پروانه وکالت نشان مسؤولیت است نه منبع کسب درآمد

پروانه وکالت نشان مسؤولیت است نه منبع کسب درآمد
   
پروانه وکالت نشان مسؤولیت است نه منبع کسب درآمد |||| ||||

  نخستین اجلاس سراسری روسای کمیسیون های کارآموزی مرکز وکلای قوه قضاییه با حضور رئیس مرکز وکلا ،کارشناسان رسمی ومشاوران خانواده قوه قضائیه و رئیس معاونت وکلاورییس کمیسیون کارآموزی مرکز وکلای قوه قضاییه در شیراز برگزار شد.

  به گزارش راستین آنلاین رئیس مرکز وکلای قوه قضاییه در فارس ضمن تبریک دهه فجر انقلاب اسلامی اظهار کرد: امیدواریم که این نشست برای کارآموزان منشا خیر و برکت و افزایش سواد تخصصی آنها باشد.
 
حسن عبدلیان پور که در جمع کاراموزان مرکز وکلای قوه قضاییه استان فارس افزود: حضور کارآموزان با انگیزه در این مرکز نوید آینده ای درخشان و پربار را می دهد.
 
او در توصیه به کارآموزان نیز خاطرنشان کرد: از کارآموزان  انتظار داریم  در ارتقای مهارت های حرفه ای خود نهایت تلاش را داشته باشند.
 
همچنین  بهادری رئیس مرکز وکلای قوه قضاییه با تاکید بسیار بر رعایت اخلاق حرفه ای در وکالت خطاب به کارآموزان حاضر در نشست گفت: پروانه وکالت شما نشان مسوولیت شماست نه منبع کسب درآمد، لذا هر وقت چشمتان به آن افتاد از این بار سنگین خوف داشته باشید.
 
او افزود: شما باید بدانید در حوزه ارتقای کیفیت عملکرد و اخلاق حرفه ای و درافتادن با مظاهر ظلم و حمایت از مظلوم چه مسوولیتی دارید و چقدر آمادگی و شجاعت حرکت در این مسیر را خواهید داشت.
 
 بهادری خاطرنشان کرد: این موقعیت وکالت نقطه عطف زندگی شماست اگر قدرآن را بدانید لذا کارشناس، وکیل و کارآموز مرکز وکلا باید در رعایت اخلاق حرفه ای با بقیه فرق بکند و هر کسی او را دید باید متوجه این تفاوت شود که اگر این گونه نباشد خسران پیدا کردید. 
 
او ادامه داد: هدف مرکز وکلای قوه قضاییه از تربیت کاراموزان این بود که 7هزار کارآموزی که وارد مرکز وکلا می شوند طوری رفتار کنند که خانواده و موکلین به علم و اخلاق و تدین و صبر و تخصص و قدرت بیان آنها ببالند.
 
 بهادری تاکید کرد: وکیل ما باید در پرونده ها طوری برخورد کندکه قاضی در جلسه دادرسی به کارآموز مرکز وکلا احسنت بگوید و الگویی بی نظیر برای سایر وکلا باشند.
 
او در پایان تصریح کرد: مرکز وکلای قوه قضاییه آماده است تا برای رشد همه جانبه کارآموزان از تمام امکانات خود بهره گیرد.
 
 رئیس کمیسیون کارآموزی مرکز وکلای قوه قضاییه ضمن تشکر از مسوولان مرکز وکلای قوه قضاییه استان فارس در برگزاری مناسب این همایش اظهار داشت: یک وکیل خوب وقت شناس و سحر خیز است چراکه در زندگی عملی، باید الگویی برای اطرافیان و موکلان خود محسوب شود.
 
رامتین قانع  با اشاره به بحث وکالت تخصصی گفت: در مرکز وکلا به منظور تربیت وکلای متخصص، برنامه ای منظم تنظیم شده است و افراد باید خود را با این شرایط وفق دهند و به صورت تخصصی جزئیات وکالت را فرا بگیرند و به سمت اخذ گواهی تخصصی پیش بروند.
 
او همچنین به بحث صلح و سازش اشاره کرد و گفت: یکی از حوزه هایی که وکلا می توانند در آن حرف برای گفتن داشته باشند پرونده های صلح و سازش است بنابراین تلاش در این پرونده ها به دلیل ماهیت خداپسندانه آن بسیار ارزنده است و برکت دستمزد آن نیز محسوس است.
 
قانع تلاش برای کسب حلال را ستود و خاطرنشان کرد: دفاع از مواضع ناحق، برکت را از زندگی ما می برد لذا وکیل مرکز باید به این موارد توجه کند و حق و باطل را به هم آمیخته نکند چراکه مبالغی که از دفاع ناحق وارد زندگی ما شود ویران کننده آن زندگی است.
 
او ادامه داد: فرصت خدمت در قالب وکالت یک نعمت است و باید دستگیر مظلومان بود لذا در این دوره آموزشی کسی را به خاطر اینکه پول ندارد رها نکنید و آثار و برکاتش را هم بسنجید.
 
 
او همچنین گفت: خیلی از موکلین دنبال کارآموز وکالت می گردن، د چراکه فکر می کنند هزینه کمتری خواهند پرداخت که این یک فرصت است تا کارآموزان ما با افزایش سواد تخصصی خود مهارت خود را نیز بالا ببرند.
 
قانع با اشاره به ملاحظات وکالت نیز اظهار کرد: موکلان سعی کنند با نهایت احترام و ادب و لباس متحدالشکل و آراسته در محکمه ها حاضر شده و با دخالت تخصصی امور وکالت را پیش ببرند بدون تخریب و بی اخلاقی چراکه خود ما باید الگو باشیم.
 
قانع در پایان سخنان خود نیز مقتضیات وکالت را برای کارآموزان در شئون مختلف تشریح کرد وگفت: خداوند توانایی های بی شماری در وجود انسان قرار داده و وکلا نیز در امور خود باید با آگاهی و نهایت تلاش کار را دنبال کرده و در نهایت به او توکل کنند تا خدا نیز کمک کار آنها باشد.
 
رئیس کمیسیون کارآموزی مرکز وکلای قوه قضاییه استان فارس نیز در این نشست با اشاره به اقدامات کمیسیون در رتق و فتق امور مربوط به کارآموزان گفت: توجه به بالابردن صلاحیت حرفه ای کارآموزان با جدیت دنبال شده است.
 
او افزود: در این راستا توجه ویژه ای به موضوع سمینار کارآموزان شده تا با حضور اساتید بر وجهه علمی تکالیف افزوده شود.
 
زارع مهذبیه همچنین گفت: پرونده 53نفر از کارآموزان تکمیل و به تهران فرستاده شده که 28نفر از اعضا برای شرکت در مراسم تحلیف پرونده شان تکمیل است.
 
او ادامه داد: از کارآموزان انتظار می رود با کسب علم و دانش و رعایت مقررات کارآموزی در جایگاهی قرار گیرند که جزو بهترین وکلای کشور قرار گیرند لذا با احترام به پیشکسوتان و رعایت اخلاق حرفه ای، نظم و انضباط را سرلوحه کار خود در طول مدت 18ماه دوره کارآموزی قرار دهند.
انتهای پیام /  منصوره خسروبیگ
1974 کلیک ها  جمعه, 10 بهمن 1399 21:35
این مورد را ارزیابی کنید
(2 رای‌ها)

نظر دادن

لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
از ارسال دیدگاه های نا مرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.
لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.
در غیر این صورت، «راستین آنلاین» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

بالا