آفرینی در جامعه نخبگانی ایجاد شده و همواره ما به دنبال هم افزایی هستیم. 
 
همچنین این جشنواره با حضور سردار بوعلی، فرمانده سپاه فجر فارس و سردار رحیمی، مسئول سازمان بسیج علمی و پژوهشی کشور برگزار می شود.
 
قاسمی با اشاره به شرایط کرونایی گفت : برای عموم به صورت مجازی و با حضور 40 نفر از برگزیدگان برگزار می شود و در این جشنواره 2 نفر از برترین های کنکور، 12 قشر دانشور، پنج ناحیه برتر و سه خبرنگار برتر خبرگزاری علم و فناوری تجلیل می شود.
 
او با تاکید بر اینکه افتتاح دومین پایگاه علمی وقفی را در شهرستان زرین دشت افتتاح خواهیم داشت، اظهار کرد: رونمایی از کتاب در حاشیه این جشنواره داریم و اولین مرکز نوآوری در جنوب کشور را در فارس ایجاد خواهیم کرد،که این مرکز در سال 1400 به بهره برداری می رسد.
 
وی با اشاره به اینکه در ایام دهه فجر برنامه های ویژه ای اجرا می شود، افزود :امیدوارم بتوانیم در راستای چرخه علم و فناوری قدم های زیادی برداریم.
 
 
انتهای پیام /  منصوره خسروبیگ
530 کلیک ها  شنبه, 11 بهمن 1399 15:47
این مورد را ارزیابی کنید
(1 رای)

نظر دادن

لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
از ارسال دیدگاه های نا مرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.
لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.
در غیر این صورت، «راستین آنلاین» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

بالا